دسته‌ها
اخبار

همه چیز در مورد فایل ربات سایت robots txt و بهینه سازی آن در وردپرس میموس

در صفحه بعد، یواست سئو، فایل Robot.txt قبلی را به شما نشان می دهد. و اگر تا به حال این فایل را نداشتید، در این مرحله robot.txt ایجاد می شود. شما می توانید هر کدام را برایتان مناسب بود، انتخاب کنید. معمولاً در ایران لینکدین را به‌عنوان محلی برای شناسایی و جذب نیرو انسانی برای سازمان‌ها می‌شناسند؛ اما صد البته می‌توان از این رسانه اجتماعی برای جذب ترافیک به وب‌سایت استفاده نمود. یا فایل منیجر کنترل پنل هاست) در روت اصلی سایت آپلود کنید. بعد توی این فایل باید کد خاصی بنویسیم آقای حسینی؟ چون نمی دونم باید چی باشه تو این فایل.

بدین ترتیب و با نوشتن این دستورالعمل‌های ساده می‌توانید فعالیت ربات‌ها در وب سایت خود را محدود کرده و کنترل کاملی بر آن داشته باشید. فایل robots سایت، یک فایل متنی بسیار ساده با فرمت txt است که شما میتوانید نمونه آن را همین حالا روی صفحه رایانه خودتان بسازید. گاها ممکن است ما قصد داشته باشیم که محتوایی خاص را از دید ایندکس گوگل پنهان کنیم.

مدرن ترین متدهای طراحی وب در قالب هزاران محصول آماده طراحی سایت هم اکنون در دسترس شماست. می توانید در این فایل، خط های مختلفی به صورت دستورالعمل، تعریف کنید. در اینجا مثالی از فایل robots.txt وردپرس برای شما نمایش داده ایم. Robots.txt یک فایل است که وب مسترها به ربات های خزنده موتور جستجو می توانند اعلام کنند که چطور سایتشان را ایندکس کنند. این فایل معمولا در ریشه دایرکتوری ذخیره شده که به عنوان پوشه اصلی سایت شما شناخته می شود. توسط این فایل شما می‌توانید مشخص کنید که گوگل چه قسمت‌هایی از سایت شما را ایندکس کند و درواقع می‌توانید گوگل را کنترل کنید.

  • دستور زیر برعکس دستور بالا می‌گویید همه ربات‌های موتورهای جستجو به کلیه آدرس‌های سایت دسترسی دارند.
  • Robot.txt یک فایل متنی است که برای سئو استفاده می‌شود و حاوی دستوراتی برای روبات‌های فهرست‌کننده موتورهای جستجو است که صفحاتی را مشخص می‌کند که می‌توانند یا نمی‌توانند ایندکس شوند.
  • ربات موتورهای جستجو با خزیدن و بررسی کردن صفحات مختلف در سایت‌های مختلف، صفحات را ایندکس کرده و با استفاده از الگوریتم رتبه بندی خود، نتایج را مرتب کرده و در صفحه نتایج موتورهای جستجو نشان می‌دهند.
  • محصولی که خریداری میکنید؛ بصورت یک پکیج بوده و فایلها و ربات های متعددی در آن قرار دارد.

ما با سئورب، سایتی که در زمینه آموزش سئو است، از سال 96 کار خودمان رو شروع کردیم. سرعت صفحه چیست؟ سرعت صفحه ابزاریست که نشان می­دهد محتوای شما با چه سرعتی در… اگر مطمئن نیستید که Robots.txt را دارید یا نه می‌توانید به سادگی در انتهای آدرس سایت خود یک Robots.txt را تایپ کنید تا مشخص شود که سایت شما دارای این فایل است یا خیر. فقط کافی است در انتهای آدرس یک سایت کلمه Robots.txt را قرار دهید تا این فایل را برای شما نشان دهد.

Robots.txt نحوه خزیدن در صفحات مختلف وب‌سایت را به ربات‌ها اعلام می‌کند در حالی که متا ربات و ربات X رفتارهای یک صفحه یا محتویات یک صفحه را به ربات‌های خزنده اعلام می‌کنند. موتورهای جستجو مثل گوگل هر کدام ربات های مخصوص به خود دارند مثل Googlebot که معروفترین ربات گوگل می باشد که وظیفه ی بازرسی، بارگذاری و ایندکس صفحات وب را بر عهده دارد. این ربات نسبت به دیگر ربات ها دستورات بیشتر و پیچیده تری متوجه می شود. Googlebot علاوه بر درک دستور user-agent و disallow دستور allow را متوجه می شود. اگر مایل هستید که تنها تعداد محدودی از صفحات سایت شما در موتورهای جستجو ایندکس نشوند، پیشنهاد می‌کنیم به جای تغییر در فایل robots.txt از تگ ‌noindex در هدر صفحه موردنظر استفاده کنید.

قالب های رایگان وردپرس

متدها و راهکارهای بسیاری در این زمینه وجود دارند که یکی از این موارد با کمک بهینه سازی فایل Robot.txt انجام می‌شود. در این مقاله به معرفی و ساخت فایل robots.txt پرداختیم. امیدواریم مطالعه این مقاله گامی مثبت در راستای بهینه‌سازی سایت شما باشد.

مدیریت دسترسی موتور های جستجوی گوگل

استفاده از دستورالعمل‌های متا می‌تواند به خوبی Robots. Txt را برای جلوگیری از فهرست شدن صفحات مؤثر به کار گیرد. ۳ دلیل اصلی که باید از پرونده فایل متنی ربات استفاده کنید. حالا خودتون با توجه به مزایایی که بهتون شرح دادم، کافیه یه دو دو تا چهارتا بکنید تا ببینید که استفاده از کدوم روش ها به نفع شما هست. موارد آموزشی سئو را در سایت مهرارقام به نشانی blog.mehrargham.com بخوانید.

برای کاربران واقعی user-agent شامل نوع مرورگر، و سیستم عامل است و حاوی اطلاعات شخصی نیست. این اطلاعات به وبسایت‌ها کمک می‌کند اطلاعات سازگار با سیستم کاربر را نمایش دهند. تصویر زیر فایل robots.txt سایت یوتیوب به عنوان نمونه نمایش داده شده‌است. دقت کنید که دستور disallow باید در خط بعد از user-agent قرار بگیرد. این یعنی در ابتدا باید ربات های مورد نظر را فراخوانی کنید سپس به آنها دستور ایندکس کردن یا نکردن صفحات را بدهید. این فایل خیلی مهم هست و یه سئوکار حرفه‌ای باید از کدهای داخل این فایل کامل اطلاعات و دسترسی داشته باشه.

Txt که از قبل در سایت شما قابل دسترسی هستند استفاده کنید. تصور پیش فرض این است که یک عامل کاربر می‌تواند هر صفحه یا دایرکتوری را که توسط یک قانون‌عدم اجازه مسدود نشده است، جستجو کند. یک عامل کاربر می‌تواند فقط با یک مجموعه از قوانین مطابقت داشته باشد که اولین و خاص‌ترین گروهی است که با یک عامل کاربر مشخص مطابقت دارد. پردازنده‌های کلمه اغلب فایل‌ها را در قالب اختصاصی ذخیره می‌کنند و می‌توانند نویسه‌های غیر منتظره‌ای را اضافه کنند که این امر می‌تواند خزنده‌ها را با مشکل مواجه کند.