دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست ؟ چطور سایت مپ بسازیم سئولب

هر آدرسی که در سایت مپ قرار می‌گیرد باید دارای دو تگ و یک تگ باشد. فایل نقشه سایت شما باید روی هاست و پوشه اصلی فایل‌ها قرار گیرد. هر فایل ایندکس میتواند تا ۵۰۰۰۰ فایل نقشه سایت را در شامل شود.

در غیر این صورت، از سوی گوگل به‌روزرسانی صفحاتی که محتوای آن‌ها تغییری نکرده است می‌تواند به‌عنوان یک تکنیک اسپم شناخته شود. بسیار مهم است که سایت مپ شما و فایل Robots.txt هماهنگ با یکدیگر عمل کنند. در ادامه نحوه راه‌اندازی یک Sitemap … و بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو را توضیح خواهیم داد.

  • و موقع نگاه کردن به URLها مدیر سایت متوجه می‌شود که اینها صفحاتی هستند که حتی نمی‌خواهد در جایگاه اول ایندکس شوند.
  • سایت مپ یک فایل .xml است که شامل آدرس تمامی صفحات، میزان با اهمیت بودن آن‌ها، لینک‌های سایت و آخرین زمان بروزرسانی سایت است که برای معرفی سایت به موتورهای جستجو استفاده می‌شود.
  • منظور از ایندکس این است که صفحه شما را شناسایی کنند و آن را در نتایج جستجوی خودشان نشان دهند.
  • مزیت استفاده از Yoast برای ساخت XML Sitemap این است که این افزونه؛ نقشه سایت پویا با بروزرسانی خودکار برای شما می‌سازد.
  • اگر از وردپرس استفاده میکنید خودش این کار رو انجام میده و فقط کافیه که نقشه سایت رو دوباره به روزرسانی کنید.

توی همون صفحه روی نقشه سایت قدیمی کلیک کنید وارد صفحه دیگری میشوید. در صفحه جدید نوار بالا سمت راست یک آیکون به صورت سه نقطه هست که با کلیک روی آن گزینه حذف نقشه را مشاهده میکنید. در نهایت پیشنهاد میکنیم به جای ایندکس این نوع آدرس ها که میتواند صفحات بسیار زیادی در سایت ایجاد کند، با استفاده از برچسب گذاری مفاهیم هدف را انتخاب کرده و برای آنها صفحه اختصاصی بسازید. در این مقاله دو روش اصلی و مهم برای ثبت سایت در گوگل را به شما معرفی کنیم. بعبارتی، اگر صفحه خود را در فایل Robots.Txt نوایندکس کنید و یا یک تگ نوایندکس برای صفحه بکار ببرید، یعنی نیازی نیست آن صفحه در نقشه سایت شما بیاید. برای معرفی سایت مپ به گوگل وارد حساب کاربری خود در کنسول جستجوی گوگل شوید.

فقط کافی است به قسمت سئو داشبورد سایتتان بروید، ار منوی بالا گزینه قابلیت‌ها را انتخاب کنید؛ بعد گزینه نقشه‌های xml سایت را در حالت فعال قرار دهید. فرایند به کارگیری نقشه سایت و در دسترس قرار دادن آن برای موتورهای جستجو بسیار ساده است. البته بستگی به این دارد که شما از چه CMS یا سیستم مدیریت محتوایی استفاده کنید.

اینکه دقیقا چه خطایی موجب عدم نمایش نقشه سایت میشود را باید از طریق log سیستم یا فعال کردن حالت debug بدست بیاورید. ولی در حال حاضر همانطور که گوگل نیز اعلام کرده است بخش هایی از نقشه سایت شما به درستی عمل نمیکند. مثلا در همین آدرس ارسالی اگر روی لینک دوم کلیک کنید متوجه میشوید به جای اطلاعات آدرس ها صفحه سفید نمایش داده میشود. با درنظر داشتن اینها، اکنون می‌خواهیم چگونگی ساخت نقشه سایت و بهینه‌کردن آن برای سئو را به شما آموزش دهیم. برای مثال، گوگل بیشتر صفحات وب را از طریق لینک‌ها پیدا می‌کند.

طراحی سایت تخفیف گروهی

پیشنهاد میکنم مقاله آموزش برچسب گذاری صحیح رو مطالعه کنید. این فایل برای اطلاع رسانی های بازتاب ها و ارسال مطلب از طریق ایمیل استفاده میشه که عموما در سایت ها کاربرد زیادی ندارند. برای تصاویر نیازی به نقشه ندارید، توجه کنید که هدف اصلی شما فروش محصولات است نه نمایش تصاویر. یا باید براش بنویسید یا اینکه از سیستم های ساخت آنلاین سایت مپ استفاده کنید. اگر در فایل ایندکس باید باشد بصورت نمونه کوچک موقعیت آن را در این فایل را توضیح دهید چون من تو فایل روت گذاشتم ولی در گوگل کنسول خطا میزنه لطفا راهنمایی کنید.

این یکی از مشکلات وبسایت‌های فروشگاهی بزرگ است که صدها و هزارها صفحه مختلف برای محصولات گوناگون دارند و نمی‌دانند چگونه این مشکل بزرگ را حل کنند. یکی از راه‌حل‌ها می‌تواند جداسازی قسمت‌های مختلف سایت و ایجاد نقشه سایت XML جداگانه برای هر قسمت باشد. در این مقاله 13 راهکار برای ساختن و بهینه‌سازی نقشه سایت برای موتورهای جستجو را به شما آموزش خواهیم داد.

نقشه سایت چیست

بطور کلی ظاهر سایت باید با سایت های وبلاگی و متن محور متفاوت باشه. یک در خواست (سوال) داشتم اینکه میشه اینکار رو برای چت روم ها انجام داد اگه میشه اموزشش رو بزارید . الان اروری که میده به خاطر پیدا نکردن فایل Xls اسکریپته، ممکنه آدرس دهی کانفیگ رو درست انجام نداده باشید. داخلش رو که چک کردم از فانکشن parse_dir استفاده کرده، برخی سرورها این اجازه اجرای این فانکشن رو به دلایل امنیتی نمیدن. در آخر لازم است گفته شود که مطالب سایت کاملا اختصاصی است ولی هنوز آنچنان در نتایج گوگل بالا نیامده ایم و این ما را بیشتر نگران کرده است. امیدوارم با راهنمایی های شما بتوانیم این مورد را نیز حل کنیم.

نقشه سایت تصاویر XML

موتورهای جستجو از نقشه سایت XML (همان نوع اول) استفاده می‌کنند تا ساختار سایت‌ها را یاد بگیرند. باید به خاطر داشته باشید که قرار دادن URL صفحاتِ سایت در سایت مپ، ایندکس شدن سایت را تضمین می‌کند. اگر سایت شما با تعداد بالای صفحات فاقد سایت مپ باشد، ممکن است برخی صفحات از دست خزنده‌ها در رفته و index نشوند. با استفاده از نقشه‌های سایت مپ یا sitemap به موتورهای جستجو مسیر می‌دهید و تمام صفحات خود را به گوگل معرفی می‌کنید. برخی نقشه‌های سایت دارای اولویت‌بندی یا همان Priority‌ هم هستند که تعیین می‌کند کدام صفحات مهم‌تر هستند. به طور مثال صفحه‌ی اصلی سایت می‌تواند اولویت بالاتری نسبت به صفحه لاگین یا ورود به سایت داشته باشد.

در عوض نام گذاری نقشه های سایت بر اساس آدرس های موجود در آن، می تواند به ما در این کار کمک زیادی کند. مشکل از اینجا شروع می شود که همزمان با حذف صفحات یا ویرایش آنها، نقشه سایت بروزرسانی نمی شود. بنابریان اگر می خواهید همزمان با هر تغییر در وب سایت نقشه سایت را بروزرسانی کنید، دیگر نقشه سایت استاتیک به کار شما نخواهد آمد. این تگ اختیاری با هدف اشاره به میزان اهمیت یو آر ال ها در مقیاس 0 تا 1 ایجاد شده است.