دسته‌ها
اخبار

فایل robots txt چست؟ چه تاثیر بر روی سئو دارد؟ با دستورات و نحوه ساخت- پارس‌پک

بنابر نیازماکاربردی وازقیمت مناسبی برخورداربودکه توانستیم تبلیغات خودراگسترده تر،درکوتاهترین زمان وبالاترین راندمان انجام دهیم.. سلام.خواستم تشکرکنم ازسرویس وبرنامه خوبی که دارید.بنده ازربات اینستاگرام استفاده میکنم.میخوام ربات سئو روهم تهیه کنم. نرم افزارکاربردی ومفیدیه،شخصاخیلی ازش راضی به جرات میتونم بگم ازبهترین نرم افزار های ارسال پیام انبوه و تبلیغ درتلگرام هست.. مرسی ازشماوتیم خوبتون بابت پاسخگویی واین که پشتیبانی میکنید کاربرو…

  • در مرحله اول به هیچ عنوان نباید نشون بدین که یه شخص ثابت همش یه کلمه کلیدی ثابت رو سرچ میزنه.
  • همچنین ما همیشه ربات‌های داخل پکیج را نیز مطابق آخرین الگوریتم‌ها بطور مستمر به روز رسانی می‌کنیم تا عملکرد موّفق محصولاتمان را تضمین کنیم.
  • استفاده از قالب‌های چندمنظوره وردپرس و خرید آن برای صاحبان وبسایت به‌صرفه است زیرا با خرید یک قالب می‌توانند طرح‌های مختلفی را برای یک…
  • اما Robots.txt چیست؟ چطور این فایل را به صورت بهینه برای سئو ایجاد کنیم؟ و از کجا بدانیم که این فایل هیچ نقصی ندارد؟ در این مقاله می خواهیم همه این موارد را بررسی کنیم.
  • آشنا کرده و اهمیت بسیار زیاد آن‌ها برای کسب موفقیت بهتر در فرآیندهای سئو به شما بازگو کنیم.
  • برای این کار باید کد زیر را در یک فایل با فرمت txt قرار دهید.

به عنوان مثال اگر بخواهید برای فایلی با نام File.php محدودیتی ایجاد کنید و به اشتباه در فایل robots.txt، نام آن را file.php بنویسید، هیچ محدودیتی برای آن اعمال نکرده اید. یک روش مطمئن از بهینه بودن این فایل برای سئو، تست است. البته که ابزارهای زیادی برای این کار وجود دارد که مطمئن ترین راه استفاده از ابزار موجود در Google Search Console است.

روش 1: ویرایش فایل Robots.txt با استفاده از Yoast SEO

توجه داشته باشید که کدهای تخفیف، از نظر تعداد و زمان استفاده محدود هستند؛لذا اگر در حین خرید شما، شخص دیگری زودتر از آنها استفاده کند ممکن است شما با اتمام موجودی مواجه شوید. کار ما، خودکارسازی، رباتیک کردن و بهینه‌سازی کلیه امور کامپیوتری است که توسط نیروی انسانی بر روی کامپیوتر قابل انجام باشد. به اطلاع شما عزیز می رسانم که با توجه به افزایش قیمت سراسری در کشور و به روز رسانی‌هایی که روی تمامی ربات ها انجام و منتشر شده است، قیمت تمامی محصولات رباتیک تا 2/5 برابر افزایش پیدا کرده است . من سئو کارم …اولش فکر میکردم کلک پوله…..ولی با مشورت با آقای تعالی این ربات رو خریدم …میشه از 20 بهش 18 داد….

چه صفحاتی را با فایل robots.txt از دسترس موتورهای جستجو خارج کنیم؟

با توجه به آنچه گفته شد، امکان ویرایش مستقیم فایل robots.txt در وردپرس وجود ندارد. به همین دلیل باید برای ویرایش آن، یک فایل جدید را ایجاد کرده و در هاست مجدد بارگذاری کنید. زمانی که فایل جدید robots.txt ساخته می شود، فایل مجازی به صورت خودکار غیر فعال می شود.

همچنین با داشتن یک فایل robots.txt به مدیریت فعالیت‌های این خزنده‌های وب کمک می‌کنید تا بر سرور وب میزبان وب‌سایت مالیات اضافه نکنند، یا صفحاتی که برای نمایش عمومی نیستند فهرست‌بندی نکنند. این ربات‌ها صفحات وب را می‌خزند و محتوا را فهرست‌بندی می‌کنند تا بتواند در نتایج موتورهای جستجو نشان داده شود. فایل robots.txt یکی از بخش‌های مهم هر سایت برای عملکرد صحیح در مواجهه با ربات‌های اینترنتی است. برای مشاهده‌ی اطلاعات تکمیلی در مورد دستورالعمل‌های قابل درج در این فایل، اینجا کلیک کنید. ضمانتی برای خوانده شدن و عمل کردن به دستورالعمل‌های این فایل وجود ندارد.

تنها با استفاده از دستورات ذکر شده می توانید یک فایل robots.txt در سایت ایجاد نموده و پس از بارگذاری آن را از طریق ابزار robots.txt tester گوگل سرچ کنسول تست نمایید. فایل ربات میتواند به امنیت سایت و افزایش ترافیک هم کمک کند. قطعا داشتن فایل ربات کمک می کند بتوان استراتژی سئوی سایت را کنترل کرد، میتوان نقشه سایت را برای گوگل و بینگ مشخص کرد، قسمت های نامناسب سایت را از ایندکس گوگل خارج کرد و آدرس های ویژه را در آن قرار داد. در مرحله ی اول به هیچ عنوان نباید نشون بدین که یه شخص ثابت همش یه کلمه کلیدی ثابت رو سرچ میزنه.