دسته‌ها
اخبار

آموزش ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس ایران وب

به عنوان مثال شما می‌خواهید برگه‌ها، نوشته‌ها و محصولاتتان در گوگل نمایش داده شوند. زیرا این صفحه ارزش و محتوای چندان خوبی ندارد و این مسئله باعث می‌شود که در مجموع رتبه سایت شما کاهش پیدا کند. در واقع در نقشه سایت تمام مقالات، صفحات و دسته‌بندی‌هایی که داخل وب‌سایت ما قرار گرفته، لیست شده است.

  • سلام استاد خیلی عالی سایت مپ رو توضیح دادین دستتون درد نکنه.
  • درمجموع، این کار برای سازنده وب‌سایت و هم برای کاربر مفید است.
  • نقشه سایت XML می‌تواندپسوندهای HTML، Video، Image، Mobile و News را پشتیبانی کند.

اگر پیام “Sitemap index processed successfully” را مشاهده کردید، نشان‌دهنده این است که موتور جستجوی گوگل با موفقیت نقشه سایت شمارا مورد کراولر قرار داده است. داشتن دو نقشه سایت ضرورتی نداره ولی مهم برای گوگل اون چیزی است که بهش معرفی میکنید از طریق اکانت وبمستر. نقشه سایت شما مناسب کاربران سایت است، نقشه سایت برای گوگل باید در فرمت XML مانند آنچه در مقاله معرفی کردیم ساخته شود.

سایت مپ ویدئویی

ساخت سایت مپ و استفاده از آن به تنهایی تضمین کننده افزایش رتبه شما نیست. فایل robots.txt حاوی دستورالعمل‌هایی برای موتورهای جستجو است که برای موتورهای جستجو مشخص می‌کند اجازه دسترسی به کدام بخش‌های وبسایت را دارند و دسترسی به کدام بخش‌ها برای آن‌ها مجاز نیست. اغلب موتورهای جستجو شناخته‌شده نظیر گوگل، بینگ و یاهو از این فایل پشتیبانی می‌کنند و محتویات موجود در آن را بررسی می‌کنند. نسخه رایگان screamingfrog تنها قادر به بررسی ۵۰۰ صفحه از سایت شما هست. لذا اگر سایت شما بیش از ۵۰۰ صفحه دارد استفاده از این ابزار برای ساخت نقشه سایت کارایی ندارد.پس از پایان بررسی به منوی Sitemaps و سپس XML sitemap بروید.

می‌توانید از یک ابزار دیگر برای ساخت نقشه سایت استفاده کنید. یا ممکن است یک سایت تجارت الکترونیک با پنج میلیون صفحه داشته باشید. اگر لینک‌سازی داخلی را عالی انجام ندهید و تعداد بسیار زیادی لینک خارجی نداشته باشید، گوگل برای یافتن تمام آن صفحات با مشکل مواجه خواهد شد. اینجاست که داشتن یک نقشه برای سایت بسیار مفید خواهد بود.

نقشه سایت HTML

برای طراحی سایت همراه با نقشه سایت اتوماتیک همین حالا اقدام کنید … از تمام فضاهای موجود در هر سایت مپ استفاده کنید تا وب‌سایت شما در هنگام تلاش برای بهینه‌سازی آن عقب نماند. نقشه‌های سایت HTML به‌اندازه نقشه‌های سایت XML معمول نیستند، زیرا توسط کاربران معمولی اینترنت شناخته شده نیستند و نگهداری آن‌ها برای وب‌سایت‌هایی با هزاران صفحه تقریباً غیرممکن است. گزینه Try to increase the memory limit to وجود دارد که این گزینه برای مشخص کردن حجم فایل است و شما می توانید از حجم زیاد سایت مپ جلوگیری کنید.

هر ساب دامنه یک دامنه جدید محسوب می گردد و رتبه بندی و ورودی گوگل آن مجزا محاسبه می گردد و هیچ ارتباطی با دامنه اصلی شما ندارد. در سایتتان از URL‌های داینامیک برای محتوای خود استفاده می‌کنید. شنیده‌اید که چند جای دیدنی و طبیعت بکر وجود دارد که زیبایی‌اش خیره کننده‌ است و دلتان هوس کرده از این چندجا حتماً دیدن کنید.

در هر صورت، هنگامی که نقشه سایت شما ایجاد شد، توصیه می کنم به آن نگاهی بیندازید. اسم نقشه سایت اهمیتی ندارد؛ اما باید حتما از پسوند XML استفاده شود. در صورت دشوار بودن یافتن صفحه در فهرست اصلی ناوبری وب‌سایت یا در پیوندهای داخلی، نقشه‌های HTML به‌راحتی می‌توانند صفحه را پیدا کنند. نام، ایمیل و وب سایت من را برای ارسال نظر در آینده در این مرورگر ذخیره کن. بعد از اینکه نقشه های سایت خود را ایجاد کردید می توانید با دو لینک زیر نیز آن را اعتبارسنجی کنید. به منظور دسترسی آسوده تر در هنگام نظر دهی، نام، ایمیل و وبسایت مرا در این مرورگر ذخیره کن.

معمولاً با واردکردن عبارت sitemap.xml بعد از آدرس دامنه نقشه سایت نمایش داده می‌شود. البته به CMS شما و برنامه‌ای که شما برای ایجاد سایت مپ استفاده کرده‌اید نیز بستگی دارد. There is still a sitemap.xml or sitemap.xml.gz file in your blog directory. البته حتما یه جای کار اشتباه کردید چون به هرحال با قالب پیش فرض و بدون افزونه های اضافی نباید ارور مشاهده کنید.

گاهی وقتی به کاربران میگوییم که باید صفحات به هم مرتبط باشند ، از همه صفحات به همه صفحات لینک های بی دلیل ایجاد می کنند. بطور مثال مقاله آموزش فیزیک را به خاطره آشپزی در بخش بلاگ سایت مرتبط می کنند. موتورهای جستجو و کاربران باید بتوانند ارتباط بین صفحات را بیابند، با پیچیدگی بیهوده ارتباط بین صفحات، امکان یافتن ارتباطات برای کاربران و موتورهای جستجو سخت خواهد شد. موتورهای جستجو و خزنده‌های دیگری هستند که تنها از نقشه سایت XML استفاده می‌کنند.

در این مقاله در مورد سایت مپ صحبت کردیم و روش های ایجاد نقشه سایت را بیان کردیم. فراموش نکنید که اگر قصد دارید تا سایتتان رتبه های خوبی را در نتایج جستجو دریافت کند، باید سایت مپ را ایجاد کنید. سایت مپ بخشی از سئو تکنیکال است و سئو تکنیکال نیز جزوی از روش های سئو کلاه سفید است.