دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست، چگونه یک نقشه سایت سئو پسند داشته باشیم؟ مدیر دِو

از نقشه‌های سایت HTML می‌توانید به عنوان استاندارد بخشی از سایت استفاده کنید. آنها میل دارند از فوتر لینک شده و معمولا برای سهولت کاربران برای دستیابی به تمام صفحات وبسایت نوشته می‌شود. بنابراین هم توسط کاربر و هم توسط موتور جستجو دیده می‌شود.

موتورهای جستجو به آسانی می توانند نقشه سایت را پیدا کنند. هر زمانی که محتوای جدیدی در سایت منتشر کنید، پینگ به موتورهای جستجو ارسال می شود تا موتورهای جستجو از تغییرات در نقشه سایت مطلع شوند. برای ساختن سایت مپ روش های مختلفی وجود دارد که در این جا به آن ها اشاره خواهیم کرد. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده نمی‌کنید نگران نباشید شما می‌توانید به کمک ابزار XML-Sitemaps.com یک فایل XML بسازید و به‌عنوان نقشه سایت استفاده کنید.

RSS/Atom Feeds به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که وبسایت شما آپدیت شده است یا محتوایی تازه روی آن قرار گرفته است. گوگل پیشنهاد می‌کند که از سایت مپ در کنار این ابزار استفاده کنید تا موتورهای جستجو بتوانند صفحات را شناسایی کنند. هر کدام از آنها دارای ارزش و استفاده مختلف برای بهینه‌سازی موتور جستجو هستند. نقشه سایت HTML در درجه اول برای دسترسی کاربران به ساختار سایت شما طراحی شده است. نقشه سایت XML منحصرا تضمین می‌کند که خزنده‌های موتور جستجو URLهای لیست شده بر روی سایت را ایندکس کنند.

  • یک سری صفحات هستند که در منوهای سایت ما قرار نگرفته‌اند، یا در صفحه خاصی به آن‌ها لینک‌دهی نشده است که گوگل سریع‌تر بتواند آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد.
  • در این ویدیو شما را با نقشه سایت به‌طور کامل آشنا خواهیم کرد.
  • تهیه نقشه سایت و ثبت آن در گوگل یکی از راه هایی است که می‌توان از طریق آن اطمینان حاصل کرد که گوگل تمامی صفحات مهم سایت ما را ایندکس کرده است.
  • به عنوان مثال اگر گزینه “نمایش نوشته ها در نتایج جستجو؟” را بر روی “بله” تنظیم کنید آدرس نوشته های وب سایت تان به سایت مپ اضافه می شوند.
  • به عنوان مثال شما می‌خواهید برگه‌ها، نوشته‌ها و محصولاتتان در گوگل نمایش داده شوند.

ربات های موتور جستجو برای اینکه بتوانند قسمت های مختلف سایت شما را بهتر شناسایی کنند، به این فایل رجوع میکنند. در آدرس بالا کافی است به جای farin.academy آدرس وب سایت خودتان را قرار بدهید. این دقیقا جایی است که نقشه سایت شما توسط افزونه رنک مث ساخته شده و قرار گرفته.

تکنیک‌های حرفه‌ای برای سایت مپ

ما در سئوف مدیرت کسب و کارهای آنلاین را به عهده میگیریم تا در دنیای پر رقابت وب سهم عمده‌ای داشته باشند. وقتی که در سایت خود از URL‌های داینامیک برای محتوای خود استفاده می‌کنید. افزایش احتمال قرار گرفتن محتوای تصویری در GOOGLE IMAGE و GOOGLE VIDEO و جذب بیشتر مخاطب. به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده و هنوز فرصت مناسبی برای ایجاد لینک داخلی و لینک خارجی پیدا نکرده اید.

خدمات تولید محتوا

همه تلاش ما برای کسب ورودی از گوگل اینه که اون ورودی به یک بازدیدکننده ثابت و راضی تبدیل بشه و پاپ آپ دقیقا عکس این مسئله کار میکنه. حتی اگر تاثیری بر سئو نداشته باشه هم پیشنهاد میکنم که از این روش استفاده نکنید چون موجب آزار کاربران میشه. توضیح اینکه سایت مپ از طریق افزونه all in one seo ساخته شده.الان 324 پست سابمیت شده داره ولی ایندکس شده از 235 چند وقتیه بیشتر نمیشه. فقط برای دامنه اصلی سایت که با آن در دسترس است یعنی یکی از این ۴ حالت نقشه سایت معرفی کنید و کل فعالیت های شما از این به بعد در این فضا خواهد بود. آدرس های دیگر فقط برای این ثبت میشوند که گوگل بداند مالکیت همه آنها در اختیار شماست. با توجه به اینکه دو CMS مجزا هستند آدرس های زیردامنه در نقشه سایت اصلی موجود نیست.

برای پیدا کردن مشکلات ایندکس از سایت مپ استفاده کنید

این مزیت این است که به شما امکان می دهد نقشه سایت خود را شخصی سازی کنید ، اما فقط برای توسعه دهندگان وب باتجربه توصیه می شود. با توجه به محبوبیت گسترده Google و اهمیت ترافیک ارگانیک ، شما می خواهید همه تلاش خود را برای کمک به این ربات در درک سایت خود انجام دهید. توجه داشته باشید که ادرس نقشه سایتتان را بصورت صحیح وارد کنید. در مورد انواع نقشه سایت باید بگوییم که در واقع دو نوع نقشه سایت وجود دارد که این دو مورد می توانند به شاخه های دیگری تقسیم شوند.نقشه سایت XML و نقشه سایت HTML اصلی ترین انواع نقشه های سایت می باشند. راه حل چهارم یا ریسک نهایی، ما این راه را به شما پیشنهاد نمی دهیم چرا که تغییراتی که باید در این روش اعمال کنید هسته افزونه را درگیر می کند و ممکن است باعث آسیب پذیری پلاگین بشود.

از همین رو تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به آموزش نقشه سایت بپردازیم. ببینیم که نقشه سایت چیست، چه مزایایی دارد و چگونه می‌توان آن را تهیه کرد و در اختیار گوگل و دیگر موتورهای جست و جو قرار داد. لزوماً به این موارد نیازی ندارید زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو به نقشه سایت XML شما نگاه می کنند. اما اگر فکر می کنید اینها برای بازدیدکنندگان انسان مفید هستند، یک نقشه سایت HTML احتمالاً صدمه ای به سئو سایت شما نمی زند. شما یک سایت خیلی بزرگ دارید؟ برای ایجاد سایت مپ این سایت باید سایت مپ های کوچک کوچک ایجاد شود.

کدهای XML معتبر با تگ‌های شروع (بازشونده) “ “ آغاز می‌شوند که یک تگ الزامی است. سپس این تگ با تگ دیگری همچون “” دنبال می‌شود که حاوی حداقل یک صفت Xmlns است که ساختار کلی XML را تعریف می‌کند. محتوای آرشیو شدۀ سایتتان به خوبی به صفحات فعال، لینک نشده‌اند. نقشه سایت با فرمت HTML معادل نقشه سایت XML است؛ اما این نوع نقشه سایت برای کاربران ساخته می‌شود. اگر پیغام ″sitemap index processed successfully″ را ببینید، سپس گوگل نقشه سایت شما را خزش می‌کند.

بعنوان مثال برای سایت زیر در نقشه سایت محصولات یک سایت فروشگاهی سه عدد از محصولات Exclude شده اند و توسط گوگل فهرست نشده‌اند. با بررسی ادرس صفحات مشخص شد که این صفحات در بین محصولاتی هستند که تولیدشان متوقف شده است و برای ما دیگر اهمیتی ندارد که توسط گوگل فهرست شوند. برای نصب نسخه رایگان افزونه یوست سئو، وارد داشبورد وردپرس سایت خود شوید، و از قسمت افزونه‌ها، و سپس افزودن، می‌توانید Yoast SEO را جستجو کنید. روی دکمه‌ی نصب این افزونه کلیک کرده و سپس آن را فعال کنید. گوگل محتواهای جدید را توسط ربات‌های خزنده‌ای که وب را بررسی می‌کنند کشف می‌کند.