دسته‌ها
اخبار

فایل robots txt چیست؟ سئو اسمارت

فایل روبوتس فقط یک فایل متنی بدون کد نشانه‌گذاری HTML است (ازاین‌رو پسوند txt. می‌گیرد). طراحی پورتال سازمانی مسئله‌ای است که حتی شرکت‌های طراحی سایت نیز کمتر به آن ورود می‌کنند و می‌توان گفت که سخت‌ترین موضوع در طراحی سایت، طراحی پورتال سازمانی است. ما در مه ویژن با تکیه بر توان علمی و فنی تیم طراحی سایت خود، آماده طراحی پورتال سازمانی برای هر سازمان دولتی و خصوصی هستیم. طراحی سایت صنایع غذایی برای شرکت‌ها و موسسات فعال در زمینه‌ی صنایع غذایی بسیار اهمیت دارد. طراحی سایت صنایع غذایی یکی از انواع طراحی سایت است که ما در مه ویژن به صورت کاملاً حرفه‌ای آن را از صفر تا صد طراحی و پیاده‌سازی می‌کنیم. بدون هیچ مقدمه اضافی به تعریف فایل Robots.txt و تأثیر آن بر سئوی سایت می پردازیم.

  • در واقع با این کار به ربات‌ها می‌گویید کدام صفحه‌ها اصلاً در اولویت شما نیستند.
  • باید دقت داشته باشید که صفحات شما همزمان از این دو تگ و ربات استفاده نکنند تا صفحات به درستی به موتورهای جستجو معرفی شوند.
  • البته فراموش نکنید که بعد از اتمام تغییرات حتما دکمه ذخیره را بزنید.به این ترتیب می توانید با افزونه یواست سئو فایل robot.txt را ویرایش کنید.
  • ما در مه ویژن با تکیه بر توان علمی و فنی تیم طراحی سایت خود، آماده طراحی پورتال سازمانی برای هر سازمان دولتی و خصوصی هستیم.
  • مثلا گوگل از Googlebot برای جستجوی ارگانیک و از Googlebot-Image برای جستجوی تصویر استفاده می‌کند.
  • به شرایط فرد مثل سن و جنسیت و قدرت بدنی و سابقه فرد و شدت بیماری نگاه میکنه.

توسط این فایل قسمت‌های محدود و مشخص از سایت شما توسط موتورهای جستجو ایندکس می‌شود. درواقع توسط این قسمت مشخص می‌شود که گوگل به چه قسمت‌هایی دسترسی داشته باشد و سراغ محتوای غیر مرتبط نرود. مثلاً می‌توانید بررسی کنید آیا ربات مخصوص تصاویر گوگل به یک صفحه خاص دسترسی دارد یا نه. امکان به همان صفحه اجازه دسترسی ربات وب را داده باشید اما ربات تصاویر مجاز به دریافت تصاویر و نمایش آن در نتایج جستجو نباشد. همانطور که گفتیم مهم‌ترین ربات‌ها در اینترنت ربات‌های موتور جستجوی گوگل هستند پس ما در ادامه مقاله هرجا می‌گوییم ربات منظورمان ربات‌های گوگل است. موتورهای جستجو معمولاً اطلاعات قرار داده شده در Robots.txt را برای چند روز در حافظه خود نگه می‌دارند.

پرسش های متداول درباره لایسنس محصولات رباتیک

برای اکثر مشاغل، چه کوچک چه بزرگ، داشتن یک فروشگاه آنلاین الزامی است و مهمترین گام، سرمایه گذاری در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای است. تعرفه طراحی سایت فروشگاهی بسیار متفاوت است اما با هر هزینه ای باید انتظاراتی متناسب داشته باشید. قبل از شروع ایجاد سایت فروشگاهی خود به این نکات توجه کنید. هر یک از ساب دامین های وب سایت بایستی دارای فایل robots.txt مختص به خود باشند. به عبارت دیگر blog.example.com و example.com بایستی هر یک دارای فایل robots.txt مجزایی در مسیر خود باشند. برخی از ربات ها ممکن است که دستورات فایل robots.txt را نادیده بگیرند.

۹.یه مشکلاتی هم در خصوص ایندکس دارم که اونو میرم تو بخش مربوطش میپرسم. خب اینو بگم که البته در ابتدا شاید سوالاتم به بحث robot.txt ربطی نداشته باشه ولی در انتها سوالمو در این باره پرسیدم پس ممنون میشم اگه با دقت و صبورانه سوالات منو بخونید و جواب منو بدید. لزومی نداره دسترسی به wp content از نوع Disallow باشه. این مقاله به کوشش رامین محمودی، حسین بابائی، صفیه منتظری و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است.

از Disallow برای مسیرها استفاده کنید نه صفحات خاص

سلام درست می‌فرمایید منظور در کد آخر جای گیری کد سایت مپ بود نه اینکه کد رو توی سایت قرار بدید. ظاهرا noindex بودن ادرس ها و دستکاری شده توی کدنویسی قالب (نال شده) . نسخه اصلی قالب رو خریداری کنید و نصب کنید مشکل حل خواهد شد. با گذشت حدود 15 روز دیروز به صورت ناگهانی توی وبمستر حدود 1000 عدد ایندکسمون حذف شدن. بعد بررسی متوجه شدم همه ایندکس های حذف شده مربوط به tag ها بودن . ظاهرا تنظیمات رنک مث درست انجام نشده آموزشش رو تو سایت ببینید.

گوگل آنالیتیکس و گوگل کنسولکه قوی ترین الگوریتم های ضد ربات را دارندبازدیدهای ربات ارتقاء سئو ما را به عنوان بازدیدهای یک انسان واقعی ثبت میکنند! برای مشاهده عملکرد ربات ارتقاء سئو، نسخه آزمایشی را تست کنید. این ربات نیز همانند ربات افزایش ورودی گوگل، قابلیت تعویض IP و User-Agent را دارا بوده و ویژگی های خاص برای کاهش درصد خروج نیز در آن لحاظ شده است. ربات بعد از ورود به سایتی که از آن ریپورتاژ یا بک لینک گرفته اید؛ ابتدا، لینک یا انکر تکستی که حاوی لینک صفحه سایت شما است را پیدا میکند و سپس بر روی آن کلیک میکند و وارد سایت شما میشود.