دسته‌ها
اخبار

فایل Robots txt چیست و چه کاربردی در سئوی سایت دارد؟

آیا از وجود فایل robots.txt در وب سایت خود مطمئن نیستید؟ تنها کافیست که عبارت robots.txt را به انتهای نام دامنه خود اضافه کرد و یو آر ال نهایی را در مرورگر خود وارد کنید. اگر هیچ صفحه متنی ظاهر نشد، پس چنین فایلی در سایت شما وجود ندارد. دستوراتی که در فایل ربات سایت شما توسط افزونه اضافه شده فقط محض کنترل کرول متعلقات این افزونه است و نگران نباشید، چیزی از سایت شما با دستورات ربات از ایندکس گوگل خارج نمیشود.

خیلی ممنونم من دوتا ربات ازتون خریدم هر دو عالی کار میکنن خیلی به کسب و کارم کمک کردن.. سلام بابت ربات خوبتون میخواستم تشکر کنم‌، واقعا ممنونم🌷🌷🙏‌،ربات ارسال خودکارپست هم ممکنه کدنویسی کنید؟‌خیلی لازمش دارم.. تکنولوژی پیشرفته برنامه‌نویسی ما در ربات‌سازی، سبب شده طی سال‌ها هیچ یک از محصولاتمان به عنوان یک ربات، توسط پلتفرم‌های بزرگی نظیر اینستاگرام یا گوگل، شناسایی نشوند و همیشه فعال و کارآمد باقی بمانند. 10 سال به روز رسانی مستمر و ارائه صدها ویژگی جدید پیشگام در شناسایی آخرین الگوریتم‌های گوگل توضیح بیشتر… راضی و وفادار از سراسر دنیا مجهز به دقیق‌ترین برنامه نویسی شبیه ساز رفتار انسانی توضیح بیشتر… مجهز به دقیق‌ترین برنامه نویسی شبیه ساز رفتار انسانی × ما برای ساخت ربات‌هایمان از دقیق‌ترین و به روزترین تکنولوژی برنامه‌نویسی استفاده می‌کنیم که کمک میکند ربات‌های ما رفتاری کاملاً انسانی را بروز دهند.

  • شما میتونید فایل رو طبق روش آموزش در ویندوزتون بسازید و آپلودش کنید.
  • برای مثال، در وبسایت‌های خبری که همیشه در حال انتشار خبر و به‌روزرسانی اخبارشان هستند ربات‌ها با سرعت بیشتری صفحات را بررسی و ایندکس می‌کنند.
  • فایل robots.txt مختص ربات‌ها است اما جالب است بدانید که چنین فایلی برای انسان‌ها هم نوشته می‌شود.
  • فایل robots.txt همان بستری است که کمک میکند تا ربات‌ها زبان ما بفهمند.
  • در این مقاله به معرفی و ساخت فایل robots.txt پرداختیم.

این سیستم رایگان اکنون زندگی را برای ما آسان تر کرده است. برای ساختن فایل ربات در وردپرس ما یک راه ساده را به شما پیشنهاد میکنیم. اینکه از افزونه سازنده فایل ربات استفاده کنید تا آن را برای شما نصب و راه اندازی کند.

طراحی سایت فروش فایل

در این مقاله به طور کامل با فایل robot.txt سایت آشنا شدیم. من پیشنهاد میکنم اگر نیاز به نوایندکس کردن و حذف صفحه ای از دید ربات های موتور جستجو را دارید، با توجه به سخت بودن کار با robot به سراغ روش های دیگر بروید. در مقاله نوایندکس حدود 7 روش از این راهکارها را توضیح دادم که میتوانید از آنها استفاده کنید. به هر حال خطای سرچ کنسول نوایندکس هست و ربطی به فایل robots نداره. پیشنهاد میکنم ادرسی که نباید ایندکس بشه رو محدود میکنید و عدم دسترسی بدید ارور ۴۰۳ درج کنید و یا از متا تگ noindex استفاده کنید.

مشاوره سئو در اصفهان

لازم به ذکر است که نمیتوان با این ربات ها مثل آدم حرف زد. اصلا آنها زبان آدمیزان حالیشان نیست، پس خودتان را خسته نکنید. عدم وجود یک فایل robots.txt موتورهای جستجو را از خزیدن و نمایه‌سازی وب‌سایت شما متوقف نخواهد کرد.

مدیریت دسترسی موتورهای جستجو

نهایی را بزنید تا به گوگل اطلاع دهید که فایل مورد نظر بروزرسانی شده است. سپس باید آن را توسط یک ویرایشگر متنی آنلاین اجرا کرده و آن را ویرایش کنید. همچنین می‌توانید این فایل را دانلود کرده و روی کامپیوتر خود ویرایش کنید و در نهایت فایل ذخیره شده را با فایل قبلی جایگزین کنید. به همین طریق می‌توان خیلی راحت و سریع این نوع دسترسی‌ها را مدیریت کرد. می‌توان این مدل لینک‌ها را مدیریت کرده و آدرس آن‌ها را پنهان کرد.