دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست؟ تاثیر XML Sitemap در سئو چگونه است؟ رادزاد

شما همچنین می توانید ویدئوها را در طراحی نقشه سایت خود به کار ببرید. ویدئوها نیز درست مشابه به تصاویر، در رابطه با URL یک صفحه مورد استفاده قرار می گیرند. در چند مورد خاص هم داشتن سایت مپ می‌تواند کمک زیادی به سایت شما بکند. حالا اگر سایت شما تازه راه افتاده باشد، احتمال این که گوگل به سرعت بتواند سایت شما و صفحات آن را ایندکس کند، پایین است. در چنین شرایطی ساخت یک نقشه سایت و ثبت آن در گوگل، می‌تواند کمک بسیار بزرگی به سئوی سایت شما کند.

  • اگر برای شما فهرست شدن آن صفحات مهم است بایستی برای رفع مشکل اقدام کنید.
  • اما جان مولر بیان کرده که این تگ دیگر نقش مهمی در پردازش نقشه سایت نداشته و بهتر است که به آن اهمیتی ندهید.
  • این فایل به موتورهای جستجوگر مانند گوگل اجازه می‌دهد که تمام پیچ و خم‌ها و URL‌هایی که باید در گوگل ثبت شوند را، شناسایی و ثبت کنند.
  • باید آدرس مربوط به نقشه را در مرورگر خود باز کرده و از صحت عملکرد آن مطمئن شوید.

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد پاسخگوی سوالات شما باشد. در صورتی که در زمینه آموزش سئو سوالی دارید می توانید آن را در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید تا کارشناسان ما، پس از بررسی سوال شما در قالب یک دیدگاه یا مقاله به شما پاسخ دهند. ممکن است که در آن 5000 صفحه تعداد محتوای تکراری زیادی وجود داشته باشد. سایت مشخصی برای بررسی نقشه سایت نمی شناسم ولی آدرس شما رو بررسی کردم و بنظرم تمام المان های اصلی و مناسب برای نقشه سایت رو دارا هست. استفاده از منو بالای سایت و منوی کناری مانند سایت شما هم بر سرعت ایندکس موثر هستن ولی فقط برای صفحاتی که مستقیما لینک شدن. میخواستم بدونم که روی هاست شما فایل sitemap.xml ایجاد شده یا خیر.

نقشه‌های سایت HTML

حالا می توانید با کلیک بر روی ردیف سایت مپ جزئیات بیشتری مشاهده کنید. افزونه یوست سئو شامل ویژگی های متنوعی از جمله ایجاد و مدیریت نقشه سایت است. پس از نصب و فعال سازی این افزونه از منوی “سئو” گزینه “عمومی” را انتخاب کنید، در صفحه ای که باز می شود وارد تب “امکانات” شوید.

اما اگر اعتماد به نفس کامل برای اینکار را دارید FTP را به وب سرور متصل کنید و به فولدر wp-content بروید. در ابتدا شما باید نرم افزار FTP ی مثل FileZilla نصب کنید. از این فایل یک بک اپ بگیرید و آن را در سیستم خود دانلود و سیو کنید. این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که تغییراتی که می خواهیم اعمال کنیم ممکن است باعث کراش سایت شود. به شما اطلاعاتی از مرکز وبمستر گوگل می‌دهد؛ شما می‌توانید برای مثال به فعالیت ربات گوگل دسترسی یابید. همه URLها از سایت شما لیست می‌شوند، و این حاوی صفحاتی است که نمی‌توانستند توسط موتور جستجو پیدا شوند.

با ثبت نقشه سایت، در واقع به گوگل اطلاع می دهید که چه صفحاتی برای شما اهمیت بیشتری دارد و به این ترتیب گوگل راحت تر و سریعتر آن صفحات را در اینترنت پیدا می کند. دقیقا چجوری باید این فایل آپدیت بشه؟ با توجه به اینکه از وردپرس استفاده میکنید پیشنهاد میدم که از افزونه google xml sitemaps استفاده کنید. بیشتر سایت‌های بزرگ بیش از آدرس URL دارند که ایندکس شدنشان در موتورهای جستجو خیلی برایشان اهیمت دارد. از آنجایی که در نقشه سایت تنها اجازه ورود آدرس وجود دارد، وبمسترها می‌توانند یک فایل ایندکس نقشه سایت برای خود ایجاد کنند. خزنده‌های گوگل هر کدام معیارهای خودشان را برای تشخیص خوب یا بد بودن صفحات دارند. می‌توانید صفحاتی را به‌عنوان صفحات مهم‌تر به گوگل معرفی کنید تا بتوانید روی سئو این صفحات بیشتر کار کنید و از رقیبانتان پیشی بگیرید.

با این حال، اگر برچسب‌های noindex اتفاقی در سایتتان داشته باشید، ممکن است برخی صفحات از نقشه سایت کنار گذاشته شوند. برای بررسی این صفحات می‌توانید از ابزاری مانند Ahref استفاده کنید. دکمه Export را بزنید و فایل را با نام sitemap.xml ذخیره کنید و آن را در پوشه public_html سایت بارگذاری کنید. در نهایت نقشه سایت شما باید از ادرس زیر قابل دسترسی باشد. فایل XML اطلاعات را به نحوی نمایش می‌دهد که برای موتورهای جستجو ساده‌تر باشد.

سایت مپ برای انجام کارهای خوب سئو بسیار مهم است و سئو سایت برای جذب ترافیک و درآمد به وب‌سایت حیاتی است. یکی از ساده ترین راه هایی که برای ایجاد سایت مپ وجود دارد، استفاده از افزونه سایت مپ است. همه این صفحات توسط گوگل ایندکس شده اند و تفاوت آنها در حضور یا عدم حضور در نقشه سایت خواهد بود.

نیاز به مشاوره دارید؟

اون هم دقیقا همون ایرادی رو از سایت شما گرفته که من بهتون گفتم، نوع کاراکتری که استفاده شده مناسب نیست و بهتر بود که از unicode یا UTF8 استفاده میکردید. نمیدونم اشتباه اون طرف بوده یا از محدودیت های سیستم سایت شماست. همونطور که گفتم سایت مپ سرعت ایندکس رو میتونه بالا ببره و اهمیت صفحات رو به گوگل نشون بده ولی باعث عدم حضور روبات های گوگل توی سایت شما نمیشه.

منتها بایستی دقت داشته باشید که تنها در صورت ایجاد تغییر، دست به بروزرسانی مقدار این تگ کنید. همانطور که مشاهده کردید آسان ترین روش برای ساخت یک نقشه سایت XML در وردپرس استفاده از افزونه Yoast SEO می‌باشد. سوالات خود را می‌توانید از طریق فرم نظرات برای ما ارسال کنید. در تصویر زیر یک نمونه نقشه سایت یا سایت مپ را مشاهده می‌کنید. همان طور که مشاهده می‌کنید، در این فهرست علاوه بر لینک محتواها و پست های مختلف سایت، تاریخ آخرین به روز رسانی آن ها نیز مشخص شده. همچنین یک عدد برای نشان دادن درجه اهمیت هر کدام در نظر گرفته شده است.