دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست ؟ چطور سایت مپ بسازیم سئولب

یکبار تمام افزونه ها را غیر فعال کردم و دوباره فعال کردمشون درست نشد که هیچ. نمونه کد معرفی شده پیشنهاد اصلی گوگل است و کدهای دیگه پیشنهادات جایگزین. خود ربات نقشه های زیرمجموعه را شناسایی کرده و نمایش میدهد. پیشنهاد میکنیم نقشه Yoast را غیرفعال کرده و از افزونه Google XML Sitemaps برای تولید نقشه استفاده نمایید. این مساله موجب از دست رفتن جایگاه شما نمیشود ولی باعث میشود تا سایت شما در بخش news در صفحه جستجو نمایش داده نشود.

  • در این مقاله 13 راهکار برای ساختن و بهینه‌سازی نقشه سایت برای موتورهای جستجو را به شما آموزش خواهیم داد.
  • توجه کنید که همین دکمه علاوه بر بررسی برای معرفی نقشه سایت به گوگل نیز استفاده میشود، علاوه براین شما میتوانید با قرار دادن کد زیر در فایل robots.txt خود نقشه سایت را به گوگل معرفی کنید.
  • ساخت نقشه سایت وقتی شما ابزارهای مناسب این کار را داشته باشید، کاری ساده است.

اما اگر می‌خواهید از ایندکس شدن تمامی صفحات سایت خود اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که زحمات شما در باب سئو نتیجه بخش بوده، می‌توانید سایت مپ بسازید. گوگل در صفحه راهنمایش برای سایت مپ، به صراحت گفته که اگر لینک دهی داخلی سایت کامل باشد، ربات های گوگل به احتمال زیاد تمامی صفحات سایت را پیدا می‌کنند و آن ها را ایندکس می‌کنند. به عنوان مثال، گوگل تا حد زیادی صفحات وب را از طریق پیوندها پیدا می کند. و اگر سایت شما کاملاً جدید است و فقط تعداد کمی بک لینک دارد، نقشه سایت برای کمک به گوگل در یافتن صفحات در سایت شما بسیار موثر است.

نمونه طراحی سایت دیوار

یک روش دیگر افزودن نام سایت مپ “sitemap_index.xml” به انتهای دامنه وب سایت تان است. در این مرحله تب “طبقه بندی ها” یا تکسانومی را انتخاب کنید و مشابه مرحله قبل مواردی که باید در سایت مپ وجود داشته باشند را مشخص نمائید. در یک سناریوی نرمال بایستی “دسته ها” و “دسته های محصولات” در وضعیت “بله ” باشند و سایر موارد مثل برچسب نوشته ها که محتوای تکراری تولید می کنند به صورت “خیر” تنظیم شوند. صفحاتی که با کلمه عبور محافظت می شوند را از سایت مپ خارج کنید، چرا که موتور جستجو نمی تواند به آنها دسترسی پیدا کند. شما از چه افزونه ای برای تولید نقشه سایت استفاده می‌کنید؟ سوالات و نظرات خود را برای ما در قسمت نظرات بنویسید.

نحوه معرفی نقشه سایت (site map) به گوگل وب مستر تولز یا سرچ کنسول :

یک نقشه برای سایت به گوگل کمک می‌کند تا زودتر بتواند به تمام محتواهای سایت دسترسی پیدا کرده و آنها را کراول و ایندکس کند. اگر گوگل نتواند تمام سایت شما و محتوای آنرا کراول کند محتواهایتان ایندکس نخواهد شد و در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نخواهد شد. در این مطلب گفتیم که سایت مپ چیست و به صورت کامل و تصویری ساخت نقشه سایت و معرفی آن در گوگل را آموزش دادیم. اگر هنوز برای ساخت و بهینه سازی نقشه سایتتان اقدامی نکرده اید، همین امروز شروع کنید. با معرفی نقشه سایت به گوگل و با کمک سرچ کنسول، می توانید سایتتان را از آسیب ها و مشکلات در امان نگه دارید. نقشه سایت درواقع یک فایل متنی است که دربرگیرنده تمام نشانی‌های موجود در سایت شما است.

۴ نوع اصلی از نقشه سایت

برخی از سرویس‌های مدیریت محتوا می‌توانند بطور نقشه سایت تولید کنند. این نقشه‌ها هرگاه که یک صفحه یا نوشته به سایتتان افزوده یا از آن حذف می‌شود، به‌روزرسانی می‌شوند. اگر CMS شما به صورت پیش‌فرض این کار را نمی‌کند، معمولا افزونه‌هایی هستند که نقشه سایتتان را برایتان ایجاد می‌کنند. این قسمت در واقع یک محفظه برای تمام URLهای موجود در نقشه است. همچنین این خط به خزنده‌های موتورهای جستجو استاندارد به کار گرفته شده را اعلام می‌کند. بیشتر نقشه‌های سایت استاندارد 0.9 را به کار می‌گیرند که مورد قبول گوگل، یاهو و مایکروسافت است.