دسته‌ها
اخبار

فایل Robots txt چیست و چه کاربردی در سئوی سایت دارد؟

در حال حاضر سئو و بهینه‌سازی سایت از جمله موارد مهمی است که به وبسایت شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی گوگل جایگاه بهتری داشته باشد. این امر زمانی اتفاق می‌افتد که بتوانید رضایت بازدیدکنندگان را جلب و نیاز آن‌ها را برآورده کنید که این کار باعث افزایش ترافیک سایت، افزایش نرخ تبدیل، افزایش فروش محصولات و خدمات می‌شود. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه بهینه سازی فایل Robot.txt را به شما آموزش دهیم. واقعیت این است که فقط آدم‌ها از سایت شما بازدید نمی‌کنند. ربات‌هایی هم وجود دارند که در روز بارها و بارها به صفحات وب‌سایت شما سر می‌زنند و هر کدام هم وظیفه‌ای دارند. مثلا ربات گوگل کارش این است که صفحات جدید در اینترنت را پیدا کند.

اما برگردیم به بحث اصلی در مورد تعداد کلیک خور شدن و رشد کردن توی گوگل. همچنین ما همیشه ربات‌های داخل پکیج را نیز مطابق آخرین الگوریتم‌ها بطور مستمر به روز رسانی می‌کنیم تا عملکرد موّفق محصولاتمان را تضمین کنیم. مثلا اگر شما در صفه ای از سایتتون روزانه یک سرچ هم نداشتید، یک دفعه اون از رو صفر به ده یا بیست تا نرسونید اول با روزی 3 الی 4 تا سرچ شروع بکنید و بعد از 2 روز بکنیدش 7 یا 8 تا. حالا همینطور خورد خورد تعدادش رو افزایش بدین تا گوگل شک نکنه.

  • خود را بررسی و تست کنید تا مطمئن شوید بخش مهمی از سایت شما از طریق آن مسدود نشده باشد.
  • هیچ الزامی وجود ندارد که آدرس نقشه سایت را از این راه به ربات‌های گوگل نمایش دهید.
  • این سیستم رایگان اکنون زندگی را برای ما آسان تر کرده است.
  • بنابراین برای حصول اطمینان تاکید می کنیم که آن را در مسیر روت وب سایت قرار دهید.
  • با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید.
  • این کار فقط به خزنده گوگل می‌گوید که هیچ صفحه‌ای را که حاوی رشته URL /example-subfolder/ است، نخزد.

بنابراین قبل از استفاده از این مورد به این مسئله دقت کافی را داشته باشید. بهترین راه برای بالا بردن بازدید سایت شما بالا بردن رتبه سایتتان در موتورهای جستجو است. زمانی که رتبه سایت شما در این موتورها بالا رود شما بازدید بیشتری داشته و درنتیجه می‌توانید درآمد بیشتری نیز داشته باشید. به‌واسطه‌ی ربات‌های موتورهای جستجوگر شما می‌توانید سایتتان را به این موتورها به‌راحتی معرفی کنید و میزان بازدید کاربران از سایتتان را افزایش دهید.

در استفاده از Nofollow‌ و Disallow به طور همزمان مراقب باشید.

دستور جدیدی که می‌خواهید را وارد کنید و بعد آن را ذخیره کنید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک آدرس معمولی در مرورگر خود وارد کنید (برای مثال novin.com یا هر سایت دیگری). اگر ترغیب شدید که نگاهی به فایل robots.txt سایت خودتان یا هر سایتی بیاندازید، پیدا کردنش سخت نیست. البته ربات‌های دیگری متعلق به سرویس ‌دهنده‌های مختلف اینترنتی هستند.

این بهینه‌سازی Crawl Rate Limit نام دارد که برای ارائه تجربه کاربری بهتر، تعداد صفحات قابل Crawl در یک روز را محدود می‌کند. گوگل در این باره می گوید که تگ indexifembedded “به یک مشکل رایج می پردازد. این مشکل به طور کلی ناشران رسانه ها را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. در حالی که در برخی مواقع مشاهده خواهید کرد که متقاضیان بخواهند محتوای خود را در زمانی مشخص در صفحات شخص ثالث جایگذاری کنند تا گوگل به ایندکس صفحات بپردازد. از اینرو لزوما نیاز نخواهد بود که صفحات رسانه ای خود را به تنهایی مورد ایندکس گوگل قرار دهید.

بهینه سازی فایل Robot.txt برای بهبود سئو

یکی از دلایل استفاده از فایل robots.txt، مدیریت همین صفحات است. با این تکنیک شما می توانید آدرس صفحات را از دید کاربر و موتور جستجو مخفی نگه دارید. در صورتی که مشکلی در فایل robots.txt وجود نداشته باشد، دکمه قرمز رنگ تست، به رنگ سبز و Allowed تغییر می کند. اما اگر مشکلی باشد، دستور مشکل دار هایلایت و مشخص می شود.

در نهایتهمینطور که سئوی سایتتون رشد میکنه کلمات کلیدی بهتر و قوی تری مد نظر قرار بدین و تعداد جست و جو های روزانه رو بیشتر بکنید. و تاثیر مثبت بر روی الگوریتم Rank Brian گوگل داشته باشند (که خود نشانه پاس کردن استانداردهای امنیت در ربات افزایش ورودی گوگل است). و در روش Domain نیز کافیست آدرس سایت خود را بدون پیشوند Hamyarwp.com وارد کنید. پس از وارد کردن آدرس سایت کد موجود در صفحه را کپی کرده و در بخش DNS manager هاست خود اضافه نمایید. فعال کردن گزینه Enable Custom Robotsافزونه All in One SEO فایل robots.txt موجود در سایت شما را در بخش Robots.txt Preview در پایین صفحه نشان می‌دهد. در این قسمت قوانین پیش‌فرض که توسط وردپرس اضافه شده است را نشان می‌دهد.