دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ بهینه سازی سایت یا Seo چیست و اهداف سئو در تجارت الکترونیگ وب جوان

سعی‌کنید بهترین تجربه را برای بازدیدکنندگان سایت خود به‌وجودبیاورید و در کنار این تجربه، استانداردهای گوگل را نیز رعایت‌کنید. ابزارهای گوگل نظیر گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس در این زمینه به شما کمک می‌کنند. هدف موتورهای جستجو، کمک به کاربران در رسیدن به هدفشان از جستجو است. برای این منظور، گوگل علاوه بر ارتقای الگوریتم‌های خود، به صاحبان سایتها هم کمک می‌کند تا صفحات و محتوای خود را به‌گونه‌ای بهینه‌کنند که برای مخاطب هدف، ارزشمندتر باشد.

  • در نتیجه اگر وب سایتی برای مدت طولانی‌تری نسبت به یک وب سایت تازه کار فعالیت ثابت و مفیدی انجام دهد، دارای رتبه و اعتبار بیشتری برای موتورهای جستجو است.
  • به تعریفی دیگر، سئو سایت فرایندیست که در طی آن با انجام انواع روش ها و مراحل، به یک وب سایت یا محتوای یک وب سایت کمک می کند تا در رتبه بالاتر جستجو یا سرچ گوگل و دیگر متور های جستجو قرار گیرد.
  • در آخرین قدم تلاش میکنیم تا نتایج بدست آمده از 4 مرحله قبلی را تحلیل کرده و با استفاده از اطلاعات آماری که از گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس جمع آوری میکنیم استراتژی های خود را بهینه کنیم.
  • معمولا محتوای بالای 2000 کلمه (مانند همین صفحه) شانس باتری برای کسب رتبه های یک گوگل را دارند.
  • نقطه رضایت ما از سئو وقتی هست که چرخه مدل رشد و “مدل کسب و کار جامع” اتفاق بیافتد و نام برندِ ما بیشتر از کلمات دیگر، جستجو شود و یا حتی با تایپ مستقیم اسم سایت، ما را پیدا کنند.

یادتان باشد اگر بخواهید از تبلیغات بهترین نتیجه را بگیرید باید از استراتژی‌های تبلیغاتی به خوبی استفاده کنید و بعد از سئو هرماه یک هزینه مشخص را برای تبلیغات خود سرمایه‌گذاری کنید. برای اینکه رتبه بهتری در گوگل داشته باشید همیشه به محتوا نیاز دارید و خواهید داشت. بادوام و پایدار بودن در این کار دشوار است و به مهارت خاصی نیاز دارد اما به این معنا نیست که نتوانید در آن موفق شوید، فقط کافی است بتوانید بعد از سئو جایگاه خود را با تولید مداوم محتوا در گوگل حفظ کنید. در این مقاله آموزشی قصد داریم شما را با مفاهیم اولیه سئو آشنا کنیم. تا اگر در بین جمعی از متخصصین سئو قرار گرفتید، بتوانید منظور آن‌ها را از عبارت‌های بیان شده متوجه شوید.

بدین منظور بایستی بصورت مستمر وضعیت وبسایت خود را مورد بررسی و بازبینی قرار دهید. ابزارهایی نظیر گوگل آنالیتیکس به شما در این مسیر کمک خواهند کرد. همچنین بروز بودن و اطلاع از آخرین تغییرات فضای وب و الگوریتم‌های گوگل به شما کمک خواهد کرد تا از رقبابتان عقب نیافتید. با مشترک شدن در خبرنامه نردبان، آخرین مطالب مربوط به سئو و بازاریابی دیجیتال را در اینباکس خود دریافت کنید و دانش سئو خود را بروز نگه دارید. همانطور که پیش‌تر گفتیم سئو ساده‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید.

، زیر شاخه‌‌های آبنبات‌فروشی که به دو دستۀ آبنبات شکلاتی و میوه‌ای تقسیم شده‌اند در تگ

شاید بتوان گفت که تقریبا همه افرادی که با وب آشنایی هر چند کمی دارند، حداقل برای یک بار هم که شده واژه سئو SEO را شنیده‌اند. اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می‌‌شود که اکثر مردم برای رسیدن به مطلب یا محصول ‌مورد‌نظر خود، از موتورهای جستجو مثل گوگل استفاده می‌کنند. SEO یا بهینه سازی وب سایت عملی است که طبق خواسته های موتورهای جستجو مانند گوگل بروی سایت رفتار میشود تا سایت رتبه و اعتبار بالایی به دست آورد و همین بالا رفتن اعتبار سایت باعث آمدن صفحات سایت به صفحه اول گوگل میشود. در لینک سازی داخلی متن ها وعباراتی را لینک کنید که قصد بالا آمدن صفحه هدف با آن عبارت را دارید. برای مثال من میخواهم صفحه دسته بندی “گوشی موبایل” را با عبارت “قیمت روز گوشی” بهبود رتبه دهم.

✔️ بک لینک

علاوه بر این، حتما قرارداد محکم و کاملی بنویسید و به هیچ عنوان تا قبل از عقد قرارداد، به طرف مقابل هزینه پرداخت نکنید. یادتان باشد که در بخشی از این قرارداد، طرف مقابل باید ذکر کند در صورت محقق نشدن تعهدات (سئو شدن روی کلمات مورد نظر) باید همه یا بخشی از هزینه ها را به شما برگرداند. برای اینکه میزان فروش حاصل از ورودی گوگل مشخص شود، می توانید از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

Spam Score چیست و چه کاربردی دارد؟

این یک توصیه مهم است، اما شگفت‌انگیز است که من با سایت های زیادی رو به رو می‌شوم که چنین استراتژی نامناسبی در آنها وجود دارد. پس از انتشار پست یا صفحه جدید، چند لینک داخلی از سایر صفحات مرتبط با آن، به آن صفحات اضافه کنید. افراد عادت دارند به روش خاصی در وب سایت ها پیمایش کنند و شما باید این روند را تا حد امکان برای آنها آسان و واضح کنید.

در پاسخ به سوال اصول سئو چیست باید گفت شما باید تک تک فاکتور هایی که برای بهبود رتبه سایت مهم است را در این اصول در نظر داشته باشید و برای پیاده سازی این اصول برنامه ریزی داشته باشید. لینک سازی هدفمند یا لینک بیلدینگ در سایت نیاز به رعایت اصول خاصی دارد و نمیتوان همین طوری صرفا چون باید سایت لینک داخلی و خارجی داشته باشد یکسری لینک داخلی و خارجی در آن ایجاد کرد. در مقاله سئو داخلی چیست به صورت جامع درباره تکنیک های سئو داخلی توضیح داده ایم که با رعایت این تکنیک ها میتوانید در کمتر از ۶ ماه سایت تان را به صفحه اول گوگل بیاورید.