دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ چگونه سئو فروش سایت شما را 100 برابر می‌کند!

فاکتورهای متعددی مانند سرعت نمایش صفحه، خوانایی و دسترسی به محتوا، اعتبار سایت و نویسنده و … می‌توانند بر تجربه و رضایت کاربر تاثیرگذار باشند. سئو فنی به فرایند بهینه سازی وب سایت شما برای مرحله خزیدن و ایندکس اشاره دارد. به این ترتیب اگر وب سایت شما تازه کار است و تمامی روش‌های سئو را به نحو احسن پیاده سازی کردید، نگران نباشید قطعاً شما طی ماه‌های آینده به رتبه خوبی خواهید رسید. به عبارت دیگر کاربران زمان خود را صرف وب سایتی خواهند کرد که سرعت بالا، محتوای ارزشمند و رابط کاربری مناسبی دارد.

گوگل تخمین زده که 25 تا 30 درصد محتوای وب سایت ها به صورت متوسط تکراری هستند. در صورتی که اقدام به تولید محتوای اتوماتیک نکرده و رفتارهایی مشکوک از شما سر نزده باشد، جای نگرانی وجود ندارد. اما اگر وب سایت شما به هر دلیلی دارای محتوای تکراری زیادیست، بهتر است قبل از آنکه گوگل با شما برخوردی کند، نسبت به رفع آنها اقدام کنید. سلام، آیا بهتر نیست سمت شرکتایی در سئو بریم که رتبه اول گوگل رو تضمین می کنند؟ چون به نظر میاد وب سایت های حرفه ای مانند وب سایت شما این کارو نمیکنند. سئو امروزه قدرتمند ترین ابزار کسب و کارها برای بازاریابی تبدیل شده و تقریبا من میتونم بگم بدون سئو، کسب و کارها نمی تونند در این بازار دوام بیارند. در ابتدا برامون سخت بود که هزینه ای رو صرف کنیم، بدون اینکه نتیجه کوتاه مدتی رو مشاهده کنیم.

اصطلاح Zombie Pages یا صفحات زامبی، بیشتر بخاطر این خصلت زامبی‌ها که نه مرده‌اند و نه زنده بکار می‌رود. زامبی پیج‌ها صفحاتی در وبسایت شما هستند که ترافیکی ایجاد نمی‌کنند؛ بلکه فقط آنجا هستند. صفحاتی که کاملا خوابیده و غیر‌فعال‌اند؛ آن هم بخاطر اینکه عموما محتوای جالبی ندارند و برای کسی جذاب نیستند. زامبی پیج‌ها انگیزه و ارزشی نه برای بازدید کنندگان و نه برای موتور‌های جستجو نداشته و فقط بوجود آمده‌اند زیرا کسی زمانی قصد داشته تا روی کلمات کلیدی خاصی رتبه بگیرد. White Hat Seo یا سئو‌ی کلاه سفید برخلاف سئو‌ی کلاه سیاه، به معنی پیروی از قوانین و مقررات و عمل کردن در چارچوب راهبرد‌های موتور‌های جستجو است. به بیان دیگر، سئو‌ی کلاه سفید شامل هرگونه اقدامی است که در عین رعایت شرایط استفاده از خدمات موتور‌های جستجو، به بهبود رتبه بندی سایت در صفحات نتایج موتور‌های جستجو منجر گردد.

  • این فعالیت سئوی خارجی حساب شده و به بهبود رتبه سایتمان کمک میکند.
  • سئو خارجی به فعالیت هایی که خارج از سایت جهت بهبود رتبه سایت در گوگل صورت می گیرید، گفته میشود.
  • به این شکل که، دارندگان وبسایت در Google AdSense ثبت نام کرده و با این کار اعلام می‌دارند که برای نصب آگهی‌های گوگل در سایتشان داوطلب هستند.
  • چون سئوکار خوب کم هست و کسی که بتونه به تمامی تکنیک ها تسلط داشته باشه، هم میتونه کسب و کار خودش رو رونق بده و هم میتونه با گرفتن پروژه های سئو به درآمد بسیار عالی برسه.

برای این کار آموزشگاه ها، کتاب ها و اساتید و کتاب ها و سایت های ارزشمندی وجود دارند که میتوانید از همه آن ها کمک بگیرید. وقتی سایت شما در نتایج اول جستجو کاربران باشد احتمال کلیک شدن روی آن چندین برابر سایت هایی است که با تبلیغ در جایگاه های بالا قرار گرفته اند. یکی دیگر از مواردی که باید در اصول سئو در نظر داشته باشید این است که تمام صفحات سایت تان در دستگاه های مختلف به درستی نمایش داده شود و ایرادی در نمایش سایت وجود نداشته باشد.

به همین دلیل هر کسب و کاری که می خواهد قابلیت رویت خودش را در موتور های جستجو و مشتریان خودش را افزایش دهد، باید تلاش کند که رتبه بندی SERP خودش را بهبود بخشد و در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرد. Meta Title Tag عنوان صفحه است که موتور‌های جستجو در اسنیپت‌های صفحات نتایج خود نشان می‌دهند. همان لینک‌های آبی رنگی که کاربران در صفحه نتایج جستجو بر روی آن کلیک می‌کنند تا وارد آن صفحه شوند. این عنوان‌ها، بمنظور ارائه خلاصه‌ای از محتوای صفحات بکار می‌روند و نقشی حیاتی در سئو‌ی سایت دارند.

راه های جذب مخاطب از طریق تبلیغات گوگل

بهینه سازی موتور جستجو برای کسب و کارهای کوچکی که میخواهند در بازار آنلاین رقابت کنند اهمیت بسیار زیادی دارد. بیشتر کسب و کارهای کوچک بودجه های بازاریابی دیجیتال کمی دارند. اگر چه ممکن است نتوانند با شرکت های بزرگ در زمینه تبلیغات رقابت کنند، اما باز هم سئو می تواند تاثیر خوبی بر روی کار آن ها داشته باشد. هر شرکت، فارغ از اندازه اش می تواند بهینه سازی موتور جستجو را تقویت کرده و سئو خو را بهبود بخشد. با بهبود سئو، شما میتوانید رتبه بندی خودتان در صفحه نتایج موتور جستجو را بهبود بخشید.

گام اول سئو: آشنایی با گوگل

با اینکه تبلیغات، شبکه های اجتماعی و دیگر پلتفرم ها می توانند در ایجاد ترافیک برای وب سایت موثر باشند، اما منبع اصلی ترافیک سایت ها موتورهای جستجو هستند. این که موتورهای جستجو برای درامدزایی از تبلیغات استفاده می کنند چیز طبیعیست. هدف آنها ارائه پاسخ های بهتر به کاربران، بازگشت آنها به موتورهای جستجو در آینده و صرف زمان بیشتر کاربران در نتایج جستجو است.

مهم ترین فاکتور های سئو چیست ؟

شما باید زمان زیادی را صرف مطالعه همه جنبه‌های سئو صرف کنید که این موضوع می‌تواند برای بسیاری از افراد شاغل غیرممکن به نظر برسد. اگر آموزش سئو را گام به گام دنبال کنید و از یک رویکرد آموزش مناسب (برنامه یادگیری) پیروی کنید، فرایند یادگیری برای شما آسان‌تر خواهد شد. کلیدواژه یا کلمه کلیدی، به کلمات یا عباراتی گفته می‌شود که کاربران اینترنت برای بدست آوردن اطلاعات مختلف در موتورهای جستجو وارد می‌کنند.