دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ اهمیت نقشه سایت و نحوه ساخت نقشه گروه دیجیتال نردبان

این روش در بیشتر موارد مشکل ارور 404 نقشه سایت را رفع می کند. اگر شما صفحاتی که نمی خواهید ایندکس شوند را برای کرال به گوگل ارائه دهید فقط دارید بودجه خزش خود را از بین می برید. هنگامی که شما نقشه سایت را با صفحات noindex و بلاک شده به گوگل ارائه می دهید، هم زمان دارید به او می گویید “این صفحه مهمه، ایندکسش کن” و “اجازه نداری این صفحه را ایندکس کنی” . البته شما می توانید با دنبال کردن ساختار کد، نقشه سایت XML را به صورت دستی نیز نقشه سایت ایجاد کنید.

  • ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.
  • متن پیوندی در نمای کلی به صفحه‌ای که آن رفرنس شده لینک شده است.
  • همانطور که معلوم است ، این پرونده ساده ابزاری بسیار ارزشمند است.
  • در پنل جدید سرچ کنسول شما امکان ثبت یک دامنه را دارید که در این شرایط به اطلاعات زیردامنه ها نیز دسترسی خواهید داشت.
  • میشه درخواست کرد که مشاوره آنلاین سئو رو به مشاوره حضوری تبد…

نقشه سایت XML (زبان نشانه گذاری قابل توسعه) در واقع یک فایل متنی حاوی تمام آدرس‌های موجود در سایت شماست. همچنین نقشه سایت (سایت مپ) شما میتواند اطلاعات متا هر آدرس از سایت مانند آخرین بروزرسانی، میزان اهمیت و نحوه ارتباط آن با صفحات دیگر را نیز شامل شود. وجود نقشه سایت ربات موتورهای جستجو مانند گوگل را راهنمایی میکند تا صفحات سایت شما را به صورت بهتر شناسایی کرده و همچنین از ایجاد صفحات جدید و تغییرات در صفحات قدیمی شما مطلع شود. همانطور که گفته شد، نمیتوان در یک سایت مپ، بیش از 50 هزار URL را اضافه کرد و در صورتی که حجم فایل و یا تعداد آدرس های آن از مقدار گفته شده تجاوز کند، سایت مپ از نظر گوگل بی اعتبار شناخته میشود. با استفاده از این فایل میتوانید سایت مپ های دیگری را ساخته و همگی را در کنار هم قرار دهید تا گوگل آدرس های موجود در آنها را ایندکس کند.

سئو سایت را خودم انجام دهم؟

معمولا آدرس این نوع نقشه سایت را در فوتر سایت قرار می‌دهند. این گزارش به شما نشان می‌دهد که گوگل چه تعداد URL در نقشه سایت شما می‌یابد و چه تعداد از آن صفحات به ایندکس گوگل منتهی می‌شوند. در هر صورت صفحه ای مشابه زیر مشاهده خواهید کرد، همانطور که ملاحظه می کنید افزونه یوست بر اساس نوع محتوا یک فایل جداگانه ایجاد کرده است، کافی است روی هر کدام کلیک کرده و جزئیات شان را مشاهده کنید.

تاثیر نقشه سایت بر سئو چیست؟

بطور مثال اگر بخش مقالات تکنولوژی از مقالات بازی و سرگرمی برای شما مهمتر است، میتوانید این تفاوت را بوسیله نقشه سایت به وبمستر خود معرفی کنید. چراکه در غیر اینصورت آدرس صفحات جدیدتان در نقشه سایت قرار نخواهد گرفت. برای ساخت نقشه سایت راه های زیادی در مقابل شما وجود دارد. در ادامه رایج ترین این راه ها را به شما آموزش میدهم و شما هم با توجه به شرایط و نوع سیستم مدیریت محتوای سایت تان، بهترین آن را انتخاب کنید. البته اگر به یک راهنمای دقیق و جامع در مورد ساخت نقشه سایت نیاز دارید حتما مقاله آن را در وبلاگ فرین آکادمی بخوانید.

چگونه نقشه سایت را به گوگل معرفی کنیم؟

اگر از وردپرس استفاده نمی‌کنید و یک CMS اختصاصی دارید، اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید از یک ابزار تولیدکننده سایت مپ مثل XML-Sitemaps استفاده کنید که به سادگی این کار را برای شما انجام می‌دهند. فقط کافی است وارد سایت شوید و در کادر مشخص شده، آدرس سایت خود را وراد کنید. مطابق تصویر زیر مطئمن شوید گزینه “نقشه های XML سایت” در وضعیت روشن باشد، پس از ذخیره تغییرات سایت مپ وب سایت تان ایجاد و آماده استفاده است. وقتی صحبت از بودجه کرول می‌باشد اگر لینک‌هایی داشته باشید که قرار نیست ایندکس شوند و دارای تگ noindex هستند هیچ نیازی ندارید که آن‌ها را در داخل نقشه سایت قرار دهید. در این مقاله آموزشی سئو 13 راهکار برای بهینه سازی نقشه سایت آمده است.