دسته‌ها
اخبار

فایل Robots txt چیست به همراه تگ ربات های جدید گوگل 2022

گوگل این گونه می تواند وب سایت را از دید موبایل فرندلی بودن بررسی نماید. با استفاده از فایل robots.txt می توان به مدیریت دسترسی پایشگر ها در وب سایت پرداخت. با اینکه این امکان می تواند در صورت اشتباه شما کمی خطر ناک نیز باشد، اما از طرفی بسیار کارامد نیز است. چند ترفند که کمک می کنند فایل ربات سایت کیفیت بالایی داشته باشد و برای سئوی سایت مفید واقع شود. صندلی خودتان را سفت بچسبید که میخواهیم با روش های هیجان انگیزی آشنایتان کنیم. بهتر است دقیق تر با دستورات آشنا شوید و همیشه نظر یک متخصص را بپرسید تا بتوانید یک نقشه سایت درست حسابی برای خود بسازید.

  • همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید یک Robots.txt مشخص شده است که در آن قواعد مختلف برای ربات‌ها توسط یک کاربر ایجاد شده است.
  • بنابراین برای جلوگیری از ایندکس صفحات سایت، فایل ربات ساز نسبت به متا تگ noindex انتخاب هوشمندانه‌تری به نظر می‌رسد.
  • ربات یک برنامه رایانه‌ای خودکار است که با وب سایت‌ها و برنامه‌ها ارتباط برقرار می‌کند.
  • پس با دقیق ترین تعاریف به استقبال ربات های خزنده بروید.

راستی رباتتون عالیه ممنونم این موضوع که 3ربات دریک vpsمیشه همزمان کارکردباعث میشه که من دو ربات دیگم خریداری کنم. سلام ربات واقعاعالی کارمیکنه، خیلی خوشم آمدازاین خرید که کردم. من میخوام برای ارسال پیام انبوه تلگرام و واتساپ هم خریدکنم.. برای بررسی اعتبار هر یک از مجوزها، می توانید بر روی آنها کلیک کرده و اطلاعات شان را با سایت های رسمی مطابقت دهید. برای استفاده موثر از ربات سئو، باید خودتان (به منظور تعویض آی پی) به تعداد مورد نیاز پروکسی تهیه کرده و در اختیار ربات قرار دهید.

REP همچنین شامل دستورالعمل‌هایی مانند ربات‌های متا و همچنین دستورالعمل‌های صفحه، زیر دایرکتوری یا سراسر سایت برای نحوه برخورد موتورهای جستجو با لینک‌ها (مانند «دنبال‌کردن» یا دنبال نکردن «nofollow») است. فایل robots.txt بخشی از پروتکل حذف ربات‌ها است، گروهی از استانداردهای وب که نحوه خزیدن ربات‌ها در وب، دسترسی و فهرست‌بندی محتوا و ارائه آن محتوا به کاربران را تنظیم می‌کند. نادرست تنظیم شده باشد، می تواند باعث اشتباه در ایندکس شدن صفحات سایت شود. گاهی اوقات صاحبان سایت ها بعلت نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه اشتباهاتی را در ساخت یا ویرایش این فایل متنی رقم می زنند که منجر به خساراتی به سئوی سایت آنها می شود. فولدرهای حاوی فایل های CSS و جاوا اسکریپت مورد نیاز در وب سایت را بلاک نکنید. چرا که گوگل علاقه مند به مشاهده وب سایت به شکلیست که برای کاربران به نمایش در می آید.

در مرحله اول به هیچ عنوان نباید نشون بدین که یه شخص ثابت همش یه کلمه کلیدی ثابت رو سرچ میزنه. یعنیباید ازطریق عوض کردن IP هویت خودتون رو مخفی کنید و به کلمات کلیدی هم تنوع بدین. (۱) تو فایل robot.txt آدرس های فارسی رو چجوری disallow کنیم چون من هرجوری مینویسم و از وبمستر تست میگیرم Allow هست. بخش Tools در افزونه All in One SEOدر مرحله بعد لازم است گزینه Enable Custom Robots.txt را فعال کنید.

نحوه ایجاد فایل Robots.txt در سایت‌ها

اگر یک پایشگر در مسیر /robots.txt هیچ فایلی را مشاهده نکند، فرض را بر این قرار می دهند که هیچ فایل robots.txt در این وب سایت وجود ندارد. برای ارسال فایل ربات سایت خود به گوگل، طبق توصیه گوگل باید یک حساب سرچ کنسول بسازید. در وبمستران گوگل حساب خود را ایجاد کنید و سایت را به آن متصل کنید. اگر قبلا حساب سرچ کنسول (همان وبمستر تولز قدیم) را ایجاد کرده اید، وارد پنل کاربری خود شوید. فایل ربات همانطور که عرض شد یک فایل متنی با نام robots.txt است و به سادگی میتوان آن را ساخت. این فایل متنی شامل رشته متن هایی موسوم به “دستور” است که به ربات موتورهای جستجو مثل گوگل و بینگ می گوید چطور با سایت رفتار کنند.

فایل Robot.txt چیست؟

در این بین فایل های متنی هم با فرمت های مختلفی قابل دسترسی اند. زمانی که شما یک فایل به کمک notepad ویندوز خودتان ایجاد کنید، فرمت آن txt است. ما درآکادمی دیجیتال مارکتینگسعی میکنیم به صورت روزانه محتوا آموزشی رایگان برای شما در بخش بلاگ قرار دهیم. تنها با مطالعه بخش بلاگمهدی عراقیمیتوانید سطح سواد دانش خود را اگر که تازه کار هستید به طرز چشمگیری افزایش دهید. با این حال، دستورالعمل‌های متا برای منابع چندرسانه‌ای مانند PDF و تصاویر به خوبی کار نمی‌کنند.

Txt، بررسی کنید که آیا در دسترس عموم است یا خیر و آیا Google می‌تواند آن را ایندکس کند یا نه. هیچ ابزاری وجود ندارد که بتواند در این زمینه به شما کمک کند، زیرا نحوه بارگذاری فایل robots. اگر در مورد چگونگی دسترسی به ریشه وب سایت خود مطمئن نیستید یا برای این کار به مجوز نیاز دارید، با ارائه دهنده خدمات هاست وب خود تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید. فایل متنی ربات باید در ریشه‌هایت وب سایتی که برای آن اعمال می‌شود قرار داشته باشد.

تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. هر آنچه برای کنترل این ربات‌ها فضول اما مفید لازم بود را به زبان ساده توضیح دادیم. با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید.