دسته‌ها
اخبار

سایت مپ چیست؟نقشه سایت sitemap xml سئو سئو سایت سئو ایران

شما می‌توانید توسط سایت مپ مطالب جدیدی را که در سایت خود اضافه کرده‌اید، به گوگل معرفی کنید. به طورکلی نقشه سایت یا Sitemap یک نسخه نشانه‌گذاری شده از سایت شماست. سایت مپ یک فایل .xml است که شامل آدرس تمامی صفحات، میزان با اهمیت بودن آن‌ها، لینک‌های سایت و آخرین زمان بروزرسانی سایت است که برای معرفی سایت به موتورهای جستجو استفاده می‌شود. موتورهای جستجو از نقشه سایت XML استفاده می‌کنند تا ساختار سایت ها را یاد بگیرند.

  • در این مقاله آموزشی سئو 13 راهکار برای بهینه سازی نقشه سایت آمده است.
  • با درنظر داشتن اینها، اکنون می‌خواهیم چگونگی ساخت نقشه سایت و بهینه‌کردن آن برای سئو را به شما آموزش دهیم.
  • سایت هایی که معمولا تعداد صفحات زیادی دارند (برای مثال 100 هزار صفحه به بالا) برای خودشون چندتا سایت مپ ایجاد میکنند و در نهایت هم توی تمام این سایت مپ ها رو داخل یک سایت مپ مادر تعریف میکنند.

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد به سوالات شما پاسخ دهد. در صورتی که در زمینه آموزش سئو سوالی دارید می‌توانید آن را در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید تا کارشناسان نوین، به شما پاسخ دهند. در حقیقت سایت‌های وردپرسی که از Yoast SEO استفاده می‌کنند به صورت خودکار سایت‌مپ را تولید و استفاده می‌کند و فقط کافیست آن را فعال کنید. نقشه سایت در واقع مشخص کننده صفحاتی است که کسب رتبه در آن صفحات برای شما اهمیت دارد. با بررسی وضعیت نقشه سایت خود در گوگل سرچ کنسول صفحاتی از نقشه سایت که ایندکس نشده‌اند را بررسی کنید. اگر برای شما فهرست شدن آن صفحات مهم است بایستی برای رفع مشکل اقدام کنید.

استفاده از sitemap برای پیدا کردن مشکلات مربوط به ایندکس

البته گزینه ای که در تنظیمات افزونه مشاهده میکنید مربوط به ایندکس یا عدم ایندکس خود صفحه جستجو است و بهتر است که در دسترس گوگل باشد. افزونه اول یک افزونه رایگان است که برای سایت های وردپرسی جهت ساخت نقشه سایت ایجاد شده. اما خب اگر یکی از افزونه های سئو یوآست یا رنک مث را روی وب سایت تان نصب کرده اید، نیازی به نصب افزونه اول ندارید.

وبلاگ

در مطلب “فایل Robots.txt چیست؟ ” بیشتر در این باره صحبت کرده ایم. حجم فایل نقشه سایت باید کمتر از 10 مگابایت وتعداد آدرس های آن باید کمتر از 10 هزار صفحه باشد. Sitemap.xml/آدرس سایت، کافی است این آدرس را در سرچ کنسول معرفی کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور از این آدرس استفاده کنید. هنگام استفاده از یک نقشه سایت XML تنها بهترین روش این است که اگر وب‌سایت اغلب تغییر می‌کند حداقل یک بار در روز به‌ روز شود. سپس، باید از Google بخواهید تا این تغییرات را پردازش کند تا به‌دقت در صفحات نتایج جستجو منعکس شود.

به طور معمول سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس به صورت لحظه ای این آدرس را تولید میکنند. داشتن تو افزونه یا ابزار مجزا برای تولید نقشه سایت درست نیست و بهتر است از یکی استفاده کنید. پیشنهاد ما استفاده از Google XML Sitemaps و غیرفعال کردن بخش نقشه سایت در Yoast است.