دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست ؟ تاثیر نقشه سایت در سئو

از نظر فنی، نقشه سایت شما نیازی ندارد که حتما در قالب XML باشد – یک فایل متنی با یک خط جدید که هر URL را جدا می کند نیز به عنوان نقشه سایت کافی است. • نقشه‌های سایت XML شاخص‌گذاری را تضمین نمی‌کنند؛ آنها فقط URLهایی که شما برای خزیدن و ایندکس در موتورهای جستجو می‌خواهید پیشنهاد می‌کنند. این گونه می توانیم دسته ای از مطالب سایت را که دارای مشکل ایندکس است را شناسایی نماییم.

این کار از ایندکس شدن صفحات توسط موتورهای جستجو جلوگیری می‌کند. این کار برای برخی صفحات در وبسایت شما که مهم هستند ولی دوست ندارید در نتایج صفحات جستجو دیده شوند بسیار کاربردی است. اما شما صرفا زمانی می‌توانید از ربات‌ها بخواهید تا صفحات شما را بلاک کنند که نیازی به کرول آن‌ها نباشد.

  • وقتی یک وب‌سایت در یک صفحه نتایج موتور جستجو در رتبه بالا قرار بگیرد، وب‌سایت برای تعداد بیشتری از کاربران اینترنت قابل‌مشاهده خواهد بود، بنابراین میزان مراجعه به وب‌سایت را افزایش می‌دهد.
  • مثلا ممکن است یک عالمه محتوای تکراری در آن 5000 صفحه وجود داشته باشد و گوگل همه آنها را ایندکس نکند.
  • در حقیقت، وب سایت های وردپرسی که قبلاً از Yoast SEO استفاده می کردند، می توانند نقشه های سایت XML را مستقیماً در این افزونه فعال کنند.
  • آدرسش را بلد نیستید، فقط می‌دانید هر کدام در پیچ و خم جاده‌های فرعی قرار دارند و راه سختی در پیش دارید.

شما میتونید این سایت مپ رو به فایل robots.txt معرفی کنید. برای این کار کافی است وارد گوگل سرچ کنسول شوید و به بخش Sitemaps بروید. سپس آدرس فایل نقشه سایتتان را در قسمت مربوطه وارد کنید و دکمه Submit را بزنید.

صفحات بی‌کیفیت و بی‌ارزش موجود در نقشه سایت

این برچسب اطلاعات مربوط به هر نقشه سایت را در خود جای می‌دهد. سایت هایی که محتوای آرشیو شدۀ آنها به خوبی به صفحات فعال، لینک نشده اند. آموزش‌های رایگان ما شامل مقالات، پادکست و فیلم‌های آموزش سئو است. آموزش‌های حرفه‌ای ما شامل دوره‌های آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم‌، همایش و کارگاه) است. گوگل و بینگ هر دو این اجازه را به نقشه‌های سایت می‌دهند که حداکثر ۵۰MB باشند. بنابراین تا زمانی که حجم یک فایل xml حدود ۵۰MB باشد مناسب است.

آنالیز تخصصی سئوکار

حالا وقتی شما از یک سیستم آماده مثل وردپرس استفاده می‌کنه، می‌تونی با ریختن افزونه‌هایی (که در واقع برنامه‌نویسی‌های آماده هستن) قابلیت‌های مختلف اضافه کنی. پس می‌تونی بررسی کنی ببینی افزونه‌ای برای اینکار وجود داره یا نه. آدرس فایل نقشه سایت شما اشتباه هست یا این که اجازه دسترسی عمومی رو ندادید. فایل نقشه سایتی که در دایرکتوری ذخیره شده است، تنها می‌تواند آدرس‌هایی را نشان دهد که در آن دایرکتوری یا زیر دایرکتوری‌های آن ذخیره شده‌اند. آدرس‌های موجود در دایرکتوری‌های موازی، دایرکتوری‌های والد، Subdomain های مختلف یا آن‌هایی که از پروتکل متفاوت استفاده می‌کنند مرجع‌های معتبری نیستند.

فایل Robots.txt چیست؟ اهمیت و آموزش ساخت فایل ربات سایت

شما انبوهی از مطالب بسیار مفید را رایگان در اختیار کاربران قرار داده اید. و وقتی به URL ها نگاه می کنم، می بینم که این ها صفحاتی هستند که ما از اول نمی خواستیم ایندکس شوند. مفتخریم که تا کنون توانستیم تعداد زیادی کسب و کار را یاری کنیم تا بدون پرداخت هزینه‌های گزافی که در این وادی دریافت می‌شود ، کسب و کارهای خود را راه اندازی نمایند . رسالت سایت ساز یوتاب ، ارائه خدمات عالی با پشتیبانی 24 ساعته به کاربران گرامی و همراهی و همیاری آنها برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و قدم نهادن در این دنیای بی انتها است. برای موفقیت ، هرکس از جایی شروع به کار می‌کند و گاهی از نقطه صفر شروع می‌کند.

با وب 24 همراه باشید تا با سئو سایت های چندزبانه و مراحل انجام آن آشنا شوید. برای آنالیز بهتر این بخش نیز می توانیم آدرس های آن را در نقشه های سایت کوچکتر گروه بندی کنیم. از ایک ابزار تولید کننده نقشه سایت داینامیک خارجی استفاد کنید. با ما همراه باشید، چرا که ما در این مطلب به تمام سوالات شما در مورد نقشه سایت پاسخ داده ایم.