دسته‌ها
اخبار

چطور فایل Robots txt وردپرس را برای سئو بهینه کنیم؟ راست چین

در این حالت برای اینکه از طرف گوگل به داشتن محتوای duplicate و تکراری متهم نشویم، باید یکی از آنها را نگه داشته و بقیه را از دید موتور جستجو پنهان کنیم. حالا ممکن است شما در این بین نخواهید که بعضی از صفحات سایتتان توسط این ربات ها ایندکس شوند. اینجاست که میتوانید به کمک یک خط کد در فایل روبوتس سایت به آنها بگویید که کدام صفحه یا صفحات را ایندکس نکنند. یکی از بخش های ترسناک و ناشناخته سئو برای سئوکارهای تازه کار و وبمستران، آشنایی و کار با فایل robots.txt است. البته با توجه به اینکه نام آن کمی متفاوت بوده و محتوای نامتعارفی هم دارد، این ترس کاملا توجیه شده است. موتورهای جستجو برنامه‌های کوچکی به نام «عنکبوت» یا «ربات» را برای جستجوی سایت شما و بازگرداندن اطلاعات به موتورهای جستجو ارسال می‌کنند.

  • خداقوت به مجموعه فوق العاده کاربرمجازی بااینکه سالهاست بواسطه شغلم بامجموعه های مختلف درارتباطم میتونم به جرات بگم…
  • بعد از این که فایل را ساختید آن را باید در سرور میزبان سایت آپلود کنید.
  • مثلا اگر شما در صفه ای از سایتتون روزانه یک سرچ هم نداشتید، یک دفعه اون از رو صفر به ده یا بیست تا نرسونید اول با روزی 3 الی 4 تا سرچ شروع بکنید و بعد از 2 روز بکنیدش 7 یا 8 تا.
  • اگر پاسخ سوال شما در این قسمت نیست، سوال خود را قسمت نظرات برای ما بنویسید.
  • مثلا امکان دارد یک صفحه برای کمپین فروش بهاری در سایت ساخته باشیم و پس از اتمام بهار، بخواهیم آن را از ایندکس خارج کنیم.

می‌توانید فایل را در همین صفحه ویرایش کنید و بعد با زدن دکمه submit صفحه‌ای باز می‌شود. بهتر است دستورالعمل‌های هر موتور جستجو را بخوانید تا مطمئن شوید دستوراتی که می‌نویسید برای همه موتورهای جستجو کار می‌کند. با استفاده درست از فایل robots.txt می توانید به ربات‌های جستجو بگویید که Crawl Budget سایت‌تان را به درستی مصرف کنند. همین قابلیت است که اهمیت فایل robots.txt را در سئو دوچندان می‌کند. چرا؟ ربات خزنده موتور جستجوی گوگل (همان Googlebot خودمان!) دارای ویژگی به نام Crawl Budget است. وقتی ربات‌ها می‌خواهند صفحه‌هایی از سایت را بررسی کنند، اول فایل Robots.txt را می‌خوانند.

آموزش ساخت فایل robots txt در وردپرس

با استفاده از این کد شما به ربات‌ها اعلام می‌کنید که اجازه دسترسی به این فایل و بررسی آن را ندارند. با استفاده از این کد شما به ربات‌ها اعلام می‌کنید که همه صفحات و محتوای سایت را مجاز به بررسی هستند. با استفاده از این کد شما به همه ربات‌ها اعلام می‌کنید که فعلاً نیازی نیست هیچ صفحه‌ای از سایت را بررسی کنند. اگر فایل حاوی قاعده‌ای باشد که برای بیش از یک کاربر عامل اعمال می‌شود، خزنده فقط به خاص‌ترین گروه دستورالعمل‌ها توجه می‌کند. یکی از نکات قابل توجه در ایجاد این فایل، ایجاد نام فایل با حروف کوچک است.

robots.txt چگونه کار می‌کند؟

اگر سایت شما وردپرسی است با نصب افزونه‌های سئو وردپرس نظیر رنک مث یا یوست سئو بصورت خودکار برای شما این فایل ایجاد خواهد شد. در غیر این صورت به پوشه public_html در هاست خود بروید و یک فایل متنی با نام robots.txt و محتوای آن را مطابق با نیازهای خود اصلاح کنید. User-agent ربات‌های خزنده به ادمین‌های سایت کمک می‌کنند تا انواع ربات‌های خزنده در حال بررسی سایت را بشناسند.

این موضوع مخصوصا در ربات‎های مخرب، خیلی زیاد دیده می‌شود. سلام دوستان تو این دوران که واقعا کسب و کار ها دارن از طریق… بعضی اوقات صفحاتی در سایت خود دارید که نمی‌خواهید فهرست شوند. به عنوان مثال، شما ممکن است یک نسخه صحنه دار یا یک صفحه ورود به سیستم را از یک صفحه دراختیار داشته باشید. تصور کنید که یک فایل robots.txt مانند تابلوی «آیین نامه رفتاری» است که در یک سالن ورزشی، بیمارستان، یا مراکز اجتماع روی دیوار نصب شده است.

ایجاد یک صفحه برای هدایت کاربران به سایت‌های خارجی و مسدود کردن دسترسی گوگل به آن در جهت جلوگیری از اثرات منفی لینک‌های خارجی بی کیفیت در سایت‌هایی که تعداد زیادی لینک از کاربران در سایت درج می‌شود. در مورد فایل robots.txt چه می دانید و چه اطلاعاتی دارید؟ آیا از موارد و کاربردهای فایل robotx.txt آگاهی دارید؟ در ادامه قصد معرفی فایل robots.txt، دستورات، عملکرد آن را داریم، پس همراهمان باشید. برای داشتن یک سایت فروشگاهی موفق و به‌روز باید به دنبال ایجاد تمایز بین وب‌سایت خود و رقیبانتان باشید. با یک طراحی اختصاصی سایت فروشگاهی، می‌توانید امکاناتی کاملا جدید و متفاوت به سایت فروشگاهی خود اضافه کنید و مشتریان بیشتری جذب کنید. در این مقاله چند نمونه سایت فروشگاهی موفق که توسط تیم مه ویژن طراحی شده‌اند را بررسی می‌کنیم. در این مقاله به بررسی ۵ راهکار کاهش هزینه طراحی سایت می‌پردازیم.