دسته‌ها
اخبار

فایل robots txt چیست؟ آموزش ساخت فایل robots.txt فایل ربات سایت

الان به حالت دیفالت برگردوندم و دسترسی همه بازه اما همچنان گوگل سرچ کنسول به من اخطار میده که ربات ها توسط روبوتس دات تی اکس تی بلاک شدن و صفحات کراول نمیشن. همانطور که می‌دانیم ربات خزنده و ایندکس کنندۀ گوگل، Googlebot نام دارد. این ربات نسبت به سایر ربات‌های جستجوگر، دستورات بیشتری را متوجه می‌شود.

هیچگاه از فایل robots.txt برای پنهان کردن داده های حساس و خصوصی وب سایت از نتایچ جستجو استفاده نکنید. چرا که ممکن است لینک این گونه صفحات در جایی دیگر از سایت قرار داشته و کاربران به آن دسترسی پیدا کنند. راهکار بهتر برای جلوگیری از دسترسی به این گونه صفحات، قرار دادن پسورد برای دستریست. در عمل فایل های robots.txt به user agent ها (مانند ربات های موتورهای جستجو) اشاره می کنند که کدام صفحات را پایش و به کدام مسیرها کاری نداشته باشند.

  • بعد از انتخاب وبسایت به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که آخرین محتوای فایل Robots.txt که گوگل دریافت و بررسی کرده را نمایش می‌دهد.
  • خب اگر قرار هست دسترسی به همه جا بدی من جات بودم دو خط کد رو کلا برمیداشتم.
  • با اجرای دستور Crawl-delay بعد از برطرف کردن مشکل، صفحه شما توسط ربات های موتور جستجوی گوگل کراول و ایندکس خواهد شد.
  • اگر توجه کرده باشید ما در این مقاله یک بار از کیورد User-agent استفاده کردیم و سپس ۲ خط دستور وارد کردیم، شما می‌توانید به تعداد دلخواه دستورات لازم را در هر خط وارد نمایید.

همانطور که از مستندات گوگل پیداست تمام کلیک هایی که روی نتایج گوگل انجام میشوند به عنوان رفتار یا واکنش کاربران تلقی شده و تاثیر مستقیم بر رتبه بندی سایت‌ها خواهد داشت. این محصول در حقیقت پکیجی شامل ربات های متعدد، آموزش‌ها و ابزارهای لازم برای ارتقاء سئو سایت شما می‌باشد. ربات های این پکیج دارای امکان بی نظیری حل کپچای گوگل (من ربات نیستم) هستند. همچنین این پکیج دارای تضمین 100% پنالتی نـشدن و ثبت قطعی تک تک بازدیدها در گوگل کنسول و گوگل آنالیتیکس نیز می‌باشد. همیشه بهتر است پس از ساخت فایل robots.txt آن را تست نموده از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل کنید.

سئو Onpage به مجموعه کارهایی گفته میشه که داخل سایت انجام میشه و به اصطلاح فاکتور های داخلی سایت هست،مثل H1 و Title tag و Meta description البته این موارد خلاصه چک لیست Onpage هست. تمامی حقوق برای وب سایت ” وب جوان ” محفوظ می‌باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است. 5- روی ارسال نسخه آنلاین کلیک کنید تا به Google اطلاع دهید که فایل robots.txt شما تغییر یافته است و از Google بخواهید آن را بخزد. این کار فقط به خزنده گوگل می‌گوید که هیچ صفحه‌ای را که حاوی رشته URL /example-subfolder/ است، نخزد.

نکاتی درباره فایل robots.txt

Txt در رایانه، فایل آماده آن است که در دسترس خزنده‌های موتور جستجو قرار گیرد. برای پاسخ به این سوال باید ابتدا مقایسه ی قیمت داشته باشیم بین روش های مختلف ارتقاء سئو؛ یعنیخرید ریپورتاژ،خرید بک لینک،تولید محتوا،مشورت با مشاورین سئو، استفادهاز ربات سئو. ما مطمئنیمربات ارتقاء سئوما از نظر قیمتی کاملا رقابتیه و از خیلی روش های دیگه ارزون تره. این موارد رو بهتره به کمک تگ canonical بهینه کنید و استفاده از فایل ربات پیشنهاد نمیشه. دستور زیر وقتی کاربرد دارد که شما در آدرس‌های خود کاراکتری مانند ? را داشته باشید چراکه گاهی به دلیل مشکلات فنی در سایت، مقاله شما ممکن است با آدرس‌های مختلف و با مقادیر متفاوت انتشار پیدا کند.

به شرایط فرد مثل سن و جنسیت و قدرت بدنی و سابقه فرد و شدت بیماری نگاه میکنه. اگر فکر میکنی سخته و یا ممکنه خطا کنی در سایت هایی مثل پونیشا دنبال متخصص سئو بگرد تا برات انجام بده. اما چند نکته راجع به وردپرس در این زمینه وجود دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. آشنا کرده و اهمیت بسیار زیاد آن‌ها برای کسب موفقیت بهتر در فرآیندهای سئو به شما بازگو کنیم. کالکشنی از ابزارهای لازم و ضروری که هر مدیر سایت یا طراح سایت حرفه‌ای باید داشته باشه رو از ما هدیه بگیرید.

آیا وجود نداشتن فایل robots در سایت باعث کاهش سئو میشود؟

خیلی ممنونم من دوتاربات ازتون خریدم هردوعالی کارمیکنن خیلی به کسب وکارم کمک کردن. واقعاازاین برنامه بازخوردخیلی خوبی گرفتم.چندتامشکل داشتم وپشتیبانی قوی وعالی سایت کاربرمجازی درکمترین زمان ممکن … این خودش میتونه گوگل رو گمراه بکنه و باعث میشه گوگل فکر کنه آدم های مختلفی از سیستم های مختلفی در مورد کلمه کلیدی های مختلفی سرچ می کنند.

این روش ها بهترین راه هستند برای اینکه در نتایج ادرسی رخ نده. خب امیدوارم از آموزش ساخت فایل robots.txt و نکات پیرو آن استفاده کرده‌باشید و صرف نظر از اینکه از وردپرس، جوملا یا هر CMS دیگری استفاده می‌کنید بتوانید براحتی robots.txt بسازید. ساخت robots.txt در سی پنلدر ریشه یا روت سایت یک فایل ساده ایجاد کرده و فرمت و نام آن را robots.txt درج کنید. با این کار می توانید بودجه خزش سایتتان را صرف صفحات با ارزش تر کنید و در نتیجه سئو تکنیکال سایتتان را افزایش دهید. در صورتی که این فایل در هاست سایتتان آپلود نشده باشد، خزندگان و ربات های موتورهای جستجو می توانند به تمام صفحات سایت شما دسترسی پیدا کرده و آنها را مورد بررسی قرار دهند.

© ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد. همواره از عدم وجود خطا در فایل robots.txt خود اطمینان حاصل کنید. بدین ترتیب تمامی صفحات موجود در وبلاگ از دسترس ربات بایدو خارج خواهد شد. طبق این تصویر، گوگل هیچ اخطار و اروری برای این فایل ثبت نکرده. این به معنای پنهان کردن صفحه farin.academy/seo از دید ربات هاست.

با وجود دستور Disallow هنوز ممکن است گوگل صفحه شما را ایندکس کند. اگر می‌خواهید خیال‌تان برای ایندکس نشدن یک صفحه در گوگل راحت شود، از روش دیگری مانند رمز عبور محافظت شده یا دستورالعمل متنی noindex استفاده کنید. و در نهایت، از robots سایت برای پنهان کردن صفحات بی ارزش، تکراری و… استفاده میکنیم. اما کدام صفحات؟ به عنوان مثال ممکن است در میان مقالات وب سایتمان، مقاله ای قدیمی وجود داشته باشد که کمتر از 300 کلمه متن دارد.