دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ وب نسیم-seroundtable | سئو

به مقاله مسیر یادگیری سئو، یکی از مهم‌ترین و پایه‌ای‌ترین مقالات، برای یادگ… ✅ هنگامی صفحه‌ای از یک سایت به صفحه دیگری از همان سایت لینک دهد، اصطلاحا به آن لینک داخلی می‌گوییم. ✅ صفحه لندینگ یا لندینگ پیج، به صفحه‌ای گفته می‌شود که کاربر می‌بایست پر از ورود به آن تعامل خاصی مثل خرید، پرکردن فرم، واردکردن ایمیل یا شماره تلفن انجام دهد. برای مورد اول پیشنهاد می‌کنیم که برای کسب اعتماد بنفس، پس از آموزش حرفه‌ای و درست به صورت موقت در شرکت‌های مرتبط با سئو با حقوق کم شروع به فعالیت کنید. درطول این مدت با آشنایی و تسلط برای رفع چالش‌های موجود، اعتماد بنفس لازم برای گرفتن پروژه را بدست خواهید آورد. درباره لینک داخلی در قسمت بالا توضیحاتی ارائه شد، در این قسمت برای یادآوری مجدد و ذکر نکات مهم، مجددا به این مبحث می‌پردازیم.

  • سئو یعنی تحلیل رفتار کاربران و موتورهای جستجو با هدف طراحی استراتژی مناسب برای کسب بهترین نتیجه ممکن.
  • اصطلاح Zombie Pages یا صفحات زامبی، بیشتر بخاطر این خصلت زامبی‌ها که نه مرده‌اند و نه زنده بکار می‌رود.
  • به طور کلی میتوان گفت اصلی ترین مزیت بهینه سازی موتور جستجو افزایش ترافیک سایت شما و تبدیل کاربران بیشتر به مشتری واقعی و وفادار میباشد.
  • اما در‌مقابل، اگر وبسایت شما نرخ کلیک پایین و نرخ پرش بالایی داشته باشد، انتظار افت چشمگیر رتبه برای آن، پس از پایان دوره ماه عسل می‌رود.
  • برخی از معروف ترین این اصطلاحات، سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه خاکستری است.

قبل از اقدام به خرید حتما از اینکه هاست شما پروتکل HTTP/2 را پشتیبانی می‌کند اطمینان حاصل کنید. پشتیبانی از HTTP/2 تاثیر بسزایی در بارگذاری سریع‌تر سایت شما خواهد داشت. برای بررسی اینکه آیا هاست کنونی سایت شما از این پروتکل پشتیبانی می‌کند یا خیر به این لینک رفته و آدرس سایت خود را وارد کنید. در ادامه به بررسی موردی اساسی‌ترین نیازمندی‌های سئو خواهیم پرداخت و به تفصیل در مورد هریک از آن‌ها توضیح خواهیم داد.

ترفندهای کاربردی برای بهبود سئوی سایت

به طور کلی، گوگل محدودیت های خاصی در فهرست بندی دارد که اغلب هم براساس آدرس های IP هستند. بنابراین، اگر یک IP از یک هاست مشترک زمان زیادی را برای کرولرهای گوگل صرف کند، فهرست بندی یا به روز رسانی سایت شما ممکن است بیشتر طول بکشد. از آنجایی که سئو در بازار پررونق دیجیتال مارکتینگ به یک رکن اساسی تبدیل شده است، انتظار می رود که فرصت های شغلی بسیاری برای کارشناسان سئو به وجود بیاید. اگر توانایی ایجاد ارتباطات را داشته باشید، می توانید با ذینفعان این حوزه کار کنید و آن ها را با تاکتیک ها و اهداف کلی بازاریابی همسو کنید و خود نیز به یک حرفه پردرآمد دست پیدا کنید.

نظرات این دوستان را در قالب یک کتاب الکترونیکی نیز جمع آوری کرده ایم که در بخش کتاب های سئو به صورت رایگان در دسترس شما قرار دارد. سلام یکی از چیزهایی که من همیشه در مورد سئو نمیدونستم اینه که چیزی که در مورد سئو میدونم آیا واقعا درسته یا نه؟ این صفحه تونست ابهام و شک من و برطرف کنه. خیلی خیلی ممنون از اینکه وقت گذاشتید و این نظرات مهم رو جمع کردین. هرکس بهتر حرف دل کاربر و نیاز اصلیش رو بفهمه و اون رو به بهترین شکل ممکن برطرف کنه، برنده مسابقه است.

مثلا در تصویر زیر می‌بینید که دو نتیجه اول در این جستجو اتوریتی ۵۵ و ۳۳ دارند. استراتژی یعنی مشخص کردن هدف و طراحی پلن‌های دقیق و توام با جزئیات برای رسیدن به آن هدف. سئو در نهایت در ذیل اهداف کلان یک وب‌سایت و در واقع یک مجموعه تعریف می‌شود و یک وب‌سایت در واقع حکم یک رسانه از یک مجموعه را دارد. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید از نظر ۴۹٪ از دیجیتال مارکترها سئو؛ بهترین ROI یا نرخ بازگشت سرمایه را دارد.

Meta Tag یا تگ متا چیست و چه کاربردی دارد؟

گوگل یکی از موتور های جستجو است که برای آن که نتایج درستی را به کاربران نشان دهد نیاز دارد که میزان محبوبیت یک صفحه میان کاربران را بسنجد. فاکتور های مختلفی وجود دارد که ربات های خزنده موتور جستجو گوگل از طریق خزش در سایت های مختلف آن عوامل را مورد بررسی قرار میدهند و در صورتی که سایتی این موارد را دارا بود امتیاز مثبتی به آن داده میشود. افرادی که از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند تمایل دارند از تاکتیک های زیرکانه ای مانند استفاده زیاد از کلمات کلیدی در صفحه برای رتبه بندی سریع استفاده کنند. در سئو کلاه سفید شما سعی می کنید بهترین محتوا مربوط به موضوع سایت تان را با رعایت اصول و استاندارد های خاص در اختیار کاربران قرار دهید و با سئو ارگانیک ترافیک سایت تان را بیشتر میکنید. سئو کلاه سفید یا white hat SEO راهی برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار است و بهترین راهی است که برای سئو ارگانیک سایت تان باید از آن بهره بگیرید. اگر SEO را از این طریق انجام دهید ، بر ترافیک انسانی خود تمرکز خواهید کرد و رتبه بالایی را در جستجوی گوگل به خود اختصاص میدهید.

گاهی اوقات این کافی نیست که بدانید وب‌سایت شما با افزایش رتبه و ترافیک روبرو است. در این خدمات ابتدا تعداد و کیفیت بک‌لینک‌های دریافتی شما بررسی می‌شود. همانطور که بارها عرض کردم بخش مهمی از کارهای سئو به بک‌لینک‌سازی مربوط می‌شود.

در این مرحله مشخص می‌گردد که در زمان جستجوی کاربر، کدام سایت در کدام صفحه و چه جایگاهی به کاربر نشان داده شود. صفحه نتایج جستجو که به عبارت SERP نیز معروف است، یک منبع عظیم برای جذب ترافیک وبسایت است. در تصویر زیر می‌توانید به طور واضح مشاهده نمایید که بیشترین ترافیک یک سایت از ترافیک‌های SERP نشات گرفته است. Seo فرایند بهبود و افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وبسایت در موتورهای جستجو می باشد.

سئو منفی Negative SEO

به عبارت دیگر، اگر از HTTPS استفاده نکنید، ممکن است وب سایت شما در گوگل بدتر از رقبا عمل کند. سایت مپ یک لیست از آدرس تمام صفحات یک وب سایت است که توسط موتورهای جستجو قابل پایش است. داشتن یکی از آنها، به خزنده‌ها (پایشگرها) اجازه می‌دهد همه صفحات شما را پیدا کنند. به این فکر کنید که “چگونه ارتباط پست را تا حد ممکن با کلمه کلیدی بیشتر کنیم”، نه اینکه “چگونه پست را با کلمات کلیدی پر کنیم تا گوگل فکر کند که آن پست با کلمات کلیدی مورد نظر ما مرتبط است”. نکته آخر اینکه باید از کلمه کلیدی هدف در انکر تکست لینک های داخلی خود استفاده کنید. وقتی در مورد موضوع خاصی محتوا می نویسید، طبیعی است که کلمه کلیدی مورد نظر در عناصر داخلی صفحه که محتوای صفحه را خلاصه می کنند ظاهر شود.

Robots.txt یک فایل است که به موتورهای جستجو می‌گوید کدام صفحه یا کدام بخش وب‌سایت را نیاز نیست خزش کنند. به زبان ساده‌تر یعنی کاری کنید تا گوگل متوجه شود یک صفحه برای کدام کلمه کلیدی بهینه شده است. استراتژی پیشنهادی من به این نوع وب‌سایت‌ها این است که در وبلاگ سایتشان، مقالات زیادی تولید کنند و روی کلمات کلیدی طولانی‌تر (لانگ‌تیل) که رقابت بسیار کمتری دارند تمرکز کنند.