دسته‌ها
اخبار

فایل robots txt چیست؟ سئو اسمارت

هر حالت دیگری که فایل ربات در ریشه سایت نباشد آن را از دسترس ربات‌های گوگل خارج می‌کند. مثل آدرس زیر که فایل robots در پوشه pages قرار گرفته است. فایل robots حاوی دستورالعمل‌هایی برای صدور یا عدم صدور مجوز دسترسی ربات‌ها به شاخه‌های مختلف وبسایت است. همچنین دستورالعمل‌های استاندارد و غیراستاندارد دیگری از جمله تعریف نقشه سایت، تعریف دامنه‌ی اصلی سایت، قوانین دسترسی ترکیبی، و زمانبندی مراجعه‌ی ربات به وبسایت می‌توانند در این فایل درج شوند.

پیش از آنکه برای ساخت فایل robots.txt اقدام کنید، اطمینان حاصل کنید که چنین فایلی وجود ندارد؛ برای این کار کافیست آدرس /robots.txt را سرچ کنید. یک دلیل خوب دیگر برای استفاده از فایل robots.txt برای وردپرس این است که فایل ها و فولدرهایی که دوست ندارید، ایندکس نشوند و در نتایج جستجو گوگل نمایش داده نشوند. بنابراین در حال حاضر بدون نیاز به مورد خاصی، صفحه مدیریتی پنل سایت شما به صورت خودکار از لیست ایندکس‌های موتورهای جستجو حذف می‌شود. بنابراین این ربات در بالا رفتن سئو سایت اهمیت فراوانی دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در نظر داشته باشید که عدم نصب این فایل به معنی جستجو نشدن سایت شما نیست اما نصب آن به‌شدت به مدیران سایت توصیه می‌شود و تقریباً تمام مدیران سایت‌ها به خاطر اهمیت آن حتماً آن را نصب می‌کنند. شما توسط این فایل به‌عنوان یک وب‌مستر حرفه‌ای عمل کرده؛ اهمیت فایل تاحدی است که حتی خود گوگل هم دارای این فایل است!

  • مثلا زمانی که قصد داریم برای یک صفحه از مقالات سایتمان، یک صفحه pdf و یک صفحه قابل پرینت هم ایجاد کنیم، باید صفحه اصلی را نگه داشته و مابقی را به کمک robots.txt پنهان کنیم.
  • اگر میخواهید فهرست کاملی از ربات موتورهای جستجو را ببینید، به این آدرس بروید.
  • استفاده از دستورالعمل‌های متا می‌تواند به خوبی Robots.
  • برای مشاهده این تگ بایستی اجازه بررسی صفحه و مشاهده این تگ را به موتور جستجو بدهید پس بهتر است صفحه را در robots.txt بلاک نکنید.
  • به طور کلی شما می توانید به دو روش نقشه سایتتان را به گوگل معرفی کنید؛ برای این کار می توانید از سرچ کنسول یا فایل robots.txt استفاده کنید.

موتورهای جستجو این کار را انجام می‌دهند تا صفحات سایت شما در نتایج جستجو نمایه شده و توسط کاربران وب پیدا شود. نحوه ساخت فایل robots.txt برای ایجاد یک فایل متنی ربات می‌توانید تقریباً از هر ویرایشگر متنی استفاده کنید. به عنوان مثال، Notepad، TextEdit، vi و emacs می‌توانند پرونده‌های معتبر robots. این به این دلیل است که Google معمولاً می‌تواند همه صفحات مهم سایت شما را پیدا و فهرست کند. و آن‌ها به طور خودکار صفحاتی را که مهم نیستند یا نسخه‌های تکراری صفحات دیگر هستند ، ایندکس نخواهند کرد. فایل ربات بیشتر برای مدیریت فعالیت ربات‌های مفید مانند خزنده‌های وب در نظر گرفته شده است.

بازاریابی احساسی چیست؟ چگونه مغز احساسی مشتری را تحریک کنیم

شما میتونید فایل رو طبق روش آموزش در ویندوزتون بسازید و آپلودش کنید. در کادر مشخص شده، متن فایل ربات خود را به صورت دستی وارد کرده و روی بررسی TEST کلیک کنید. نتیجه توسط خود گوگل در همین پیشخوان به شما اعلام خواهد شد. پس از ساخته شدن فایل ربات با افزونه Yoast میتوانید دستورات خود را در افزونه قرار دهید و آن را ذخیره کنید.

نحوه تنظیم فایل robots.txt سایت

متاسفانه من از ساختار آدرس سایت شما و همینطور صفحاتی که دارید اطلاعاتی ندارم که بخوام نظر دقیق و درستی بگم. کدت هم مشکلی نداره ولی تو کد نوشتی همه ربات ها به همه جای سایت دسترسی دارن. خب اگر قرار هست دسترسی به همه جا بدی من جات بودم دو خط کد رو کلا برمیداشتم. چون به شکل پیش فرض اگر چیزی ننویسی همین معنا رو میده و همه ربات ها به همه جا دسترسی دارن.

ما این الگوریتم‌ها را در فایل‌های آموزشی موجود در پکیج، در اختیار خریداران قرار می‌دهیم. اگر به محصولات و خدمات ما نیاز دارید، از طریقسایت انگلیسیبا ما در ارتباط باشید. ما برای شما هموطنعزیز❤️ راهنمای فارسی محصولات را ارسال می‌کنیم و امکان خرید ریالی با تخفیف ویژه را برایتان فراهم می‌نماییم. همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی وردپرس می‌بود تا علاوه بر یادگیری ساده تر وردپرس ، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده میکردم.

هم چنین می توانید نام هر ربات خزنده را در user-agent مشخص کنید و به آن دستور خاصی دهید. احتمالاً میدانید که در ابعاد بین المللی، نرم افزار ما، یکی از بهترین نرم افزارهای شبیه ساز حرکت دست انسان میباشد که حتی قادر است لرزش دست انسان را نیز شبیه سازی کند. شاید تکّیه کردن به این توانمندی برای پنالتی نـشدن کافی باشد اما برای نتیجه گرفتن ربات ارتقاء سئو کافی نیست! گوگل سوابق بازدیدهای سایت شما را بر اساس ip، عباراتی که جستجو می شوند، زمان بین بازدیدها و دیگر پارامترهای مشابه، مورد بررسی قرار می دهد.

سلام – این مطلب خیلی ارزشمندی بود من لذت بردم و اینکه سایتتون هم عالیه خدا قوت… من حدود 15 روز پیش از یک شرکتی قالب جنه را تهیه کردم و ازش روی وبلاگ سایتمون استفاده کردیم. سلام با نصب نسخه ای دیگه از قالب ( هردو نسخه اورجینال تهیه شدند از مارکت های معتبر داخلی ) باز همین مشکل وجود داره . در بخش جامعه می‌توانید سوالات خود را بپرسید و با سایر هم‌میهنان وردپرسی در ارتباط باشید. بنده معمولا دیدگاه ثبت نمی‌کنم اما حیفم اومد برای این مقاله تشکر نکنم. عالی بود فقط اگه میشه مقالات رو کمی کوتاه تر کنید چون خوندنش کمی سخته ممنون.