دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت sitemap چیست و چگونه سایت مپ بسازیم؟ مهدی عراقی

که البته توی نسخه جدید افزونه فکر میکنم که دیگه این فایل رو هم ایجاد نمیکنه و همه چیز داینامیک انجام میشه. این که مربوط به ping میشه و احتمالا شما ping رو از طریقی بستید. در حال حاضر من هم نمیتونم به آدرس نقشه سایت شما دسترسی داشته باشم.

  • ببینید علاوه بر استفاده از ابزار آنلاین xml-sitemaps، در سایت های جوملایی شما میتوانید از افزونه های مخصوص استفاده کنید.
  • با معرفی نقشه سایت به گوگل و با کمک سرچ کنسول، می توانید سایتتان را از آسیب ها و مشکلات در امان نگه دارید.
  • با این حال ، شما می توانید روند کار را سرعت بخشید ، و از ربات بخواهید که زودتر به این اطلاعات جدید نگاه کند.
  • موتورهای جستجو از نقشه سایت XML (همان نوع اول) استفاده می‌کنند تا ساختار سایت‌ها را یاد بگیرند.

دلیل شما برای حذف دسترسی گوگل به بخش پلاگین ها چه بوده است؟ در این صورت فایل های CSS و JS که توسط افزونه ها به صفحه اضافه میشود در دسترس گوگل نبوده و مشکلاتی را برای شما ایجاد میکند. همچنین دستور ALLOW برای بخش uploads هیچ معنایی ندارد زیرا که به صورت پیش فرض این بخش در دسترس گوگل قرار دارد. ببخشید من نقشه سایت رو تو وبمستر تعریف کردم تو سایتمون هم تقریبا 5 هزار تا پست هستش ولی قسمت Discovered URLs زده صفر این از چی میتونه باشه خواهشا راهنمایی کنید. هر فایل ایندکس میتواند تا فایل نقشه سایت را در شامل شود.

نیاز به مشاوره دارید؟

ازآنجاکه می‌توانید چندین سایت مپ برای یک وب‌سایت ایجاد کنید، می‌توانید بخش‌هایی از وب‌سایت خود را به‌صورت جداگانه تقسیم و مدیریت کنید. پس از آن شما باید آدرس سایت مپ خودتان را در کادری که مشخص کرده ایم، وارد کنید و گزینه SUBMIT را انتخاب کنید. گزینه دیگری که وجود دارد، Try to automatically compress the sitemap if the requesting client supports it است که تا حد زیادی نقشه سایت را فشرده می کند تا فضای اشغال شده کمتر شود. در صورتی که با خطایی مواجه شدید، تیک این قسمت را بردارید. گزینه Try to increase the execution time limit to نیز وجود دارد که حداکثر زمانی است که فایل نقشه سایت می تواند بارگذاری شود (این عدد به ثانیه محاسبه می شود). بخشی به نام basic options وجود دارد که شما می توانید تیک موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ را فعال کنید و به این روش بروز رسانی سایت خودتان را اطلاع دهید.

افزونه های ساخت سایت مپ در وردپرس

در پایین صفحه بخشی به نام “برگه ها” وجود دارد که می توانید گزینه “نمایش برگه‌ها در نتایج جستجو؟” را در وضعیت بله یا خیر قرار دهید. وب سایت هایی که تازه راه اندازی شده اند و هیچگونه لینک ورودی ندارند. نقشه سایت یک فایل XML است که URL های یک سایت را لیست می کند. لیستی از صفحات Excluded یا کنار گذاشته شده نمایش داده می‌شود که بیشترشان احتمالا صفحاتی هستند که عمدا لحاظ نشده‌اند. اما با بررسی این لیست ممکن است به صفحاتی بربخورید که به صورت تصادفی در این لیست قرار گرفته‌اند.

فهرست مطالب

بعلاوه نقشه سایت می‌تواند اطلاعات متا هر URL از سایت مانند آخرین بروز رسانی، میزان ارزش و نحوه ارتباط آن با دیگر صفحات را نیز شامل شود. وجود نقشه سایت (سایت مپ) به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای وب‌سایت شمارا پیدا کند، تا کراولر ها بتوانند به‌راحتی سایت را ایندکس کنند. نقشه‌های سایت همچنین به موتورهای جستجو می‌گویند که کدام صفحات در سایت شما مهم هستند. نقشه سایت چیست ؟ – سایت مپ یا Sitemap مانند نقشه‌ای است که نشان می‌دهد داخل سایت چه صفحاتی وجود دارند و چگونه می‌توان به محتوای داخل صفحات دسترسی داشت. در این مقاله قصد داریم با آموزش ساخت سایت مپ شما را یک قدم دیگر به بهینه‌سازی سایتتان نزدیک کنیم. از آنجایی که نقشه سایت نباید زیاد سنگین باشد و حجم زیادی را اشغال نکند، بهتر است بعد از ساخت نقشه آن را فشرده‌سازی کنید تا فضای بیهوده اشغال شده را از بین ببرید.

سایت مپ های XML بیشتر شبیه یک فایل متنی هستند که لینک های مختلف سایت در آن ها قرار گرفته. با استفاده از این تگ ها می‌تواند انواع مختلف لینک و صفحات را برای ربات ها تعریف کرد. آدرس این صفحه در نقشه سایت وجود دارد اما زمانی که ربات های گوگل به آن مراجعه می کنند، هیچ محتوای ارزشمندی را در آن مشاهده نمی کنند. این پیغام بیانگر این است که صفحه مورد نظر در نقشه سایت هست اما دسترسی به آن توسط فایل robots.txt محدود شده است.

پس علاوه بر اینکه باید تعیین کنید که پست تایپ مورد نظر توسط موتور جستجوگر ایندکس نشود (یعنی ثبت نشود)، باید مشخص کنید که نمی‌خواهید این پست تایپ در نقشه سایتی که می‌سازید هم نمایش داده شود. در مقاله بعدی، در رابطه با نحوه ساخت نقشه سایت و چگونگی معرفی آن به موتورهای جستجوگری همچون گوگل و بینگ توضیح خواهیم داد. اگر می‌خواهید رتبه‌بندی وب‌سایت‌های شما بهتر باشد و تجربه بهینه و رضایت بخشی به کاربران خود بدهید، همچنین می‌توانید نقشه سایت را در وب‌سایت خود قرار دهید. افزونه Yoast SEO برای کاربران وردپرس یک تولیدکننده معمولی برای sitemap XML است. امکان قرار گیری این آدرس ها در نقشه سایت وجود دارد ولی باید دقت کنید که در این صفحات از تگ canonical به چه شکلی و با چه آدرسی استفاده شده است. اگر به دسته بندی مربوطه ارجاع داده باشد قرار دادن آن در نقشه سایت نیز کمکی به شما نمی کند.