دسته‌ها
اخبار

سئو در اصفهان “seo in isfahan” سنیور سئو

درواقع این دستور، بیانگر آدرس‌هایی است که می‌خواهید از ربات‌های جستجو پنهان بماند. نردبان قصد دارد به شکلی حرفه‌ای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند. می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم. امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود. هر شخص و یا هر برنامه کامپیوتری فعال روی شبکه جهانی اینترنت دارای یک user-agent (یک نام اختصاص داده شده) است.

شما می‌توانید با استفاده از افزونه‌ای که در بالا ذکر شد کاری کنید که قسمتی از فایل‌ها مانند readme.html در گوگل ایندکس نشود و یا غیرازاین می‌توانید هر فایل دلخواه دیگری را مشخص کنید تا نمایش داده نشود. شما با استفاده از بهینه‌سازی سایتتان می‌توانید سبب پیشرفت و بهبود عملکرد آن شوید. همچنین شما می‌توانید زیر نظر خود دسترسی‌های متفاوتی را به این ربات‌ها دهید.

مثلا در مثال بالا ربات‌های خزنده از دسترسی به تمام آدرس‌هایی که به autos. در مثال زیر تمامی ربات‌ها از دسترسی به دایرکتوری media منع شده‌اند اما در عین حال اجازه دسترسی به یک فایل پی دی اف با عنوان terms-and-conditions.pdf موجود در دایرکتوری media داده شده است. برای صدور دسترسی کامل به کل سایت برای ربات‌های خزنده دستور Disallow به شکل زیر خواهد بود. تغییرات اعمال شده توسط شما در فایل Robots.txt امکان آسیب جدی به سئو سایت شما دارد. پس لازم است اطلاعات موجود در این مقاله را دقیقا مطالعه کنید و با آگاهی کامل نسبت به اعمال تغییرات در این فایل اقدام کنید.

در این حالت نه تنها سرور سایت با ترافیک سبک‌تری فعالیت خواهد کرد، بلکه مراحل بررسی و جمع‌آوری اطلاعات و سپس ایندکس کردن آن‌ها توسط ربات‌ها نیز به مقدار بسیار زیادی سریع‌تر خواهد شد. بسیاری از موتورهای جستجو دارای چندین user agent هستند. به عنوان مثال گوگل از Googlebot برای جستجوی ارگانیک استفاده می نماید.

  • در نهایت بعد از ساختن فایل robots.txt نوبت به تست و صحت کارکرد آن می‌رسد.
  • برنامه بسیارکاربردیوعالیه،واقعابه عنوان یک دستیارمیتونیدروش حساب بازکنید.ناگفته نماندپشتیبانی بسیارخوبی هم دارید،موفق باشید..
  • امکان دارد هر کدام از ربات‌ها دستورات را به شکل متفاوتی درک کند.

گوگل به صورت رسمی اعلام کرده است که برخی از دستورات قرار داده شده در Robots.txt از تاریخ 1 سپتامبر 2019 به بعد کارایی ندارند و باید از دستورات جایگزین برای آن‌ها استفاده کرد. گوگل به صورت رسمی همچنان فایل Robots.txt مورد پشتیبانی قرار می‌دهد، اما برخی از دستورات این فایل را دیگر پشتیبانی نکرده و آن‌ها را نادیده می‌گیرد. ایندکس کردن محتوای سایت‌ها به طوری که بتوان آن‌ها را دسته بندی کرده و در نتایج جست‌وجوها نشان داد.

برای خزیدن در سایت‌ها، موتورهای جستجو پیوندها را دنبال می‌کنند تا از یک سایت به سایت دیگر بروند، در نهایت، در میان میلیاردها لینک و وب‌سایت خزیده می‌شوند. این رفتار خزیدن گاهی اوقات به‌عنوان “عنکبوت” شناخته می‌شود. یک ربات بد یا فایل robots.txt را نادیده می‌گیرد یا آن را پردازش می‌کند تا صفحات وب ممنوعه را پیدا کند. با توجه به اینکه ضمانتی برای عملکرد صحیح این فایل در مواجهه با ربات‌های مختلف وجود ندارد، روش‌های زیر می‌توانند به عنوان راه حل جایگزین در مسدود کردن دسترسی ربات‌ها به سیستم مورد استفاده قرار گیرد. ایجاد یک فایل خالی robots.txt یا عدم ایجاد این فایل نیز، همین اثر را خواهد داشت. ایجاد فایل با محتوای فوق سبب از بین رفتن خطاهای ۴۰۴ در هنگام مراجعه‌ی موتورهای جستجو خواهد شد.

پروتکل نقشه سایت در robots.txt

بهتر است که یک مجموعه دستور مشترک برای تمام user agent ها داشته باشید تا در هنگام بروزرسانی فایل robots.txt دچار سردرگمی نشوید. حتی اگر این فایل در سایر مسیر ها وجود داشته باشد، پایشگر متوجه حضور آن نخواهند شد. بنابراین برای حصول اطمینان تاکید می کنیم که آن را در مسیر روت وب سایت قرار دهید. من تا الان برای هیچ کدوم از سایت هام فایل ربات و اچ تی اکسس نساختم ولی همشون به صورت پیش فرض داشتند. وقتی فایل ربات شما خالی از دستورات باشد، ربات ها هر گونه که بخواهند با سایت شما رفتار می کنند. این افزونه به طور خودکار یک فایل می سازد، دسترسی های آن را بررسی کرده و آن را به گوگل و بینگ نشان می دهد.

این راهنمایی ها در قالب دستوراتی مانند Allow و Disallow به آنها داده می شود. برای خطاب کردن ربات موتور جستجو باید نام آن را وارد کنید، پس نیازمند دانستن نام کامل و تعداد کامل ربات موتورهای جستجو هستید. به همین دلیل نیازمند تحقیق و بررسی هستید تا ببینید باید به کدام ربات اجازه دهید و کدام را از سایت محروم کنید. بله درست حدس می زنید، فایل ربات سایت برای ربات موتورهای جستجو ساخته می شود، موتورهای جستجو ابزاری دارند که به آن ربات یا بات bot می گویند. این ربات ها وظیف دارند سایت ها را بررسی کرده و تغییرات جدید را در دیتابیس خود ذخیره کنند. عملا فایل ربات از طرف مدیر سایت برای موتورهای جستجو تهیه و ارائه می شود.

برخی از مهم‌ترین دلایل استفاده از robots.txt

یعنی روند اثرگذاری پروژه های سئوی شما هم کند هستش هم زمانبره هم انرژی بره هم هزینه بر. اگر با پروکسی های مختلف (به کمک ربات ارتقاء سئو ) بر روی ریپوتاژ ها و بک لینک های خودتان در سایت های مقصد کلیک کنید، گوگل خیلی سریعتر توجه اش به این ریپوتاژ ها جلب شده و بک لینک های تان را ایندکس خواهد کرد. شما می‌توانید از عبارات منظم هم برای استفاده در دستورات فایل robots.txt استفاده کنید. البته این عبارات منظم به شکل رسمی در این فایل تعریف‌نشده‌اند ولی اکثر ربات‌های معروف در دنیا از عبارات منظم نیز پشتیبانی می‌کنند. مثلاً در دستور نیز اشاره‌شده که کلیه ربات‌ها به فایل‌ها با پسوند pdf که در فولدر (دایرکتوری) test وجود دارند، نباید دسترسی داشته باشند. اگر این فایل به درستی تهیه نشده باشد یا به صورت کامل در هاست آپلود نشده باشد، ربات های خزنده مانند قبل تمامی صفحات سایت را ایندکس می کنند.

چه دستوراتی در فایل ربات robots.txt قرار دهم؟

اغلب دستوراتی که در این فایل می‌بینید Disallow و Allow است. این دستور مشخص می‌کند که دستورهای موجود در فایل، تنها برای یک ربات خاص (در اینجا Googlebot) قابلیت اجرا دارد. مثلا زمانی که قصد داریم برای یک صفحه از مقالات سایتمان، یک صفحه pdf و یک صفحه قابل پرینت هم ایجاد کنیم، باید صفحه اصلی را نگه داشته و مابقی را به کمک robots.txt پنهان کنیم. Txt در کنسول جستجو این ابزار را فقط می‌توانید برای پرونده‌های robots.