دسته‌ها
اخبار

راهکار بهینه‌ سازی نقشه سایت چیست؟ تاثیر آن در سئو

سایت شما واقعاً بزرگ است و ممکن است خزنده‌های Google از خزیدن در برخی از صفحات به روز شده شما غافل شوند. هر جا که نیاز باشد از متاتگ ربات در Robot.txt استفاده کنید. پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید. حال فایل .htaccess را باز کنید و کد های زیر را در انتهای آن اضافه کنید.

  • این بدان دلیل است که Google هر بار که به یک وب‌سایت مراجعه می‌کند فقط تعداد مشخصی صفحه را خزش می‌کند.
  • در ابتدا شما باید نرم افزار FTP ی مثل FileZilla نصب کنید.
  • اگر یک وب‌سایت تجارت الکترونیکی را مدیریت می‌کنید، داشتن سایت مپ برای هر گروه محصول، می‌تواند مدیریت صفحه محصول را حتی ساده‌تر کند.
  • شما میتوانید به این سایت ها رفته و با ورود آدرس سایت و سایر مشخصات خواسته شده برای سایت خود یک سایت مپ ایجاد کرده و آنرا دانلود و در آخر هم در سرور خود بار گذاری کنید.

یکی از تفاوتهای اصلی بین این دو در چگونگی crawl گوگل (بررسی اطلاعات توسط رباتهای موتورهای جستجو) روی وبسایت است. موتور جستجو گوگل برای یافتن صفحات سایت شما از سایت مپ استفاده می کند. ممکن است بگویید اگر صفحات سایت به درستی لینک داده شوند دیگر نیازی به sitemap نیست.

آیا Sitemaps برای سئو سایت اهمیت دارند؟

تولید نقشه سایت با استفاده از ابزارهای آنلاین و پلاگین ها در سیستم های مدیریت محتوا بسیار آسان است. در واقع با استفاده از نقشه سایت می توانید به موتورهای جستجو اعلام کنید که بر روی چه صفحاتی از وب سایت متمرکز شوند. همچنین این کار موجب استفاده بهینه تر از Crawl Budget می شود.

به این ترتیب بدون نیاز به زحمت اضافه صاحب نقشه سایت خودکاری میشوید که خودش هم بروزرسانی شده و نیاز نیست صفحات جدید را به آن اضافه کنید. درباره سوالت، با توجه به این شرایط پیشنهاد من اینه که از دوتا نقشه سایت استفاده بکنی. برای وبلاگ سایتت همون sitemap افزونه یوست سئو رو به کار ببر. اولاً که جدا کردن صفحات مخصوص موبایل با آدرس متفاوت یا ساب دامین مثل m.example.com کار درستی نیست و معمولاً این کار نمی‌کنند. به جای این روش میشه از صفحات ریسپانسیو یا طراحی داینامیک استفاده کرد. با فرض این که دلیل بهتری برای استفاده نکردن از این روش‌ها داشتی در ادامه توضیح می‌دم که چه نکاتی رو باید رعایت کنید و نقشه سایت باید چطور باشه.

این مقاله نیز بخشی از دوره رایگان و جامع یادگیری سئو می‌باشد که روی سایت قرار دارد. می‌توانید با کلیک روی لینک مورد نظر از سرفصل‌های دوره و سایر مقالات آموزشی آن مطلع شوید. یکی از موارد مهم بهینه سازی سایت، انتشار مقاله و پست در زمان بندی منظم است. به طور کلی گوگل سایت هایی که دائما مقالات مفیدی منتشر میکنند را دوست دارد و به آنها اعتبار بالایی میدهد. حال تصور کنید شما به صورت منظم در سایت خود به انتشار محتوا مشغول اید و انتظار دارید اعتبار گفته شده را از گوگل دریافت کنید. این مساله به این شکل که شما توضیح دادید عجیب هست و نیاز به بررسی بیشتر داره.

نحوه ایجاد نقشه سایت برای سایت‌هایی که وردپرسی نیستند

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. سایت moz بخش های مختلفی دارد که هر بخش خدمات کاربردی به شما ارائه می دهد. با وب24 همراه باشید تا با نحوه ی کار با ابزارهای سایت ماز به طور کامل آشنا شوید.

بهینه سازی نقشه سایت XML

نقشه سایتم را ساخته ام و نقشه سایت دارای فایل ایندکس است. همه افزونه های وردپرس (برای نقشه سایت) این قابلیت را دارند و خودشان با زیاد شدن تعداد آدرس فایل های جدیدی را تولید می کنند. آموزشی در این زمینه نداریم ولی تنظیمات این افزونه پیچیده نیست و به راحتی قابل انجام است. مهمترین بخشی که باید مدیریت کنید نوع نوشته ها و دسته بندی هایی است که قصد دارید در نقشه سایت شما حضور داشته باشند.

از دید سئو این کار می تواند نشانه ای برای میزان اهمیت صفحات باشد. برای تست این مورد می تواند صفحات ایندکس شده در گوگل را مشاهده کنید. مشابه تصاویر، اگر ویدئوها نقش پر رنگی در وب سایت شما دارند، یک نقشه سایت ویدئویی برای آن ثبت نمایید. زمان و انرژی خود را در عوض بر روی اضافه کردن اسکیما مارک اپ VideoObject در صفحات دارای ویدئو صرف کنید. سپس مانند تصویر زیر گزینه نقشه‌های XML سایت را روی حالت روشن قرار دهید تا نقشه سایت برای شما فعال شود. همچنین برای دیدن نقشه سایت و کپی لینک آن روی مشاهده نقشه سایت کلیک کنید و در آخر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک نمایید.