دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت سایت مپ sitemap برای سایت سئوف

برای اطلاعات دقیق تر در مورد افزونه های وردپرس و کارایی هرکدام پیشنهاد میکنیم از سایت های تخصصی که در این حوزه فعالیت میکنند استفاده کنید. احتمالا در قالب یا یکی از افزونه های شما خطایی وجود دارد که این صفحه به درستی تولید نمیشود. پیشنهاد میکنیم از طریق فایل wp-config.php وضعیت debug را فعال کنید تا خطاهای موجود به شما نمایش داده شود. در پنل جدید سرچ کنسول شما امکان ثبت یک دامنه را دارید که در این شرایط به اطلاعات زیردامنه ها نیز دسترسی خواهید داشت. در این صورت کل اطلاعات را در یک بخش مشاهده و تحلیل خواهید کرد. تفاوتی نمیکند که شما فایل آپلود کنید یا در لحظه و براساس اطلاعات دیتابیس این محتوا را تولید کنید.

  • وقتی نمی‌خواهید یک صفحه از وبسایت شما ایندکس شود معمولا از ربات‌های متا و تگ‌های “Noindex,follow” استفاده می‌کنید.
  • در ادامه نحوه تهیه سایت مپ با استفاده از افزونه یوست سئو را توضیح داده‌ایم.
  • بنابراین مهم است نقش‌های آنها را برای برنامه سئو سایت درک کنیم.
  • تشکر از سایت عالیتون من تقریبا با سئو توسط شما اشنا شدم و اطلاعات خیلی خوبی کسب کردم.
  • در صورتی که شما سایت مپ سایتتان را ایجاد کنید و آن را به گوگل معرفی کنید، می توانید سئو سایتتان را تا حد زیادی بهبود دهید.
  • نقشه سایت به پیدا کردن صفحات مختلف سایت شما توسط ربات گوگل کمک می‌کند.

همانطور که گفته شد پسوند و فرمت فایل سایت مپ، xml است اما این فایل با پسوند دیگری هم مورد استفاده قرار میگیرد. برخی از سایت های بزرگ مانند فروشگاه های اینترنتی، برای اینکه بتوانند قسمت های مختلف سایت خود را بهتر به مخاطبان معرفی کنند، از نقشه سایت با پسوند html استفاده میکنند. کاربران میتوانند در این فایل به دور از ظاهر گرافیکی و احتمالا گیج کننده سایت، به قسمت مورد نظر خود دست پیدا کنند. اگر از ابزارهای درست کردن فایل نقشه سایت استفاده کنید، یک گزینه یا تیکی برای ساخت نقشه سایت مخصوص موبایل داره که اون رو بزنی بقیه کارها خودکار انجام میشه. خب مقاله سایت مپ هم به پایان رسید و یاد گرفتیم که نقشه سایت را ایجاد و در گوگل ثبت کنیم.

چرا داشتن نقشه سایت مهم است؟

سایت‌هایی که شامل محتوای آرشیو شده غیرلینک شده به هم هستند. از لیستی از تمام صفحات سایت شما تشکیل شده است تا Googlebot مطمئن باشد که همه چیز را پیدا کرده و کشف می کند. سپس Google از این داده ها برای ایجاد نتایج جستجو استفاده می کند و مشخص می کند کدام یک از مطالب خاص را در نتایج بالاتر نمایش دهد.

به صفحات با کیفیت در نقشه سایت خود اولویت بالاتری بدهید.

من توصیه می کنم تاریخ را را فقط زمان تغییر قابل توجه سایت خود (یا افزودن محتوای جدید به سایت خود) تغییر دهید. در غیر این صورت، گوگل هشدار می دهد که به روزرسانی تاریخ در صفحاتی که تغییر نکرده اند، می تواند به عنوان یک تاکتیک اسپم تلقی شود. اگر یک صفحه را در Robots.txt اضافه می کنید یا از برچسب “noindex” در یک صفحه استفاده می کنید، پس نباید در نقشه سایت شما نشان داده شود. این نشانه این است که چیزی در سایت وجود دارد که ایندکس نشده است. ممکن است محتوای تکراری زیادی در آن 5000 صفحه وجود داشته باشد. اما وقتی به سرچ کنسول نگاه می کنید، سایت شما فقط 2000 صفحه ایندکس شده دارد.

برای مثال، فرض کنید سایت مپ شما به 5000 صفحه لینک می‌دهد. مثل XML-Sitemaps.com .این ابزارها یک فایل XML بعنوان خروجی به شما خواهند داد که می‌توانید بعنوان نقشه سایت از آن استفاده کنید. به گوگل در پیدا کردن تمام عکس‌هایی که داخل سایتتان هست کمک می‌کند.

مزیتی که افزونه yoast دارد، این است که به صورت پیش فرض نقشه های مختلفی را برای انواع محتواها ایجاد می کند. برای مثال بلاگ ها، صفحات نویسنده ها و دسته ها جزو مواردی هستند که یوست در زمان ایجاد نقشه سایت، آن ها را ایجاد می کند. در صورتی که سایت فروشگاهی داشته باشید و آن را به کمک ووکامرس ایجاد کرده باشید، نقشه ای هم محصولات فروشگاهتان ایجاد خواهد شد. به‌عنوان‌مثال، گوگل به‌طور گسترده‌ای صفحات وب را از طریق لینک‌ها پیدا می‌کند. و اگر سایت شما بانام تجاری جدیدی است که هنوز به‌خوبی به آن‌ها لینک داده نشده و دارای تعداد انگشت‌شماری لینک خارجی است، سایت مپ کمک زیادی در پیدا کردن صفحات سایت شما توسط گوگل ایفا خواهد کرد.