دسته‌ها
اخبار

فایل robots txt و کاربردهای آن در سئو روکا

فایل robots.txt فایلی جهت مشخص کردن دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت است. 5 تاکتیک سئو برای کاهش ریسک این فایل در این مقاله اموزشی سئو آمده است. Txt بیشتر برای مدیریت فعالیت‌های ربات‌های خوب مانند خزنده‌های وب در نظر گرفته شده‌اند، زیرا ربات‌های بد احتمالاً دستورالعمل‌ها را دنبال نمی‌کنند. Robot.txt یک فایل متنی است که برای سئو استفاده می‌شود و حاوی دستوراتی برای روبات‌های فهرست‌کننده موتورهای جستجو است که صفحاتی را مشخص می‌کند که می‌توانند یا نمی‌توانند ایندکس شوند.

  • درنتیجه در داخل یک سایت چرخیده و از یک سایت به سایت دیگر لینک می‌شوند.
  • فایل روبوت robots.txt چیست؟ نحوه ساخت فایل robots.txt چگونه است؟ بهترین و مناسب ترین فایل روبوت برای وردپرس و جوملا چیست؟ پاسخ به همه این پرسش‌ها را می‌توانید در این مقاله از سایت میزفا مطالعه نمایید.
  • فایل روبوت سایت مانند هر فایل دیگری در وب‌سایت بر روی وب سرور میزبانی می‌شود.
  • همانطور که می‌بینید دیجیکالا دستور سایت مپ را در فایل robots.txt خود قرار داده است.
  • مثلا در مثال بالا ربات‌های خزنده از دسترسی به تمام فایل‌های پی دی اف و اکسل منع شده‌اند.

برای افزودن این کدها یا باید مستقیم کدهای HTML صفحه را ویرایش کنید یا این که از را‌های دیگری مثل افزونه‌ها برای نوایندکس کردن استفاده کنید. در واقع افزونه‌ها هم فقط این کد را به صفحه اضافه می‌کنند. راحت‌ترین راه حذف کردن صفحه‌ای از نتایج جستجو استفاده از دستورهای به اصطلاح متا تگ در قسمت هد صفحه است. فایل robots.txt خود را پیدا کرده و آن را برای ویرایش باز کنید.

فایل Robots.txt چیست و چکار می‌کند؟

توجه داشته باشید که کدهای تخفیف، از نظر تعداد و زمان استفاده محدود هستند؛لذا اگر در حین خرید شما، شخص دیگری زودتر از آنها استفاده کند ممکن است شما با اتمام موجودی مواجه شوید. کار ما، خودکارسازی، رباتیک کردن و بهینه‌سازی کلیه امور کامپیوتری است که توسط نیروی انسانی بر روی کامپیوتر قابل انجام باشد. به اطلاع شما عزیز می رسانم که با توجه به افزایش قیمت سراسری در کشور و به روز رسانی‌هایی که روی تمامی ربات ها انجام و منتشر شده است، قیمت تمامی محصولات رباتیک تا 2/5 برابر افزایش پیدا کرده است . من سئو کارم …اولش فکر میکردم کلک پوله…..ولی با مشورت با آقای تعالی این ربات رو خریدم …میشه از 20 بهش 18 داد….

Robots.txt چیست؟

و با استفاده از پلاگین و تم های این سایت پروژه زیاد انجام دادم. تشکر از سایت همیار وردپرس که در مورد هر موضوعی، محتوای کامل انتشار می دهند. صفحه overview در پنل سرچ کنسولاز بخش Web tools گزینه Testing Tools را انتخاب کرده تا خطاها و هشدارهای احتمالی را به شما نشان دهد. قصد داریم مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سایت را در سال ۲۰۲۰ بررسی کنیم. سرور عربستان چیست؟ هر آنچه باید درباره سرورهای عربستان بدانید! 1 آذر 1401برای شناخت سرور عربستان و آشنایی با انواع کاربردهای آن با ما همراه باشید.

مدیریت لینک ها و آدرس ها (URL) با Robots.txt

به عنوان مثال اگر بخواهید برای فایلی با نام File.php محدودیتی ایجاد کنید و به اشتباه در فایل robots.txt، نام آن را file.php بنویسید، هیچ محدودیتی برای آن اعمال نکرده اید. یک روش مطمئن از بهینه بودن این فایل برای سئو، تست است. البته که ابزارهای زیادی برای این کار وجود دارد که مطمئن ترین راه استفاده از ابزار موجود در Google Search Console است.