دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت Sitemap طراحی سایت با سئو

سایت مپ اطلاعات هر صفحه از سایت را در خود نگهداری می کند، این فایل بروزرسانی و اهمیت و نحوه ارتباط با صفحات دیگر را نیز در برمیگیرد. گوگل سرچ کنسول بیشتر مشکلات مربوط به نقشه سایت را به شما اعلام می‌کند. بعنوان مثال نحوه قرار گرفتن نقشه سایت در فایل robots.txt سایت نردبان به شکل زیر است. کافیست ادرس نقشه سایت خود را مشابه زیر در فایل robots.txt سایت خود قرار دهید. برای مشاهده و ویرایش فایل ربات به فایل منیجر در پنل هاست مراجعه کنید و درون فولدر public_html بدنبال فایل robots.txt بگردید. خوب است بدانید که بصورت پیش فرض این فایل وجود ندارد و برای ویرایش محتوای آن باید یک فایل متنی بصورت robots.txt ایجاد کنید و دستورات لازم را در آن قرار دهید.

  • برای مشاهده و ویرایش فایل ربات به فایل منیجر در پنل هاست مراجعه کنید و درون فولدر public_html بدنبال فایل robots.txt بگردید.
  • این فایل برای اطلاع رسانی های بازتاب ها و ارسال مطلب از طریق ایمیل استفاده میشه که عموما در سایت ها کاربرد زیادی ندارند.
  • در حال حاضر من هم نمیتونم به آدرس نقشه سایت شما دسترسی داشته باشم.
  • قبل از اینکه نقشه سایت خود را ارسال کنید، باید دامنه خود را از طریق کنسول جستجوی Google تأیید کنید.

میتونید نمونه کار وبسیما رو در سایت فروشگاه رفاه و بخش عاملین فروش مشاهده کنید. در دسترس بودن صفحه با هر دو آدرس مشکلی ایجاد نمیکند ولی فرمت مورد قبول برای گوگل XML است. گزینه ای برای فعال سازی آدرس نقشه سایت در خود نقشه سایت وجود ندارد. شاید بخشی که مشاهده میکنید برای قرارگرفتن یک سری از صفحات در نقشه سایت طراحی شده است. آدرس نقشه سایت را در مرورگر خود تست کنید اگر به خوبی نمایش داده میشد پیشنهاد میکنم فایل robots.txt را بررسی کنید.

ثبت نقشه سایت در گوگل

همینطور در ادامه و در مقاله آموزش ساخت سایت مپ، با ساخت دستی نقشه سایت، ساخت اتوماتیک آن (در وردپرس و جوملا و دیگر csm ها) و ابزار های لازم آشنا میشوید. علاوه بر آن میتوانید با ابزار های معرفی شده در مقاله مذکور، از معتبر بودن سایت مپِ وب سایت خود اطمینان حاصل کنید. من یک سایت فروشگاهی دارم و متاسفانه در هاستینگ مشکلاتی بوجود اومد و سایت من خوابید و بک آپ و چیزی تحوی من ندادند. بعد از دو هفته دوباره به بالا آوردن سایت کردم و الان از ۲۷۴ صفحه ای که url ها در سایت مپ محصولات هست ۳۰ تای اون رو شناخته و بقیه رو ایندکس نکرده و این برای من جای سوال هست. که چرا اون url ها رو نشناخته , بصورت دستی هم url صفحه رو وارد می کنم ولی میگه در sitemap نیست. در جایی که وجود داره و لینک رو هم دستی در مرورگر وارد می کنم محصول نماش میده.

آموزش سئو اپن کارت، راهنمای بهینه سازی فروشگاه ساز OpenCart

اگر هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، زمان معرفی Sitemap به گوگل فرارسیدهاست. چند وقته که صفحات رو معرفی کردید؟ با توجه به تعداد بالا زمان میبره تا ایندکس بشه.. اون بخش کلمات کلیدی سایت مپ رو متوجه نشدم دقیقا منظورتون چیه. نقشه سایتتون رو چک کردم و همونطور که گفتید آپدیت نشده بود.

تلاش زیادی برای تولید محتوای عالی و صرف وقت برای اطمینان از خزیدن و نمایه‌سازی تمام این مطالب عالی وجود دارد و این اطمینان را می‌دهد که واقعاً ارزش این را دارید که دیده شوید. وقتی sitemap ساخته شد، باید در وب‌سایت بارگذاری شود و سپس به Google ارسال شود. قبل از اینکه نقشه سایت خود را ارسال کنید، باید دامنه خود را از طریق کنسول جستجوی Google تأیید کنید. سپس، Google می‌تواند شما را به عنوان مالک وب‌سایت شناسایی کند. وقتی یک وب‌سایت در یک صفحه نتایج موتور جستجو در رتبه بالا قرار بگیرد، وب‌سایت برای تعداد بیشتری از کاربران اینترنت قابل‌مشاهده خواهد بود، بنابراین میزان مراجعه به وب‌سایت را افزایش می‌دهد.

RSS/Atom feeds زمانی که شما صفحه ای را بروز رسانی کنید این موضوع را به اطلاع موتورهای جستجو می رساند. پیشنهاد گوگل استفاده از نقشه سایت و RSS/Atom feeds در کنار هم است. با قرار دادن آخرین ورژن محتوا در RSS/Atom feeds شما پیدا کردن تغییرات را برای موتور جستجو و کاربر آسان تر خواهید کرد.

سایت مپ‌ تصویر

وقتی یک صفحه توسط این ربات‌ها بررسی می‌شود، به لینک‌های داخلی و خارجی آن توجه می‌شود. اگر یک آدرس URL پیدا شود که در فهرست جستجوی آن‌ها نیست، محتوای آن آدرس را فراخوانی می‌کنند و در جای مناسب ایندکس می‌کنند. البته گوگل اعلام کرده که عملا تگ را نادیده می‌گیرد، زیرا معمولا وبمسترها آن را به درستی آپدیت نمی‌کنند.