دسته‌ها
اخبار

چگونه یک نقشه سایت بهینه شده برای سئو بسازیم؟

یک فایل به همین نام در ریشه اصلی هاست شما هست که باید بررسی بشه، اگر پیداش کردید محتویات رو برام ارسال کنید تا بررسی کنم. فقط یک نکته اینکه شما دارید راه تقریبا اشتباهی رو میرید! سایتی که دارید با امکاناتی که داره مناسب کاری که میکنید نیست.

  • البته این افزونه به صورت پیش فرض از تعداد نظرات برای اولویت پست ها استفاده می کند.
  • حالا دیگر سایت مپ وبسایت شما توسط این افزونه به صورت خودکار تهیه می‌شود.
  • همچنین این خط به خزنده‌های موتورهای جستجو استاندارد به کار گرفته شده را اعلام می‌کند.
  • شاید بخشی که مشاهده میکنید برای قرارگرفتن یک سری از صفحات در نقشه سایت طراحی شده است.

در هر صورت برای ثبت نقشه سایت خود، URL نقشه سایت خود را وارد این بخش کنید و ″Submitted″ را فشار دهید. اگر همه چیز را به درستی انجام داده باشید، وقت آن فرا رسیده است که نقشه سایت خود را در گوگل ثبت کنید. مزیت استفاده از Yoast برای ساخت XML Sitemap این است که این افزونه؛ نقشه سایت پویا با بروزرسانی خودکار برای شما می‌سازد.

استفاده از sitemap برای پیدا کردن مشکلات مربوط به ایندکس

در مجموع باید گفت که بهترین کار این است که تمام صفحاتی که محتوای بی‌کیفیت یا بی‌ارزش دارند را باید از سایت و نقشه سایت حذف کرد. البته باید دقت کرد که پس از انجام این کار، باید تمام لینک‌های داخلی منتهی به این صفحات را نیز حذف کرد. در غیر این صورت، مشکل جدیدی جای مشکل قبلی را خواهد گرفت.

سایت مپ باعث خواهد شد تا زمان به روزرسانی داده های وب سایت به شما اطلاع داده شود . افزونه Jetpack یکی از تحسین شده ترین و پراستفاده ترین افزونه های وردپرسی است. این افزونه در زمینه های مختلف از جمله امنیت، سرعت سایت، آمار و سئو به سایت شما کمک می‌کند. در نهایت نیز کار تهیه سایت مپ XML به پایان می‌رسد و یک مسیر در کامپیوتر خود برای ذخیره فایل سایت مپ انتخاب می‌کنید. ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا سایت شما به صورت کامل crawl شود. هر چه حجم سایت و تعداد صفحات سایت شما بیشتر باشد، این زمان بیشتر خواهد بود.

نقشه سایت من کجاست؟ مشاهده نمونه نقشه سایت

نقشه سایت XML با هدف براورده کردن نیازهای موتورهای جستجو ایجاد شده است. به موازات آن، نقشه سایت HTML با هدف کمک به کاربران انسانی طراحی شده است. اما چرا؟ جان مولر تایید کرده که نقشه سایت موبایل تنها بایستی برای وب سایت های دارای نسخه موبایل ایجاد شود و برای وب سایت های واکنشگرا نیازی به آن نیست.

دوره رایگان طراحی سایت

راه موفقیت نیز ابتدا در طراحی سایت و سپس بهینه سازی و سئوی آن است. بی تردید اگر این دو نکته چنانچه به صورت درست و اصولی صورت پذیرد، هیچ عاملی شما را از رسیدن به موفقیت در کسب و کارتان باز نخواهد داشت. استفاده از سایت مپ سبب خواهد شد تا ایندکس شدن صفحات پویا در وب سایت شما به خوبی انجام شود.

نقشه سایت (همچنین به عنوان “نقشه سایت XML” نیز خوانده می شود) پرونده ای است که هیچ یک از بازدید کنندگان انسانی شما تاکنون مشاهده نخواهند کرد. علامت گذاری شده است برای “فقط موتور جستجو” و هر صفحه در سایت شما ذکر شده است. همانطور که معلوم است ، این پرونده ساده ابزاری بسیار ارزشمند است. این موضوع برای cms ها ساده تر است، چرا که برای هر کدام تیمی در گذشته ماژول مورد نیاز برای ایجاد سایت مپ را ساخته و فقط کافی است شما آنرا در سایت خود نصب نمایید. گوگل توانایی این را دارد که پسوندهای متفاوت را درSitemap شناسایی کند. و این امر به محتویات سایت وابسته است و شما می توانید با Sitemap این کار را برای موتورهای جستجو و گوگل آسان کنید.