دسته‌ها
اخبار

فایل‌ robots txt چیست؟ 5 تاکتیک سئو برای فایل‌ robots.txt

شما میتونید فایل رو طبق روش آموزش در ویندوزتون بسازید و آپلودش کنید. در کادر مشخص شده، متن فایل ربات خود را به صورت دستی وارد کرده و روی بررسی TEST کلیک کنید. نتیجه توسط خود گوگل در همین پیشخوان به شما اعلام خواهد شد. پس از ساخته شدن فایل ربات با افزونه Yoast میتوانید دستورات خود را در افزونه قرار دهید و آن را ذخیره کنید.

  • در این بخش، گوگل به شما کنترل بیشتری می دهد تا بگویید، صفحه ای را که در آن کدهای مربوطه جایگذاری شده اند را چگونه فهرست کنید.
  • با گذشت حدود 15 روز دیروز به صورت ناگهانی توی وبمستر حدود 1000 عدد ایندکسمون حذف شدن.
  • اگر قبلا حساب سرچ کنسول (همان وبمستر تولز قدیم) را ایجاد کرده اید، وارد پنل کاربری خود شوید.
  • کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

ما این الگوریتم‌ها را در فایل‌های آموزشی موجود در پکیج، در اختیار خریداران قرار می‌دهیم. اگر به محصولات و خدمات ما نیاز دارید، از طریقسایت انگلیسیبا ما در ارتباط باشید. ما برای شما هموطنعزیز❤️ راهنمای فارسی محصولات را ارسال می‌کنیم و امکان خرید ریالی با تخفیف ویژه را برایتان فراهم می‌نماییم. همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی وردپرس می‌بود تا علاوه بر یادگیری ساده تر وردپرس ، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده میکردم.

آیا وجود نداشتن فایل robots در سایت باعث کاهش سئو میشود؟

برای مثال، در وبسایت‌های خبری که همیشه در حال انتشار خبر و به‌روزرسانی اخبارشان هستند ربات‌ها با سرعت بیشتری صفحات را بررسی و ایندکس می‌کنند. یکی دیگر از کارهای سئو فنی مربوط به فایل روبوتس است.فایل Robots.txt یکی از فایل‌های مهم در سایت‌ها است. با استفاده از آن می‌توان به موتورهای جست‌وجو اعلام کرد که چه محتوا و صفحاتی را برای ایندکس شدن بررسی نکنند.

فایل Robots.txt در کجای سایت قرار می‌گیرد؟

ساخت فایل ربات ساز تاثیرات مثبتی بر سئو وب سایت دارد و از ایندکس شدن و قرار گرفتن صفحات غیرضروری سایت در نتایج جستجو کاربران جلوگیری خواهد کرد. استفاده از فایل Robots.txt تاثیر بسزایی بر عملکرد بهینه سایت و سئو آن دارد و به همین دلیل است که تمامی وب سایت‌ها باید دارای فایل ربات ساز باشند. جمع آوری این اطلاعات به طور روزانه، سرعت وب سایت و عملکرد بهینه آن را تحت تاثیر قرار داده و همین موضوع نیز به طور مستقیم بر سئو سایت و رتبه آن در صفحه نتایج جستجو تاثیر خواهد داشت. بنابراین برای جلوگیری از جمع آوری اطلاعات صفحات غیرضروری سایت و کاهش حجم رفت و آمد ربات‌ها به وب سایت خود حتما باید به فکر ایجاد فایل Robots.txt باشید. یکی دیگر از دستورات رایج و اشتباه از نگاه یک متخصص سئو در فایل robots.txt وردپرس که در بسیاری از سایت‌های معروف ایرانی استفاده می‌شود کدهای زیر می‌باشند. بنده شخصاً در هیچ‌یک از سایت‌های معتبر خارجی که دارای سیستم مدیریت محتوا وردپرس هستند چنین کدهایی را پیدا نکردم.

موتورهای جستجو این کار را انجام می‌دهند تا صفحات سایت شما در نتایج جستجو نمایه شده و توسط کاربران وب پیدا شود. نحوه ساخت فایل robots.txt برای ایجاد یک فایل متنی ربات می‌توانید تقریباً از هر ویرایشگر متنی استفاده کنید. به عنوان مثال، Notepad، TextEdit، vi و emacs می‌توانند پرونده‌های معتبر robots. این به این دلیل است که Google معمولاً می‌تواند همه صفحات مهم سایت شما را پیدا و فهرست کند. و آن‌ها به طور خودکار صفحاتی را که مهم نیستند یا نسخه‌های تکراری صفحات دیگر هستند ، ایندکس نخواهند کرد. فایل ربات بیشتر برای مدیریت فعالیت ربات‌های مفید مانند خزنده‌های وب در نظر گرفته شده است.

همچنین به کمک این ابزار می توانید محتویات فایل robots.txt را تغییر بدهید. اما برای اعمال تغییرات در سایتتان، باید محتوای ویرایش شده را جایگزین محتوای قبلی در فایل robots.txt در هاست خود کنید. برای این کار کافیست پس از ویرایش متن، روی دکمه Submit کلیک کنید تا به بخش بعدی بروید. در بخش بعدی شما می توانید فایل robots.txt را دانلود کنید، سپس فایل جدید را جایگزین فایل قبلی کنید.

عدم تنظیم صحیح این فایل سبب می‌شود تا وضعیت سئو سایت در گوگل آسیب زیادی را تجربه کند. این کد به معنای اجرای دستورات فقط برای ربات های گوگل می باشد. و دیگر فایل‌های مشابه را بلاک کنید، ممکن است سایت شما به صورت مناسب بارگذاری نشود و این مسئله نیز می‌تواند باعث ایجاد خطا شده و در ایندکس شدن دیگر صفحات سایت شما تأثیر منفی بگذارد. فایل robots.txt برای یافته شدن توسط پایشگرها بایست در مسیر ریشه سایت قرار داشته باشد.