دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای کامل و تکنیک‌ها + دانلود چک لیست SEO نوین

در این مقاله به بررسی و معرفی اصول سئو وبسایت برای موتور جستجوی گوگل می پردازیم. اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل پیدا می‌کنند. ببینید اجازه بدهید این ذهنیت اشتباه که برای اکثر افراد حتی به اصطلاح سئوکارها را هم پیش آمده مشخص کنیم.

  • به معنای بهینه‌سازی هرچیزی (شامل سرویس، سایت و اپلیکیشن و…) برای کاربر که بتواند بیشترین استفاده ممکن را از محتوای آن ببرد.
  • ترافیک ورودی از گوگل، به دو دسته «ارگانیگ | Organic» و «پولی | Paid» تقسیم می‌شود.
  • در نهایت میتوان گفت سئو یک چرخه بی پایان از این 5 مرحله است و ما همیشه در حال بهبود فرآیندهای هدف گذاری و اجرایی خود هستیم.
  • 67 درصد از افراد، روی سه نتیجه ابتدایی جستجوی خود کلیک میکنند.
  • Web 2.0 اصطلاحی است که برای توصیف نسل دوم شبکه جهانی وب بکار می‌رود.

خیلی ساده بگوییم، سئو تمامی اقداماتیست که باعث می شود گوگل وب سایت شما را منبعی معتبر قلمداد کرده و آن را در رتبه ای بالاتر قرار دهد. سایت بدون سئو، مانند یک فروشگاه بسیار شیک با امکاناتی کم نظیر می‌باشد که در وسط کویر خشک ساخته شده است. اهمیتی ندارد که این فروشگاه به چه میزان اجناس با کیفیت و یا ارزانی ارائه می‌دهد.زیرا هیچ وقت توسط مردم و مشتریان دیده نخواهد شد. سئو سایت مشابه این است که بخواهیم این فروشگاه را در شلوغ‌ترین و پررونق‌ترین بازار شهر افتتاح کنیم. Crawling – خزش در محتوای سایت هاگوگل مانند یک کاربر وارد سایت شما می‌شود و با راهنمایی فایل robots.txt سایت شما را خزش میکند و اطلاعات را آماده ایندکس شدن می‌کند.

پس می‌توانید به ما اعتماد کنید و یادگیری سئو را از آکادمی آموزش سئو شروع کنید.

سئو کردن سایت یا بلاگ شما، به معنای سئو کردن مطالب، محصولات و خدماتی است که شما آن را انجام میدهید و قصد دارید آنها را به جستجو کنندگان نشان دهید. قبل از این که بخواهید مطلبی را در وبسایت یا وبلاگ شخصی یا تجاریتان منتشر کنید، باید یک سری پیش فرض ها و مطالبی را بدانید. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که تعداد جستجوها معمولا بیش از تعداد گفته شده در مثال است و همچنین خیلی بعید است که از 700 نفر فقط 200 نفر سفارش ثبت کنند و در نهایت سود حساب شده نیز حداقل درنظر گرفته شده است. یک خوش شویی با رسیدن به رتبه اول گوگل در این مثال 300 میلیون تومان سود می‌کند و اینگونه سئو می‌تواند یک مجموعه یا فرد را ثروتمند کند. هر کاربری که مطلبی را جستجو کند و شما را در نتایج اول ببینند، بدون شک یکی از انتخاب هایش خواهید بود.

بعد از سئو چه کار کنیم

اما با سرمایه گذاری در این بخش، شما میتوانید بعد از چند ماه ورودی‌هایی چند برابر بیشتر از تبلیغات پولی خود، به صورت رایگان از گوگل دریافت کنید. محتوا را طوری طراحی کنید که افراد آن را با دیگران به اشتراک گذاشته و لینک بدهند. برای این که معنای این کلمه جادویی را قدم به قدم و به راحتی متوجه شویم بهتر است قبل از اینکه به سراغ معنای کلی آن برویم، کارمان را با یک مثال شروع کنیم.

درکل سئو فرایندی است که صفحات وب‌سایت را نسبت که کلمات کلیدی که برای مقالات انتخاب می‌کنید در گوگل به لینک‌های اول سوق می‌دهد و باعث می‌شود از گوگل ورودی بگیرید و در آخر درآمد کسب کنید. پروسه سئو به معنای دریافت بازدید کننده و ترافیک برای سایت شما از طریق نتایج جستجوی موتور های جستجوگر بصورت رایگان و کاملا طبیعی می باشد. اگر کلاه سفید را انتخاب کردیم پس این سایت مناسب شماست و اگر می‌خواهید سئوکار کلاه‌سیاه و کلاه خاکستری باشید، پیشنهاد می‌کنیم با اینترنت و گوگل خداحافظی کنید. 🙂 چرا که سئوی کلاه‌سیاه در نهایت به پنالتی شدن سایت شما (حذف شدن سایت شما از نتایج گوگل) منجر خواهد شد.

تمامی حقوق مادی و معنوی ویدئوهای آموزشی و محصولات متعلق به مدیر وب می باشد ، جهت حمایت از صاحب اثر هزینه ی محصولات را پرداخت نمایید … لینک نوفالو لینکی است که در نحوه نوشتن آدرس لینک تنها با قرار دادن یک ویژگی یا attribute در آدرس لینک، لینک را از حالت فالو به نوفالو تبدیل می کند. خوشحالیم که برای شما مفید بوده و از مشارکت شما برای معرفی دوره جادوی سئو و همراهی شما بسیار سپاسگزاریم.

علاوه بر پیشنهادات کلمات کلیدی، این ابزار می تواند دشواری کلمات کلیدی در کسب رتبه را محاسبه کرده و به شما در تجزیه و تحلیل صفحه نتایج جستجو کمک کند. ایندکس موتورهای جستجو دیتابیس عظیمی از اطلاعات وب سایت های پایش شده می باشد که با یک هدف ایجاد شده است. هدف از ایندکس کردن درک اطلاعات وب سایت ها و آماده سازی آنها برای نمایش در نتایج جستجو است. Results – نمایش نتایج مناسب براساس محتوای ایندکس شدهدر این مرحله موتور جستجوگر بر اساس جستجوی کاربر نتایج مرتبطی را به کاربر نمایش می‌دهد و بر اساس الگوریتم خود رتبه بندی می‌کند.

این یکی از کوتاه‌ترین مسیرها برای جریمه شدن است، حداقل گوگل را در مورد ساخت لینک غیرطبیعی مشکوک می‌کند. محدود بودن و واضح بودن بیش از حد در مورد این بک لینک های مصنوعی، منجر به افت رتبه و در نتیجه از دست دادن ترافیک می شود. کسب رتبه مخصوصا برای وب سایت های جدید، بدون بک لینک بسیار سخت و بعضا غیرممکن است.. بک لینک ها از همان ابتدای پیدایش موتورهای جستجو فاکتوری بسیار تاثیرگذار بر روی الگوریتم های موتورهای جستجو بوده اند. این کار تجربه کاربری خوبی را ایجاد نمی کند، چرا که کاربران به طور طبیعی تمایل دارند روی تصاویر و تیترها کلیک کنند تا در ادامه چیزی را بخوانند. مطمئنا شما هم نمی خواهید که لینک های داخلی هر یک از مقاله های شما فقط با عبارت “بیشتر بخوانید” باشد.