دسته‌ها
اخبار

فایل Robots txt چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟

وقتی صحبت از URLهای واقعی برای مسدودکردن یا مجاز شدن می‌شود، فایل‌های robots.txt می‌توانند نسبتاً پیچیده شوند زیرا امکان استفاده از تطبیق الگو را برای پوشش طیف وسیعی از گزینه‌های URL ممکن می‌دهند. کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد. تشکر میکنم از شماوتیم بزرگتون وخداوقت میگم به خاطرپشتیبانی عالیتون محصول نرم افزارسئو تون خیلی بهم کمک کرد و خیلی راضی هستم… متشکرم ازتیم خلاق ومبتکر کاربرمجازی،که بااجرایی کردن این ایده بسیارعالی فعالیت های وقت گیرانسانی رابه فعالیت رباتیک تغییر… برای استفاده از نرم افزاروکلاهرچیزی که میخوام استفاده کنم اول پشتیبانیش رومیسنجم.پشتیبانی نرم افزارکاربرمجازی واقعابه موقع وسریع…

  • خصوصی نگه داشتن بخش‌هایی از یک وب‌سایت که نمی‌خواهید گوگل آن را ببیند یا ایندکس کند.
  • می توانید در این فایل، خط های مختلفی به صورت دستورالعمل، تعریف کنید.
  • برنامه نویسان راست چین تلاش می کنند راه اندازی وب سایت به یک تجربه حرفه ای از کیفیت و خدمات پشتیبانی تبدیل شود.
  • اگر پس از پایان نشست هنوز تعداد صفحه باقی مانده بود، دوباره در نشستی دیگر این کار را به پایان می رسانند.

دقت کنید که استفاده غلط و نادرست از فایل robots.txt ممکن است باعث ضررو زیان به سئو سایتتان شود پس قبل از انجام هرگونه تغییرات در فایلتان بهتر است با مشاور سئو صحبت کنید و از او راهنمایی بگیرید. هم چنین از انجام به روز رسانی های مداوم این فایل خودداری کنید. شاید به روز رسانی های مداوم فایل ربوتس دات تی ایکس تی برای سایت به ظاهر تاثیری نداشته باشد اما در نهایت منجر به پیچیده و سخت شدن دسترسی ربات موتورهای جستجو به سایت می شود. جلوگیری از دسترسی به یک سری از آدرس های سایت به معنای پاک شدن آنها از ایندکس گوگل نخواهد بود. به عبارتی دیگر اگر دسترسی به صفحه ایندکس شده ای را توسط فایل robots.txt بلاک کنید، همچنان آن صفحه در نتایج جستجو قابل رویت است.

فایل Robots.txt چیست و چه کاربردی دارد؟

لذا لازم است خودتان روی این موارد مدیریت داشته و ربات را به گونه ای تنظیم کنید که بهترین نتیجه را برای شما حاصل کند. از آنجاییکه ممکن است توضیح این موارد (در قالب نوشتار) کمی طولانی باشد، نکات لازم را در قالب یک فایل صوتی (وُیس) برای شما تهیه کرده ایم… اگر می‌خواهید نقشه سایت خود را به موتورهای جستجو نشان دهید، پس باید از این فایل استفاده کنید.

طبق این دستور، ربات ها اجازه دسترسی به صفحه admin-ajax.php را دارند؛ اگر می خواهید دسترسی به این صفحه را غیر فعال کنید، باید به تنظیمات وردپرس رفته و گزینه Search Engine Visibility را فعال کنید. بدیهی‌ست که رفت و آمد این حجم از ربات‌ها می‌تواند تا حد قابل توجهی بازدهی کلی سایت را با شرایط نامناسبی همراه کند. باید ببینید ادرس نقشه سایت شما چیست و اون رو وارد کنید. البته شما به‌عنوان مدیر سایت می‌توانید از افزونه WordPress SEO by Yoast جهت عدم نمایش دسته‌بندی سایت در ایندکس شدن صفحه‌نمایش صفحه‌هایی که ساخته‌شده‌اند استفاده کنید. اگر فاصله مراجعه ربات‌ها خیلی زیاد هست یعنی سایت یا سرور مشکلی داره که باید حل بشه.

نحوه کار با ربات ارسال کامنت در بخش کامنت گذاری سایت ها

خداقوت به مجموعه فوق العاده کاربرمجازی بااینکه سالهاست بواسطه شغلم بامجموعه های مختلف درارتباطم میتونم به جرات بگم… سلام خواستم تشکر کنم ازرباتهایی که طراحی کرده اید،دریک جمله کوتاه دست مریزاد. خیلی ممنونم ازپیگیری هایی که انجام دادید،مشخصه تیم حرفه ای وکارکشته ای پشت روداریدوخیلی پیگیر هستید،واقعاازخریدم راضیم.. من چند مدت قبل یه ربات استخراج اطلاعات خریدم ازتون،الان نیاز به4تای دیگه دارم.قبلا گفته بودین برای خریدهای بعدی هزینه ی…

فایل robots.txt در کجا بایستی قرار داشته باشد؟

در این مقاله به اهمیت فایل robots.txt در سایت و سئو سایت شما می‌پردازیم. با این کار می‌توانید سئو سایت خود را بالابرده و در ضمن روی رتبه الکسا سایت شما نیز تأثیر زیادی دارد. شما می‌توانید توسط این فایل آمار ترافیک سایت خود را بهبود دهید؛ و فروش محصولات خود را بالا برده و فروش خود را گسترش دهید. پیشنهاد اونا استفاده از افزونه ریدایرکت بود و حالا اینکه اینا درست میگن یا نه تا حد زیادی به نظر خودم درسته . اما دستور htaccess که شما می فرمائید رو بنده نمیدونم به چه شیوه ای عمل میکنه اگه شما میتونید تو این زمینه فیلم یا آموزشی ارائه بدبد که تست کنم ممنون میشم . من مشکلی برام پیش اومده من زمانی داخل روبوتس دات تی اکس تی دسترسی ربات های گوگل رو به سایت بسته بودم.