دسته‌ها
اخبار

آموزش ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس ایران وب

نقشه سایت طرحی از وبسایت شماست که به موتور جستجو کمک می‌کند تا کل محتوای سایت شما را پیدا کرده، کراول و سپس ایندکس کند. سایت مپ‌ها همچنین به موتورهای جستجو می‌گویند کدام یک از صفحات سایت شما بسیار مهم هستند. به عنوان مثال، یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت خود انجام دهید ایجاد نقشه سایت است. سایت مپ لیستی از کلیه آدرس های اینترنتی (url های سایت) موجود در سایت شما است که اطلاعاتی در مورد آنها وجود دارد. کاری که یک نقشه سایت انجام می دهد این است که ارتباط بین مطالب شما را به موتورهای جستجو میدهد و کار را برای موتور جستجو آسانتر میکند.

این مقدار یکسری اطلاعات کلی را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کند که ممکن است با تعداد دفعات بررسی خزنده‌های گوگل ارتباط نداشته باشد. در مقابل این نوع Sitemap یک نوع نقشه سایت دیگر نیز وجود دارد که مبتنی بر HTML است و در آن لیستی از مهم ترین فایل های موجود در سایت قرار دارد. این نوع نقشه سایت، بیشتر برای کاربران مورد استفاده قرار میگیرد تا بتوانند محتوای موجود در سایت را بیابند و از آن استفاده کنند. لینک‌های زیر نیز ساخت نقشه سایت را برای شما بسیار آسان می‌کنند، البته اگر از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا برای سایت خود استفاده میکنید افزونه‌های مناسبی در اختیار خواهید داشت.

در صورتی که نقشه سایت نداشته باشید باز هم امکان ایندکس صفحات وجود دارد، اما وجود نقشه سایت کار را برای اسپایدرها راحتر خواهد کرد و آنها می توانند سریعتر به صفحات مهم وب سایت تان دسترسی داشته باشند. کار سایت مپ این است که به گوگل (و البته موتورهای جستجوی دیگر) بگوید که کجا و در چه آدرسی می‌توانند مهم‌ترین صفحات آن سایت را پیدا کنند تا بتوانند این صفحات را ایندکس کنند. نکته مهمی که باید آن را رعایت کنید، این است که قبل از ثبت نقشه سایت در گوگل، باید مشکلات مربوط به سئو سایت را که به خوبی مرتفع کنید. به عنوان مثال، ممکن است که شما در صفحات خود محتوای تکراری داشته باشید. اگر بعد از بررسی های انجام شده متوجه شدید که محتوای تکراری در سایت شما وجود دارد، قبل از هر چیزی باید آن را بهبود دهید. چراکه گوگل به طور کلی duplicate content را به عنوان یک فاکتور منفی می شناسد؛ حال شما با معرفی نقشه سایت به گوگل، دقیقا کاری را انجام می دهید که به ضرر شما خواهد بود.

بازم از راهنماییتون ممنونم..این کار رو کردم،به نظر میاد درست شده..خدا پشتیبان شما باشه،واقعا لطف کردید.خیلی ممنونم. داداشم مرسی از انتقادت.خیلی دوست دارم بیشتر راهنماییم کنی.شما چه امکاناتی رو واسه ی موضوع سایت من پیشنهاد میکنید واسه هر چه بهتر شدن کار؟؟؟ خوشحال میشم نظرات شما رو با دقت بررسی کنم. سلام، بله مشکلی نداره فقط برخی اطلاعات ناقصه و بهتره که تکمیل بشه.

  • البته باید دقت کرد که پس از انجام این کار، باید تمام لینک‌های داخلی منتهی به این صفحات را نیز حذف کرد.
  • برای درج نقشه سایت جدید کافیست لینک آن را در قسمت Add a new sitmap قرار داده و بر روی گزینه Submit کلیک کنید.
  • از این برچسب برای میزان اهمیت هر کدام از صفحات وب سایت مورد استفاده قرار میگیرد.
  • اینطور که در بخش تنظیمات عمومی وردپرسی جایی که باید نشانی وردپرس و نشانی سایت رو وارد کنیم همچنان با http باقی مونده و نمی‌تونیم به https تغییرش بدیم.

در مورد تگ نیز گفته می‌شود که امروزه دیگر نقش مهمی در سایت مپ ندارد. این خط از کد به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که با یک فایل XML سر و کار دارند. اما دقت داشته باشید که قبل از اینکه شما از نقشه سایت برای بهبود روند فعالیت خود استفاده کنید، باید مرتفع کردن مشکلات سئو را در اولویت قرار دهید. به زبان ساده تر، بهتر است به جای ایجاد یک نقشه سایت، استراتژی لینک سازی داخلی خود را تغییر دهید.

اطلاعات

به گوگل کمک می‌کند تا محتواهایی را که مورد تایید گوگل نیوز هستند پیدا کند. معمولا در قالب سایت مپ XML است که به صفحات مختلفی از سایت شما لینک می‌دهد. زمانی که محتوای آرشیو شده سایت شما به خوبی به صفحات فعال سایت، لینک دهی نشده‌‌باشد. فرض کنید که بخواهید از کرج در غرب تهران به یک مراسم مهم در تجریش بروید که در شمال شرق تهران قرار دارد.

نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ اهمیت نقشه سایت و نحوه ساخت نقشه

اطلاعات مربوط به آخرین تغییرات صفحه در این برچسب قرار میگیرد که به فرمت YYYY-MM-DD تاریخ دهی میشود. URLهای داخل نقشه سایت شما یک تاریخ آخرین تغییرات یا “Last Modified” مربوط به خود دارند. مثلا ممکن است یک عالمه محتوای تکراری در آن 5000 صفحه وجود داشته باشد و گوگل همه آنها را ایندکس نکند. سلام استاد خیلی عالی سایت مپ رو توضیح دادین دستتون درد نکنه. برای داشتن سایت مپ داینامیک برای سایت های کدنویسی باید از دولوپر بخواهید این کارو انجام بده. اگر هم سایت تان را با دروپال ساخته اید، xml-sitemap را از سایت رسمیdrupal دانلود و روی سایت تان نصب کنید.

همینطور سعی شد تا به تمامی سؤالات موجود در ذهن شما عزیزان پاسخ داده شود. اما اگر هنوز هم سؤالی در این مورد برای شما وجود دارد، میتوانید در قسمت کامنت ها آن را منتشر کرده و تا کمتر از 24 ساعت جواب کارشناسانه سؤال خود را دریافت کنید. نبود سایت مپ در سایت باعث ایجاد جریمه از طرف گوگل و دیگر موتور های جستجو نمیشود اما مطمئنا وجود آن در سایت باعث کمک به خزنده های موتور جستجو و در نهایت بهبود سئو سایت میشود.

اگر دارای یک سایت خبری هستید، می توانید این موضوع را در معرفی نقشه سایت به گوگل تبیین کنید. از آنجا که گوگل دارای بخش اخبار نیز می باشد، وقتی نیاز به یک فهرست بندی سریع دارید، استفاده از این بخش می تواند بسیار مفید باشد. البته شما می توانید هرگونه CSS که می خواهید را در نقشه سایت HTML خود اضافه کنید و استایل آن را تغییر دهید. بیشتر نقشه های سایت مناسب را می توانید از Disney Store تهیه کنید. همانطور که می توانید مشاهده کنید، تمام دسته بندی های مهم در این سایت لیست شده اند.