دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت sitemap چیست اهمیت سایت مپ در سئو-seroundtable | سئو

برای ساخت سایت مپ و کنترل بیشتر روی محتوای نقشه سایت، به افزونه‌‌هایی مانند یوست سئو و یا رنک مث نیاز دارید. به عنوان مثال اگر گزینه “نمایش نوشته ها در نتایج جستجو؟” را بر روی “بله” تنظیم کنید آدرس نوشته های وب سایت تان به سایت مپ اضافه می شوند. ساخت نقشه سایت وقتی شما ابزارهای مناسب این کار را داشته باشید، کاری ساده است. از جمله این ابزارها می توان به نرم افزارهایی که نقشه سایت در آن ها ساخته شده و افزونه Google XML Sitemaps در سایت وردپرسی اشاره کرد. در حقیقت، وب سایت های وردپرسی که قبلاً از Yoast SEO استفاده می کردند، می توانند نقشه های سایت XML را مستقیماً در این افزونه فعال کنند.

  • به عنوان مثال اگر سایت شما تازه راه اندازی شده باشد و تعداد کمی بک لینک داشته باشد، گوگل به کمک سایت مپ می تواند صفحات شما را پیدا و آن ها را کراول کند.
  • با اینکه sitemapها عمدتا برای بهبود روند شاخص وب‌سایت شما توسط موتورهای جستجو استفاده می‌شوند اما می‌توانند دسترسی به صفحات خاص را فراهم کنند.
  • اگر این امکان را ندارید بهتر است از فایل robots.txt سایتتان استفاده کنید.
  • در آدرس بالا کافی است به جای farin.academy آدرس وب سایت خودتان را قرار بدهید.
  • در حال حاضر اکثر وب‌سایت‌های مدرن و جدید از نقشه ­های سایت XML داینامیک استفاده می ­کنند.

اما با بررسی این لیست ممکن است به صفحاتی بربخورید که به صورت تصادفی در این لیست قرار گرفته‌اند. اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی. اگر سایت شما بیش از صفحه دارد بهتر است نقشه‌های چندگانه ایجاد کنید. سایت‌هایی که شامل محتوای آرشیو شده غیرلینک شده به هم هستند. در پایین صفحه بخشی به نام “برگه ها” وجود دارد که می توانید گزینه “نمایش برگه‌ها در نتایج جستجو؟” را در وضعیت بله یا خیر قرار دهید. از نقشه سایت XML و RSS/Atom feeds در کنار هم استفاده کنید.

معرفی نقشه سایت به گوگل | آموزش ثبت سایت مپ گوگل

این کار می‌تواند بسیار ریسکی و خطرناک باشد و گوگل به راحتی این آپدیت‌ها را رصد می‌کند و اگر ارزش جدیدی به سایت‌مپ شما افزوده نشود می‌تواند برای رتبه و ایندکس شدن سایت شما مشکل‌آفرین شود. وقتی نمی‌خواهید یک صفحه از وبسایت شما ایندکس شود معمولا از ربات‌های متا و تگ‌های “Noindex,follow” استفاده می‌کنید. این کار از ایندکس شدن صفحات توسط موتورهای جستجو جلوگیری می‌کند.

برای طراحی سایت همراه با نقشه سایت اتوماتیک همین حالا اقدام کنید … همچنین با استفاده از مقاله‌ای که تو سایت نوین درباره بررسی عملکرد و رفع خطاهای نقشه سایت نوشتیم، sitemapتون رو چک کنید. حالا وقتی شما از یک سیستم آماده مثل وردپرس استفاده می‌کنه، می‌تونی با ریختن افزونه‌هایی (که در واقع برنامه‌نویسی‌های آماده هستن) قابلیت‌های مختلف اضافه کنی. پس می‌تونی بررسی کنی ببینی افزونه‌ای برای اینکار وجود داره یا نه.

در واقع مزیت اصلی وردپرس و افزونه‌های سئو وردپرس در این است که این ابزارها با اضافه شدن محتوای جدید بصورت خودکار نقشه سایت شما را بروز می‌کنند. در حقیقت سایت‌های وردپرسی که از Yoast SEO استفاده می‌کنند به صورت خودکار سایت‌مپ را تولید و استفاده می‌کند و فقط کافیست آن را فعال کنید. داشتن هر دو اعتماد به نفش ما را حفظ خواهد کرد و به اندازه کافی می‌دانید که شما هیچ کدام از ابعاد سئو را از دست نداده اید.

ساخت نقشه سایت در yoast seo

برای اینکه بتونین هر زمان که لازم شد به نقشه سایت خود دسترسی داشته باشین و یا میشه گفت راحت اون پیدا کنین، می تونین یکی از سه روش زیر رو انتخاب کنین. سلام داشتن سایت مپ اجباری نیست ولی یکی از فاکتورهای سئو هست که بودنش مزایایی داره که به سایت کمک میکنه. تمامی آدرس های موجود در سایت مپ باید با قوائد یکسان و واحدی باشند.

هر ساب دامنه یک دامنه جدید محسوب می گردد و رتبه بندی و ورودی گوگل آن مجزا محاسبه می گردد و هیچ ارتباطی با دامنه اصلی شما ندارد. اگر همه چیز درست تنظیم شده باشد، شما اطلاعات sitemap خود را در قسمت نقشه‌های سابمیت‌شده ببینید. در سایتتان از URL‌های داینامیک برای محتوای خود استفاده می‌کنید. شنیده‌اید که چند جای دیدنی و طبیعت بکر وجود دارد که زیبایی‌اش خیره کننده‌ است و دلتان هوس کرده از این چندجا حتماً دیدن کنید.

این نوع سایت مپ برعکس نوع قبل، برای استفاده کاربران سایت است. هرگونه به روز رسانی در صفحات سایت، توسط Sitemap XML به گوگل اطلاع داده می شود. این صفحه در نقشه سایت هست اما به دلایلی قابل ایندکس نمی باشد. آدرس دهی در نقشه سایت باید متناسب با دامنه اصلی باشد و تا حد امکان از حروف فارسی استفاده نشود. شما باید یک نقشه سایت اصلی بسازید و 12 URL را در آن تعریف کنید.

بهینه‌سازی نقشه سایت XML ایندکس شده

شما با کم کردن و محدودتر کردن تعداد صفحات و URL ها در نقشه سایت هزینه کرال صفحات را مدیریت می کنید. اما توجه داشته باشید نباید فایل­ های نقشه سایت را تودرتو تهیه کنید. بعد از اینکه نقشه های سایت خود را ایجاد کردید می توانید با دو لینک زیر نیز آن را اعتبارسنجی کنید. نقشه سایت گوگل نیوز خود را با مقالات جدید به روز‌رسانی کنید. برای نقشه‌های سایت با کمتر از 100 URL، می‌توانید به صورت دستی یک نقشه ایجاد کنید. روش‌های زیادی برای ساخت sitemap وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم دو روش آن را برای شما بیان کنیم.