دسته‌ها
اخبار

فایل robots txt و تاثیر آن بر سئو وب‌سایت ادمین سایت

اما فایل Robots.txt چیست؟ این فایل چه کاربردی دارد؟ در ادامه به صورت کامل در این باره صحبت کرده ایم و آموزش ساخت فایل robots txt در وردپرس را نیز قرار داده ایم. اگر این فایل در هاست سایت شما آپلود نشده باشد، خزندگان و ربات‌های موتورهای جستجو امکان دسترسی به تمام صفحات عمومی را خواهند داشت و قادر هستند تا تمام محتوای سایت شما را ایندکس کنند. هرچه تعداد صفحات وبسایت شما بیشتر باشد، ربات‌های موتور جستجو زمان بیشتری برای خزیدن و ایندکس کردن صفحات نیاز دارد. همین زمان طولانی، روی رتبه سایت‌تان در نتایج جستجو، تاثیر منفی خواهد گذاشت. این که ربات‌های خزنده هر چند وقت یک بار به سایت شما سر می‌زنند به چند فاکتور بستگی دارد. هر چه در طول روز تعداد بیشتری محتوا در وب‌سایت‌تان قرار بگیرد و تغییرات سایت اهمیت زیادی داشته باشد، ربات‌های جستجوگر دفعات بیشتری به سایت شما مراجعه می‌کنند.

  • معمولاً در ایران لینکدین را به‌عنوان محلی برای شناسایی و جذب نیرو انسانی برای سازمان‌ها می‌شناسند؛ اما صد البته می‌توان از این رسانه اجتماعی برای جذب ترافیک به وب‌سایت استفاده نمود.
  • برای بررسی اعتبار هر یک از مجوزها، می توانید بر روی آنها کلیک کرده و اطلاعات شان را با سایت های رسمی مطابقت دهید.
  • برای یک صفحه، باید نام کامل صفحه همانطور که در مرورگر نشان داده شده است مشخص شود.
  • اگر در فایل Robots دستور دهید که ربات‌های گوگل اجازه دسترسی به صفحاتی را ندارند، این صفحات کلاً بررسی نمی‌شوند اما هیچ تضمینی وجود ندراد که این صفحه در نتایج جستجوی گوگل ظاهر نشود.
  • یکی از تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه است و در صورتی که به درستی آن را پیاده‌سازی نکنید، متهم به نقض قوانین موتورهای جستجو شده و شامل جریمه‌های گوگل خواهید شد.

این دستورات به پایشگر Googlebot (ربات پایشگر گوگل) اعلام می کند که یو آر ال های شامل /example-subfolder/ پایش نکند. به سایت خود برگردید و تمام این بهینه سازی ها را روی سایت خود انجام دهید. اگر واقعا مصمم هستید سایت خود را با افزونه Yoast SEO بهینه سازی کنید. پیشنهاد میکنیم از نسخه تجاری و حرفه ای آن استفاده کنید، و البته اگر آن را از مانگو تهیه کنید، هم پشتیبانی دریافت میکنید هم بروز رسانی های آن را به طور اورجینال دریافت می کنید.

بهینه سازی فایل Robot.txt

اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار با افزونه یواست سئو را در مقاله آموزش افزونه یواست سئو مطالعه کنید. در این مقاله قصد داریم به 3 گام اساسی برای بهبود سئو سایت بپردازیم و خواهیم گفت چگونه می‌توانید با رعایت این نکات، ترافیک فراوانی را روانه سایت‌تان کنید. را فعال کنید تا دسترسی تمامی ربات‌ها به سایت شما مسدود شود. همانطور که پیداست، باید مثل نمونه بالا، آدرس دقیق نقشه سایت خود را به صورت صحیح در این لاین وارد کنید.

چگونه هزینه طراحی سایت خود را کاهش دهیم؟

شما می‌توانید سوالات و نظرات خود را از بخش دیدگاه‌ها با ما مطرح کنید؛ همچنین اگر محتوای امروز همیار وردپرس برایتان مفید بود، خوشحال می‌شویم آن را با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در اینجاست که ساخت فایل Robots.txt به کمک شما می‌آید و این مشکل را به راحتی برطرف می‌سازد. با ایجاد یک فایل robots.txt می‌توانید فعالیت ربات‌ها و خزنده‌های وب را برای ایندکس کردن صفحات سایت خود محدود سازید. اما چطور و چگونه؟ در ادامه این مطلب ماهیت و کارکرد فایل ربات ساز را مورد بررسی قرار می‌دهیم و نحوه ساخت فایل Robots.txt را نیز به شما آموزش خواهیم داد. فایل Robots.txt یک فایل متنی و ساده است که با ساخت آن می‌توانید از ایندکس شدن برخی صفحات در وب سایت خود جلوگیری نمایید.

مثلا گوگل از Googlebot برای جستجوی ارگانیک و از Googlebot-Image برای جستجوی تصویر استفاده می‌کند. با نوشتن فایل Robots.txt می‌توانید میزان ورود ربات‌ها به سایت خود جهت ایندکس صفحات را محدود سازید و به دنبال آن نیز سرعت بارگذاری صفحات سایت را افزایش دهید. اگر روزانه تعداد زیادی ربات برای بررسی و ایندکس صفحات وارد سایت شما شوند قطعا با مشکل افت سرعت مواجه خواهید شد.