دسته‌ها
اخبار

ربات ارتقاء سئو و افزایش ورودی گوگل خودکارسازی نرم افزار ربات اینستاگرم ربات سئو رباتیک

مدیر سایت در فایل ربات به موتورهای جستجو دستور میدهد تا سایت را ایندکس کنند یا اینکه با دستورات خود مجوز خزیدن به بخش های مختلف سایت را به ربات موتور جستجو می دهد. بیشتر وب سایت ها مخصوصا سایت های وردپرسی یک فایل ربات robots.txt دارند ولی به این معنی نیست که مدیر سایت این فایل را می شناسد. یکی دیگر روش‌های ویرایش فایل robots.txt به صورت دستی می‌باشد که می‌توانید از طریق سی پنل هاست و یا FTP به هاست خود متصل شده و فایل را ویرایش و سفارشی‌سازی کنید. در این مقاله برای ورود به هاست از FTP استفاده می‌کنیم.

در واقع زبانی است که با ربات های خزنده ی سرچ انجین ها در مورد سایتتان گفت و گو می کنید. پس با دقیق ترین تعاریف به استقبال ربات های خزنده بروید. اگر شما قصد محدود کردن ربات های گوگل را دارید از فایل ربوتس دات تی ایکس تی استفاده کنید، ولی اگر صفحات وب سایتتان توانایی ایندکس به واسطه ی ربات های جستجو مثل گوگل را داشته باشد احتیاجی به این فایل نخواهد بود. برای خلق و ایجاد فایل robots.txt شما باید به هاست دسترسی داشته باشید و فایل ربوتس دات تی ایکس تی را در ریشه اصلی کپی و نگه داری کنید.

  • من سئو کارم …اولش فکر میکردم کلک پوله…..ولی با مشورت با آقای تعالی این ربات رو خریدم …میشه از 20 بهش 18 داد….
  • به این نکته توجه داشته باشید که اگر آدرسی در این فایل برای ربات‌ها مسدود شود هیچ وقت سئو و ایندکس نمی‌شود.
  • ربات های این پکیج دارای امکان بی نظیری حل کپچای گوگل (من ربات نیستم) هستند.
  • در مرحله ی اول به هیچ عنوان نباید نشون بدین که یه شخص ثابت همش یه کلمه کلیدی ثابت رو سرچ میزنه.
  • دلیل این موضوع چیست؟ دلیل این است که در ابتدای ساخت سایت، قالب های وردپرسی اغلب یک سری صفحات آماده را روی وب سایتمان بارگذاری میکنند.

پس از مشخص کردن ربات هدف باید دستورات لازم را به آنها بدهید. در این دستورات به ربات ها می گویید که کدام یک از صفحات شما اجازه ایندکس شدن دارند یا ندارند. برای اجازه دادن به خزش توسط ربات مورد نظر از دستور Allow و برای جلوگیری از خزش از دستور Disallow استفاده می شود. برای ویرایش robots.txt در وردپرس بایستی یک فایل متنی با همین نام را در مسیر روت آن آپلود نمایید. با انجام این کار دیگر فایل robots.txt مجازی وردپرس مشاهده نخواهد شد. مسیر نقشه های سایت را می توانید در انتهای دستورات فایل robots.txt به مانند تصویر زیر قرار دهید.

robot txt در سئو چیست؟

در واقع گوگل یکی از فاکتورهای رتبه بندی سایت را داشتن فایل ربات قلمداد می کند. در سرچ کنسول موتور جسجوی گوگل، مدیر سایت میتواند فایل ربات سایت خود را برای گوگل ارسال کند تا گوگل از آن استفاده کند. فایل Robots.txt فایلی برای گزارش ساختار صفحات وب به ربات‌های کراولر است تا بدانند کدام صفحات باید در موتورهای جستجو نمایش داده شوند و کدام صفحات نمایش داده نشوند. این فایل کاملا قایل دسترسی است و می‌توانید اطلاعات داخل آن را بخوانید و یا ویرایش کنید و افراد مختلف نیز صرفا با اضافه کردن این پسوند به لینک وبسایت شما می‌توانند آن را ببینند.

چطور از گوگل بخواهیم صفحه‌ای را در نتایج جستجو نمایش ندهد؟

دقت کنید که وردپرس در نسخه های جدید به صورت خودکار فایل robots را ایجاد کرده اما شما نمیتوانید آن را پیدا کنید. در صورتی که نیاز به دستکاری این فایل دارید، باید یک فایل جدید ساخته و آن را در هاست آپلود کنید. علاوه بر این ممکن است برای انجام یک سری کارهای تحقیقاتی مثل تست های انسانی، مجبور شویم که از یک صفحه سایت، دو یا چند صفحه مشابه داشته باشیم.

در این مقاله می‌خواهیم درباره دیجیتال مارکتینگ و دلایلی که لازم است تا در سال ۲۰۲۱ وارد آن شوید، بپردازیم. اگر تا چند سال پیش قصد خرید، رهن یا اجاره یک واحد آپارتمان را داشتید، باید تمام شهرتان را زیر و رو می‌کردید تا آپارتمانی مناسب در محله‌ای خوب و با توجه به میزان بودجه خود پیدا کنید. امروزه اما گوشی موبایل خود را برمی‌دارید و در عرض چند دقیقه متوجه می‌شوید که چه مواردی در کدام محله‌ها مناسب شماست. SEM مفهومی است که اغلب افراد آن را با SEO یکسان می‌‌دانند؛ در صورتی که می‌توان گفت SEM یا بازاریابی موتورهای جست‌وجو مفهومی کاملا جدا از سئو است. در این مقاله می‌خواهیم درباره SEM، مزایا و معایب آن و تفاوت آن با SEO صحبت کنیم. خود را بررسی و تست کنید تا مطمئن شوید بخش مهمی از سایت شما از طریق آن مسدود نشده باشد.

این ربات با کلیک بر روی لینک شما در جاهایی که بک لینک گرفته اید باعث میشود بک لینک شما سریع تر توسط گوگل ایندکس شود. بنابراین نتایجی که کاربران اغلب روی آنها کلیک می کنند رتبه بالاتری را کسب می کنند. وقتی صفحه register خطای noindex داره یعنی متاتگ داره و میگه ایندکس نشو و وقتی شما disallow میکنید یعنی اشتباه در اشتباه.

همچنین در این مقاله ۸ مثال کاربردی درباره فایل روبوت (ربات) گفته شده است. به طور کلی شما می توانید به دو روش نقشه سایتتان را به گوگل معرفی کنید؛ برای این کار می توانید از سرچ کنسول یا فایل robots.txt استفاده کنید. اما پیش از آن بهتر است با مطالعه مطلب “ساخت سایت مپ ” نقشه سایتتان را بسازید. پس از آن بهتر است از طریق سرچ کنسول نقشه سایتتان را به گوگل معرفی کنید؛ برای این کار باید سایتتان را در سرچ کنسول ثبت کرده باشید.