دسته‌ها
اخبار

ربات ارتقاء سئو و افزایش ورودی گوگل خودکارسازی نرم افزار ربات اینستاگرم ربات سئو رباتیک

واقعا پشتیبانی خیلی خوبی دارید ممنون از وقتی که برامون میذارید… سلام بزرگوار بنده وظیفه خود میدانم به خاطر عملکردعالی ربات شما تشکر و قدردانی کنم… آقا واقعا ممنون شماازجمله انسان هایی هستین که واقعادغدغه اینکه محصول وخدماتون به کارکردبرسه و… برنامه بسیارعالی هستش وامکانات خیلی خوبی داره.اگه یسری اصول ارسال رعایت بشه،قطعارضایتبخش خواهدبودپشتیبانی…

  • در این فایل با چند دستور ساده مشخص می‌کنیم که ربات اجازه بررسی کدام صفحه‌ها را دارد و کدام صفحه‌ها را نباید بررسی کند.
  • امیدواریم مطالعه این مقاله گامی مثبت در راستای بهینه‌سازی سایت شما باشد.
  • شاید بپرسید چرا باید اینکار را انجام داد؟ پاسخ این پرسش بسیار ساده است.
  • مثل آدرس زیر که فایل robots در پوشه pages قرار گرفته است.

ربات‌هایی هستند که به دلایل مختلفی به سایت شما سر می‌زنند. فرض کنید اولین بار برای انجام یک کار اداری وارد سازمان بزرگی می‌شوید؛ هیچ جایی را هم نمی‌شناسید. مدیران این سازمان هم چون می‌دانند مراجعه کننده‌ها همه‌جا را نمی‌شناسند، پس کنار در ورودی یک باجه اطلاعات درست کرده‌اند و یک یا چند نفر را مسئول راهنمایی و نگهبانی گذاشته‌اند. اگر این افراد راهنما و نگهبان نباشند، کل سازمان دچار هرج و مرج می‌شود. هرکسی برای انجام کارهایش راهروها را بالا و پایین می‌‌کند و کارمندان هم نمی‌توانند کارها را به درستی انجام دهند.

این کد در فایل Robots.txt به این معنی است که ربات‌ها به هیچ محتوایی که در پوشه ذکرشده قرار دارد، دسترسی ندارند. دقت داشته باشید که اگر هیچ ناحیه‌ای در سایت شما وجود ندارد که بخواهید دسترسی عامل کاربر به آن را کنترل کنید، ممکن است اصلاً به فایل robots.txt نیاز نداشته باشید. فایل‌های Robots.txt دسترسی خزنده به ناحیه های خاصی از سایت شما را کنترل می‌کنند. درحالی‌که اگر شما به طور تصادفی Googlebot را از خزیدن در کل سایت خود منع کنید، می‌تواند بسیار خطرناک باشد، برخی موقعیت ها وجود دارد که در آن فایل robots.txt می‌تواند بسیار مفید باشد. هنگامی که صفحه به‌روزرسانی شد، می‌توانید روی منوی کشویی بالای ویرایشگر متن نیز کلیک کنید تا مُهر زمانی نمایش داده شود که نشان‌دهنده زمانی است که گوگل برای اولین‌بار آخرین نسخه فایل robots.txt شما را دیده است.

فایل robots.txt یا متاتگ روبات

لازم به ذکر است که این مورد برای سایت های کم بازدید، تاثیر کمتری دارد. اما به هر جهت سایت هایی که باید روزانه ترافیک زیادی را هندل کنند، با اضافه شدن حجم زیادی از ربات ها نیز، دچار مشکل خواهند شد. به همین جهت است که سئوکاران برای بهبود سرعت سایت، دسترسی ربات ها را محدود می کنند. در واقع با این کار اجازه بررسی برخی از بخش های سایت که از نظر سئو اهمیت کمتری دارند را به ربات ها نمی دهند. وب سایت های بزرگ و پر بازدید، روزانه هزاران بار توسط ربات های مختلف مورد بررسی قرار می گیرند. این ربات ها در طی دو مرحله یعنی بررسی و ایندکس، سایت را بررسی می کنند.

نمونه فایل Robots.txt برای سایت وردپرسی

مثلاً فرض کنید اگر فایل robots.txt همانند دستور زیر یک بلاک مخصوص Googlebot و یک بلاک مخصوص Googlebot-Video وجود داشته باشد. من یک وبسایت با ورد پرس ساختم و بعد از قرار دادن تعدادی مطلب تیک اجازه بررسی محتوا توسط موتور های جستجو را برداشتم. هفته اول تعداد بازدید سایت عالی بود ولی بصورت ناگهانی افت کرد و الان به صفر رسیده. تم رو عوض کردم و در گوگل وبمستر هم سایت رو ثبت کردم اما افزونه یوست هنوز پیغام میده که سایتتون ایندکس نمیشه.در سایت وبمستر تولز هم برای نقشه ی سایت ارور میده!

دستورات تعیین سطح دسترسی فایل robots.txt در وردپرس

بنده وظیفه خودرامیدانم به خاطرعملکردعالی ربات شماتشکروقدردانی کنم شمالطف داریدبه ما،ممنون ازانرژی مثبت تون… سلام وقتتون بخیربنده کلیه ی نرم افزارهای سایت شماروتهیه کردم ورضایت کامل دارم بینهایت سپاسگزارم .. سلام وقتتون بخیر خواستم تشکر کنم وخسته نباشیدبگم واقعا ربات های که خریدم عالین ومشکلی ندارن … من از بسته ادمخاطب ازاکسل به تلگرام استفاده میکنم، بسیارکاربردیه،البته نمیدونم مشکل ازچیه ولی بعضی وقتاهنگام فیلتر … باسلام نرم افزاربسیارعالی هست (ربات تلگرام)وتیم پشتیبانی بسیارعالی باسپاس فراوان … سلام وقتتون بخیربنده کلیه ی نرم افزار های سایت شما رو تهیه کردن و رضایت کامل دارم بینهایت سپاسگزارم..

جلوگیری از ظاهرشدن محتوای تکراری در SERP (توجه داشته باشید که متا ربات‌ها اغلب انتخاب بهتری برای این کار هستند). Robot یک برنامه کامپیوتری خودکار است که با وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها تعامل دارد. ربات‌های خوب و ربات‌های بد وجود دارند و یک نوع ربات خوب، ربات خزنده وب نامیده می‌شود. پروتکل حذف ربات که بیشتر با نام robots.txt شناخته می‌شود، درواقع قراردادی برای جلوگیری از دسترسی خزنده‌های وب به تمام یا بخشی از یک وب‌سایت است. فهرست برخی از ربات‌های مشهور که سایت‌های اینترنتی را پیمایش می‌کنند در این صفحه قابل مشاهده است. برای جلوگیری از ایندکس شدن کافیست یک فایل متنی درست کنید و از دستور زیر استفاده کنید.