دسته‌ها
اخبار

فایل robots txt چیست و چه کاربردی در سئو و ایندکس شدن سایت دارد؟ وب جوان

تنها با استفاده از دستورات ذکر شده می توانید یک فایل robots.txt در سایت ایجاد نموده و پس از بارگذاری آن را از طریق ابزار robots.txt tester گوگل سرچ کنسول تست نمایید. فایل ربات میتواند به امنیت سایت و افزایش ترافیک هم کمک کند. قطعا داشتن فایل ربات کمک می کند بتوان استراتژی سئوی سایت را کنترل کرد، میتوان نقشه سایت را برای گوگل و بینگ مشخص کرد، قسمت های نامناسب سایت را از ایندکس گوگل خارج کرد و آدرس های ویژه را در آن قرار داد. در مرحله ی اول به هیچ عنوان نباید نشون بدین که یه شخص ثابت همش یه کلمه کلیدی ثابت رو سرچ میزنه.

  • برای جلوگیری از ایندکس شدن کافیست یک فایل متنی درست کنید و از دستور زیر استفاده کنید.
  • عدم وجود یک فایل robots.txt موتورهای جستجو را از خزیدن و نمایه‌سازی وب‌سایت شما متوقف نخواهد کرد.
  • بسیاری از موتورهای جستجو دارای چندین user agent هستند.
  • برای صفحات محرمانه اما قابل دسترسی از Noindex استفاده کنید.

در صورتی که این صفحات پیش فرض قالب در سایت ما ایندکس شوند، گوگل از همان ابتدا به دلیل وجود یک سری مطلب تکراری، اعتبار سئو سایتمان را کاهش میدهد. در نهایت و بعد از اینکه فعالیت های لازم برای طراحی بقیه برگه ها و حذف برگه های اضافی انجام شد، سایت را برای ربات ها قابل بررسی خواهیم کرد. Txt برای مسدود کردن این صفحات در خزنده‌ها و ربات‌های موتور جستجو استفاده کنید. […] کاملاً واضح است که هر موتور جستجوی معقول و منطقی از داده های کلیک بر روی نتایج خود بهره می جوید تا از بازخورد آن برای بهبود رتبه بندی و کیفیت نتایج جستجو استفاده کند. نتایج کم کلیک باید در نتایج پایین تر قرار بگیرند زیرا کمتر با عبارات جستجو شده ارتباط دارند، و بدیهی است که نتایجی که مرتباً کلیک می شوند به سمت نتایج بالا صفحه می روند.

کدام یک بهتر است؟ Robots.txt یا noindex؟

شما می‌توانید فایل Robots هر وبسایتی را به راحتی ببینید. کافی است به انتهای آدرس هر سایتی robots.txt/ اضافه کنید و آن را باز کنید. همانطور که می‌بینید دیجیکالا دستور سایت مپ را در فایل robots.txt خود قرار داده است. دستور / بعداز Disallow به ربات گوگل می‌گوید باید وارد پوشه‌ای در ریشه فایل شوی. کد بالا به این معنی است که “اجرای دستورات فایل، تنها برای ربات گوگل الزامی است. از این دستور می‌توان به دو شکل در فایل robots.txt استفاده کرد.

پنهان کردن صفحات غیر ضروری بعد از طراحی سایت

هر 10 ثانیه یک بار به کل صفحات سایت دسترسی پیدا خواهد کرد. با تغییر عدد 10 به دیگر اعداد، می‌توانید مدت زمان مربوطه را کم یا زیاد کنید. شناخته می‌شوند را مدیریت کرده و آدرس آن‌ها را مخفی کنید تا کاربران به نوعی مجبور به کلیک روی آن‌ها شوند. به محض رویارویی با این فایل، خزندگان سطح وب شروع به بررسی محتوا و لیست داخل این فایل کرده تا بخش‌های قابل دسترسی را پیدا کنند. در این ویدیو به تحلیل مهمترین دلیل موفقیت کسب و کارها پرداخته شده است و با بررسی چند نمونه واقعی این موضوع بررسی خواهد شد.

ربات افزایش ورودی گوگل

همچنین با داشتن یک فایل robots.txt به مدیریت فعالیت‌های این خزنده‌های وب کمک می‌کنید تا بر سرور وب میزبان وب‌سایت مالیات اضافه نکنند، یا صفحاتی که برای نمایش عمومی نیستند فهرست‌بندی نکنند. این ربات‌ها صفحات وب را می‌خزند و محتوا را فهرست‌بندی می‌کنند تا بتواند در نتایج موتورهای جستجو نشان داده شود. فایل robots.txt یکی از بخش‌های مهم هر سایت برای عملکرد صحیح در مواجهه با ربات‌های اینترنتی است. برای مشاهده‌ی اطلاعات تکمیلی در مورد دستورالعمل‌های قابل درج در این فایل، اینجا کلیک کنید. ضمانتی برای خوانده شدن و عمل کردن به دستورالعمل‌های این فایل وجود ندارد.