دسته‌ها
اخبار

بهینه سازی فایل Robot txt آموزش کامل ساخت فایل robots.txt همیار وردپرس

قطعا این سوال برایتان پیش خواهد آمد که چرا برخی از صفحات نباید ایندکس شوند؟ ایندکس شدن برخی از صفحات سایت می تواند نتایج نامطلوبی را برای شما داشته باشد. ما در راست چین به شما کمک می کنیم کسب و کار آنلاین خودتان را با قالب های وردپرس، افزونه های کاربردی و اسکریپت های حرفه ای سریع، ساده و ارزان بسازید. برنامه نویسان راست چین تلاش می کنند راه اندازی وب سایت به یک تجربه حرفه ای از کیفیت و خدمات پشتیبانی تبدیل شود.

یعنی باید robot باشه یا robots ؟ ممنون میشم این ابهام رو رفع کنید. این ارور از سمت سرور شماست و باید از طریق هاستینگ پیگیری کنید. پس از وارد کردن قوانین برای ذخیره تنظیمات می‌بایست بر روی دکمه Save Changes کلیک کنید.

  • مثل تصویر زیر که در آن اجازه دسترسی به پوشه‌ای به نام photos و اجازه دسترسی به صفحه‌ای به نام files.html را ندادیم.
  • البته الان توی گوگل انتهای لینک هایی که noindex شدند کلمه feed درج شده.
  • حالا خودتون با توجه به مزایایی که بهتون شرح دادم، کافیه یه دو دو تا چهارتا بکنید تا ببینید که استفاده از کدوم روش ها به نفع شما هست.
  • انجام این کار تاثیر مستقیمی بر سئو سایت شما دارد و تنها صفحات استاندارد و معتبر را در دسترس ربات‌ها و سپس کاربران قرار خواهد داد.

زیرا کسب رتبه در کلمات کلیدی پُر رقابت تنها به ورودی گرفتن از گوگل وابسته نیست و به عواملی نظیر اعتبار دامنه، اعتبار صفحه، بک لینک‌ها و عوامل متعدد دیگر بستگی دارد. با این حال اگر سایت شما در یک کلمه کلیدی پر رقابت در صفحه سوم یا چهارم گوگل باشد استفاده از ربات شاید بتواند آنرا به صفحه دوم یا اول بیاورد اما نمیتواند آنرا به رتبه های نخست صفحۀ اول برساند. نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل با پسوند XML است که تمام محتواهای مهم روی یک سایت را فهرست می‌کند و نحوه ارتباط صفحات مختلف را نمایش می‌دهد. دستور sitemap که در ادامه این دستور آدرس نقشه سایت می‌آید یک روش برای نشان دادن نقشه سایت به موتور جستجو است. این دستور برای اطمینان حاصل کردن از این است که هیچ صفحه‌ای در حین خزیدن در سایت فراموش نشود. با این وجود وجود نقشه سایت تاثیری در اولویت‌بندی خزش صفحات توسط ربات ندارد.

معمولا هاست های سی پنل گرانتر هستند ولی ارزش این را دارند چون یک پنل هاستینگ حرفه ای به شما ارائه می کنند. وارد هاست خود که شدید روی File Manger کلیک کرده و وارد پوشه Public_html شوید. کافیست در اینجا روی Upload کلیک کرده و فایل را برای آپلود انتخاب کنید. یک متخصص سئو میتواند از فایل ربات robots.txt برای استراتژی سئو استفاده کند. چه خوب شدسایت شمارودیدم.سایت بسیارتمیزه ومیشه راحت به رباتهادسترسی داشت.دست برنامه نویساتون دردنکنه کارشون عالیه…

موارد قابل تنظیم در فایل robots.txt

با این حال با دقت و بررسی بیشتری از این فایل استفاده کنید تا آسیب به سئوی سایت خودتون وارد نکنید. بقیه موارد رو بدید به یک متخصص سئو تا با داشتن دسترسی به سرچ کنسول شما دقیق تر نظر بده تا یک وقت اشتباه جلو نرید. در نهایت بعد از ساختن فایل robots.txt نوبت به تست و صحت کارکرد آن می‌رسد. اگر ربات خزنده قصد داشته باشد به زیر دامنه‌های ما سر بزند باید برای هر زیردامنه یک فایل robots.txt جداگانه ایجاد کنیم. بیشترین کاربرد URL Cloacking، در سیستم همکاری در فروش یا Affiliate Marketing به چشم می خورد. با این کار شما می توانید لینک های ایجاد شده در Affiliate را مدیریت کرده و آدرس آنها را مخفی کنید.

گام مهم در سئو که می‌تواند ترافیک سایت‌ها را به‌طور چشمگیری افزایش دهد

در صورتی که قصد این را دارید که بصورت قابل اطمینان یک صفحه را از نتایج جستجو حذف کنید بایستی از تگ noindex در صفحه مورد نظر استفاده کنید. برای مشاهده این تگ بایستی اجازه بررسی صفحه و مشاهده این تگ را به موتور جستجو بدهید پس بهتر است صفحه را در robots.txt بلاک نکنید. برای جلوگیری از نمایش داده‌‎های حساس (مانند اطلاعات خصوص کاربر) در نتایج SERP از txt استفاده نکنید.

خطاهای فایل robots.txt و اشتباهات آن را بررسی کنید

اعمال تغییرات ناخواسته در این فایل می‌تواند کل سایت یا بخش بزرگی از سایت شما را از دسترس موتورهای جستجو خارج کند. با تنظیم صحیح این فایل می‌توانید فرایند خزش در سایت خود را بهینه سازی کنید و از فهرست شدن صفحات با محتوای تکراری جلوگیری کنید. هدف این دستور تعیین محدودیت در میزان مصرف منابع سرور با تنظیم میزان تاخیر بین بازدیدهای مختلف ربات‌های خزنده است. در مثال زیر ربات خزنده موظف است بین هر درخواست ۸ میلی ثانیه توقف کند.