دسته‌ها
اخبار

فایل robots txt چست؟ چه تاثیر بر روی سئو دارد؟ با دستورات و نحوه ساخت- پارس‌پک

سلام – این مطلب خیلی ارزشمندی بود من لذت بردم و اینکه سایتتون هم عالیه خدا قوت… من حدود 15 روز پیش از یک شرکتی قالب جنه را تهیه کردم و ازش روی وبلاگ سایتمون استفاده کردیم. سلام با نصب نسخه ای دیگه از قالب ( هردو نسخه اورجینال تهیه شدند از مارکت های معتبر داخلی ) باز همین مشکل وجود داره . در بخش جامعه می‌توانید سوالات خود را بپرسید و با سایر هم‌میهنان وردپرسی در ارتباط باشید. بنده معمولا دیدگاه ثبت نمی‌کنم اما حیفم اومد برای این مقاله تشکر نکنم. عالی بود فقط اگه میشه مقالات رو کمی کوتاه تر کنید چون خوندنش کمی سخته ممنون.

مثلا قالب flatsome وردپرس که یک قالب معروف است، در زمان طراحی در حدود 30 محصول، 30 برگه و چند مقاله غیر مرتبط و به زبان انگلیسی را به سایت شما اضافه میکند. فایل متنی ربات مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها است که در اکثر وب سایت‌ها موجود می‌باشد. Txt بیشتر برای مدیریت فعالیت ربات‌ها ی کاربردی مانند خزنده‌های وب در نظر گرفته شده است. در این مقاله سعی شد تا شما را با ساختار فایل robots.txt آشنای کنیم و حتی اهمیت و کاربرد فایل robots.txt را بیشتر درک کنید. این ربات‌ها صفحات وب را «می خزند» و محتوا را فهرست می‌کنند تا بتواند در نتایج موتور جستجو آن را نشان دهند.

  • 1 آذر 1401برای شناخت سرور عربستان و آشنایی با انواع کاربردهای آن با ما همراه باشید.
  • به عنوان مثال گوگل از Googlebot برای جستجوی ارگانیک استفاده می نماید.
  • اگر می‌خواهید نقشه سایت خود را به موتورهای جستجو نشان دهید، پس باید از این فایل استفاده کنید.
  • یعنیباید ازطریق عوض کردن IP هویت خودتون رو مخفی کنید و به کلمات کلیدی هم تنوع بدین.

پشتیبانی خیلی خوبی داریدو100% ازتون راضیم،هم بسته تلگراموخریدم هم اینستاگرام وانشالله هر روزامکانات جدیدی بهش اضافه بشه. سلام برنامه بسیار کاربردی هست و من ازش برای اطلاع رسانی محصولات جدیدم به مشتری هام استفاده میکنم به امید موفقیت های بیشتر.. من چندتاازبرنامه های تلگرام روتست کردم.تنهابرنامه ای که درست کارمیکردوتوی این نوسانات تلگرام موفق بودنرم افزارشماست.. پس نیازه شما هم درمورد منطق موتور های جست وجو هوشیاری لازم رو به خرج بدین و کارکرد کل سیستم رو ببینید.

الگوریتم موبایل فرست چیست؟ دلیل اهمیت Mobile First در گوگل

هر حالت دیگری که فایل ربات در ریشه سایت نباشد آن را از دسترس ربات‌های گوگل خارج می‌کند. مثل آدرس زیر که فایل robots در پوشه pages قرار گرفته است. فایل robots حاوی دستورالعمل‌هایی برای صدور یا عدم صدور مجوز دسترسی ربات‌ها به شاخه‌های مختلف وبسایت است. همچنین دستورالعمل‌های استاندارد و غیراستاندارد دیگری از جمله تعریف نقشه سایت، تعریف دامنه‌ی اصلی سایت، قوانین دسترسی ترکیبی، و زمانبندی مراجعه‌ی ربات به وبسایت می‌توانند در این فایل درج شوند.

چه صفحاتی را با فایل robots.txt از دسترس موتورهای جستجو خارج کنیم؟

پیش از آنکه برای ساخت فایل robots.txt اقدام کنید، اطمینان حاصل کنید که چنین فایلی وجود ندارد؛ برای این کار کافیست آدرس /robots.txt را سرچ کنید. یک دلیل خوب دیگر برای استفاده از فایل robots.txt برای وردپرس این است که فایل ها و فولدرهایی که دوست ندارید، ایندکس نشوند و در نتایج جستجو گوگل نمایش داده نشوند. بنابراین در حال حاضر بدون نیاز به مورد خاصی، صفحه مدیریتی پنل سایت شما به صورت خودکار از لیست ایندکس‌های موتورهای جستجو حذف می‌شود. بنابراین این ربات در بالا رفتن سئو سایت اهمیت فراوانی دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در نظر داشته باشید که عدم نصب این فایل به معنی جستجو نشدن سایت شما نیست اما نصب آن به‌شدت به مدیران سایت توصیه می‌شود و تقریباً تمام مدیران سایت‌ها به خاطر اهمیت آن حتماً آن را نصب می‌کنند. شما توسط این فایل به‌عنوان یک وب‌مستر حرفه‌ای عمل کرده؛ اهمیت فایل تاحدی است که حتی خود گوگل هم دارای این فایل است!

هم چنین می توانید نام هر ربات خزنده را در user-agent مشخص کنید و به آن دستور خاصی دهید. احتمالاً میدانید که در ابعاد بین المللی، نرم افزار ما، یکی از بهترین نرم افزارهای شبیه ساز حرکت دست انسان میباشد که حتی قادر است لرزش دست انسان را نیز شبیه سازی کند. شاید تکّیه کردن به این توانمندی برای پنالتی نـشدن کافی باشد اما برای نتیجه گرفتن ربات ارتقاء سئو کافی نیست! گوگل سوابق بازدیدهای سایت شما را بر اساس ip، عباراتی که جستجو می شوند، زمان بین بازدیدها و دیگر پارامترهای مشابه، مورد بررسی قرار می دهد.

متاسفانه من از ساختار آدرس سایت شما و همینطور صفحاتی که دارید اطلاعاتی ندارم که بخوام نظر دقیق و درستی بگم. کدت هم مشکلی نداره ولی تو کد نوشتی همه ربات ها به همه جای سایت دسترسی دارن. خب اگر قرار هست دسترسی به همه جا بدی من جات بودم دو خط کد رو کلا برمیداشتم. چون به شکل پیش فرض اگر چیزی ننویسی همین معنا رو میده و همه ربات ها به همه جا دسترسی دارن.

موتورهای جستجو برای پایش وب سایت ها لینک ها را دنبال کرده و از یک سایت به سایتی دیگر می روند. اگر اولین بارتان باشد که این قسمت را باز میکنید و قبل از نصب افزونه یوست سئو فایل ربات خود را نساخته باشید، دکمه برای شما به صورت “ایجاد فایل ربات” نمایش داده خواهد شد. در واقع یا ربات را از یک آدرس دور نگه می دارید و از آدرس محافظت می کنید، یا اینکه به ربات موتور جستجو اعلام می کنید به کدام بخش ها سر بزند و کدام بخش ها را بیشتر مورد بررسی قرار دهد. اما قطعا هیچ وقت بیشتر از یکی دو روز نمیکشه که از جست و جوی خودتون به نتیجه دل خواه میرسید. و شما می‌توانید برای ویرایش و ایجاد آن از یک FTP یا با فایل منیجر کنترل‌پنل هاست خود اقدام کنید. این فایل درست مثل هر فایل متنی معمولی است و شما می‌توانید آن را با یک ویرایشگر متن ساده مانند Notepad باز کنید.