دسته‌ها
اخبار

سایت مپ چیست؟نقشه سایت sitemap xml سئو سئو سایت سئو ایران

البته این یک خطای جدی و مشکل عجیب نیست و در بسیاری از سایت ها صفحاتی وجود دارند که مدیر سایت از دسترس گوگل خارج کرده است. که کاراکترهای قرار گرفته در آدرس نباید بیشتر از 2048 باشد. 3- تمام آدرس‌ها در نقشه سایت باید مربوط به یک دامنه باشند.

توصیه می‌کنم وقتی نقشه سایت به هر روشی ساخته شد، آن را کاملا و به دقت چک کنید که لینک‌های صفحات مورد نظر شما در آن وجود داشته باشند. در صورتی که همه مراحل را به درستی انجام داده باشید در قسمت “Submitted sitemaps” مشخصات سایت مپ را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که افزونه فروشگاه ساز ووکامرس را نصب کرده باشید بخشی به نام “محصولات” به تب “انواع محتوا” اضافه شده است که می توانید بسته به نیازتان محصولات را هم از سایت مپ خارج نمائید.

  • به منظور دسترسی آسوده تر در هنگام نظر دهی، نام، ایمیل و وبسایت مرا در این مرورگر ذخیره کن.
  • اگر از افزونه Google XML Sitemaps استفاده میکنید باید نقشه سایت Yoast رو کلا غیرفعال کنید.
  • برای نصب نسخه رایگان افزونه یوست سئو، وارد داشبورد وردپرس سایت خود شوید، و از قسمت افزونه‌ها، و سپس افزودن، می‌توانید Yoast SEO را جستجو کنید.
  • البته یک نکته را هم بگم که sitemap را در قسمت coverage بلاک کرده که وقتی داخل فایل robot.txt میرم اصلا سایت مپ بلاک نشده.

طبق گفته های خودتون، اگه روی sitemap جدید ریدایرکت میشه مشکلی پیش نمیاد. اما باز یکبار صفحه گوگل وبمستر خودتون رو بررسی بکنید، مطئمن شید نقشه سایت جدید ایندکس و نقشه قدیمی حذف شده. موتورهای جستجوی گوگل و بینگ، فرمت XML را برای نقشه سایت به عنوان یک پروتکل پذیرفته‌اند.

به این نکته توجه داشته باشید که نقشه سایت تان نباید بیش از 1% خطای لینک داشته باشد. خطای لینک، هر نوع کد پاسخ HTTP است که شامل تغییر مسیر 404 برای لینک های شکسته و ریدایرکت 301 و 302 برای لینک‌های تغییر مسیر یافته است. استفاده از لینک‌های صحیح در قوانین سئو برای تمامی موتورهای جستجو الزامی است. شما می‌توانید کد پاسخ HTTP برای هر URL را با استفاده از ابزار Header Checker بررسی کنید.

نکات مهم نقشه سایت

همانطور که مشاهده کردید، کار خاصی قرار نیست برای ساخته شدن این نقشه بکنید چراکه افزونه های وردپرسی خودشان به شکل خودکار این کار را برای شما انجام میدهند. ساختار لینک سازی داخلی سایتتان از حالت مناسبی برخوردار نیست و صفحات بدون لینک زیادی دارید. همچنین با استفاده از مقاله‌ای که تو سایت نوین درباره بررسی عملکرد و رفع خطاهای نقشه سایت نوشتیم، sitemapتون رو چک کنید. الزامیاین تگ تنها یکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ نقشه سایت با این برچسب شروع می‌شود و در انتهای نقشه بسته می‌شود.

سایت مپ ویدئویی

اگه نیاز می بینین، فایل زیپ سایت مپ ساخته شده رو بفرستم تا دقیق بگین چیکار کنم. چگونه برای سایتم نقشه سایتی با بیش از 2000 آدرس بسازم ؟ بیشتر این سایتها یا در دسترس نیستند یا بیش از 500 آدرس نمیسازند. نقشه سایت سازه رایگانی هست که همه آدرسها رو پیدا کنه حتی آدرس عکسهارو ؟ من هرکاری میکنم یا تعداد 500 نهایت 6000 هزار آدرس رو پیدا میکنه اما بدون آدرس عکس ها. بنظرتون افزونه yoast حرفه ای تر هستش یا Google XML ؟ ممنون میشم دلیل تون رو هم بدونم. پیشنهاد میکنم از افزونه Google XML Sitemaps استفاده کنید. برای صفحه بندی معمولا به صورت مستقیم کدنویسی انجام میدهیم.

پیشنهاد میکنم که این اطلاعات را از نسخه جدید گوگل وبمستر و بخش index coverage دنبال کنید. خودم هم که ادرس سایت مپ را وارد میکنم به جای اینکه نقسه سایت برایم لیست شود، صفحه اول سایت لود میشود. شما باید نقشه سایت قبلی را حذف کنید و نقشه جدید را به گوگل معرفی کنید. این کار هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمیکند و با توجه به امکانات و سرعت بهتر افزونه XML Sitemaps به نظرم کار درستی هم هست.

افزونه All in One SEO Pack یک افزونه رایگان سئو است که ویژگی های مختلفی دارد و می‌تواند کارایی های زیادی برای سایت شما داشته باشد. این افزونه از سال ۲۰۰۷ میلادی منتشر شده و تا کنون بیش از دو میلیون دانلود داشته. بعد از دانلود و نصب برنامه، کافی است نرم افزار را باز کنید و آدرس سایت خود را در نوار بالایی برنامه وارد نمایید و سپس بر روی دکمه Start کلیک کنید. برای شروع کافی است تا به صفحه اصلی این افزونه در پیشخوان وردپرس خود بروید. برای ارسال نقشه سایت خود به حساب Google Search Console خود وارد شوید.

در این مقاله به صورت جامع در مورد ماهیت سایت مپ یا نقشه سایت، اطلاعاتی را دریافت میکنید. فکر میکنم 50 هزارتا URL مختلف، مشکلی در ثبت سایت مپ ایجاد نمیکنه تا جایی که خاطر دارم امکان ثبت بیش از 50 هزار آدرس تو سایت مپ هم وجود نداره. سایت هایی که معمولا تعداد صفحات زیادی دارند (برای مثال 100 هزار صفحه به بالا) برای خودشون چندتا سایت مپ ایجاد میکنند و در نهایت هم توی تمام این سایت مپ ها رو داخل یک سایت مپ مادر تعریف میکنند.