دسته‌ها
اخبار

فایل robots txt چیست؟ بهینه سازی فایل ربات در وردپرس

و با استفاده از پلاگین و تم های این سایت پروژه زیاد انجام دادم. تشکر از سایت همیار وردپرس که در مورد هر موضوعی، محتوای کامل انتشار می دهند. صفحه overview در پنل سرچ کنسولاز بخش Web tools گزینه Testing Tools را انتخاب کرده تا خطاها و هشدارهای احتمالی را به شما نشان دهد. قصد داریم مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سایت را در سال ۲۰۲۰ بررسی کنیم. سرور عربستان چیست؟ هر آنچه باید درباره سرورهای عربستان بدانید! 1 آذر 1401برای شناخت سرور عربستان و آشنایی با انواع کاربردهای آن با ما همراه باشید.

  • هر چیزی که بعد از “Disallow” می آید صفحات یا بخش هایی هستند که می خواهید مسدود کنید.
  • علاوه بر دستورات “User-agent” و “Disallow”، ربات گوگل دستور دیگری به نام “Allow” را نیز درک می‌کند.
  • راستی رباتتون عالیه ممنونم این موضوع که 3ربات دریک vpsمیشه همزمان کارکردباعث میشه که من دو ربات دیگم خریداری کنم.
  • در این مقاله به بررسی ۵ راهکار کاهش هزینه طراحی سایت می‌پردازیم.

این فایل متنی برای سئو و بهینه سازی سایت استفاده می‌شود و حاوی دستوراتی برای ربات‌های نمایه‌ساز موتورهای جستجو است که صفحاتی را مشخص می‌کند که هم امکان ایندکس شدن دارند و هم ندارند. نمودار های زیر روند رشد رتبه کلمات کلیدی یا صفحات سایت را در زمان استفاده از ربات افزایش ورودی گوگل نشان میدهند. نمودار نارنجی رنگ نشان دهنده رتبه گوگل است که با افزایش تعداد کلیک ( نمودار آبی – Clicks) و نمایش در نتایج جستجو کاربران (نمودار بنفش – Impressions)، رشد معنا داری را نشان میدهد. کلیه سایت‌ها برای ایندکس شدن توسط موتورهای جستجوی به فایل robots.txt نیاز دارند. اگر سایت وردپرسی شما دارای فایل robots.txt نباشد، موتورهای جستجو تمام وبسایت شما را پیمایش و فهرست می‌کنند که در این صورت نمی‌توانید به موتورهای جستجو دستور دهید که نباید کدام صفحات و فایل‌ها را پیمایش کنند. فایل Robots.txt در حقیقت به ربات‌ها اطلاع می‌دهد که کجا می‌توانند فایل یا فایل‌های نقشه سایت XML را پیدا کنند و در این میان کدام صفحات نباید کراول شوند.

در گام نخست باید بررسی کنید که هیچ محتوایی در این فایل برای بررسی و خزیدن ربات‌ها مسدود نشده باشد. به این نکته توجه داشته باشید که اگر آدرسی در این فایل برای ربات‌ها مسدود شود هیچ وقت سئو و ایندکس نمی‌شود. اگر می‌خواهید یک فایل Robots.txt ایجاد کنید بهترین راهنما برای شما دستورالعمل گوگل است. این دستورالعمل یک فرایند چند خطی است که به شما در کوتاهترین زمان ممکن آموزش می‌دهد چه دستوراتی را در فایل خود قرار دهید تا ربات‌های گوگل بتوانند به خوبی در سایت شما جستجو کنند.

مدیریت لینک ها و آدرس ها (URL) با Robots.txt

فایل robots.txt فایلی جهت مشخص کردن دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت است. 5 تاکتیک سئو برای کاهش ریسک این فایل در این مقاله اموزشی سئو آمده است. Txt بیشتر برای مدیریت فعالیت‌های ربات‌های خوب مانند خزنده‌های وب در نظر گرفته شده‌اند، زیرا ربات‌های بد احتمالاً دستورالعمل‌ها را دنبال نمی‌کنند. Robot.txt یک فایل متنی است که برای سئو استفاده می‌شود و حاوی دستوراتی برای روبات‌های فهرست‌کننده موتورهای جستجو است که صفحاتی را مشخص می‌کند که می‌توانند یا نمی‌توانند ایندکس شوند.

۳. مشخص کردن بخش‌های مجاز برای ربات‌ها با Allow

برای افزودن این کدها یا باید مستقیم کدهای HTML صفحه را ویرایش کنید یا این که از را‌های دیگری مثل افزونه‌ها برای نوایندکس کردن استفاده کنید. در واقع افزونه‌ها هم فقط این کد را به صفحه اضافه می‌کنند. راحت‌ترین راه حذف کردن صفحه‌ای از نتایج جستجو استفاده از دستورهای به اصطلاح متا تگ در قسمت هد صفحه است. فایل robots.txt خود را پیدا کرده و آن را برای ویرایش باز کنید.

تست فایل Robots با ابزار گوگل

ربات‌های خزنده و یا بعضی ربات‌های موتورهای جستجو ممکن است به دستورات موجود در فایل robots.txt که درج‌شده را نادیده بگیرند. مخصوصاً ربات‌های اسپم یا مالور که برای آسیب‌پذیری، سایت‌ها را بدون توجه به این مسائل اسکن می‌کنند. فایل Robots.txt یک فایل متنی است که مدیران وب‌سایت‌ها برای آموزش به ربات‌های موتورهای جستجو ایجاد می‌کنند. این فایل حاوی لیست صفحات و محتواهایی است که موتورهای جستجو نیازی نیست آن‌ها را بررسی کرده و دسته بندی کنند. نیازی به صرف زمان زیادی برای پیکر بندی فایل robots.xt نیست.