دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ وب نسیم-seroundtable | سئو

بر طراحی سایت، تولید محتوای سازماندهی شده و ایجاد لینک های معتبر نظارت کامل داشته باشد و در صورت لزوم در آنها تغییراتی ایجاد کند. همچنین می توانید در هنگام خرید رپورتاژ یا بکلینک با صاحب وبسایت جهت دائمی بودن آن به توافق برسید، ولی یادتان نرود که هر از چندگاهی به سایت هایی که رپورتاژ و بک لینک خرید کرده اید مراجعه و شرایط را بررسی نمایید. در اغلب موارد، اسپمرها سعی می کنند بهترین بک لینک های شما را حذف کنند. در سئو با اصطلاحات زیادی رو به رو می شویم که هر یک معنی خاص خود را دارند. برخی از معروف ترین این اصطلاحات، سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه خاکستری است. سرعت سایت خود را متناسب با Crawl Speed یا سرعت کرول های موتورهای جستجو بهینه کنید.

  • تمامی تکنیک و روش‌هایی که برای سئو سایت امروزه استفاده می‌شوند چه توسط افراد مبتدی و چه متخصصین سئو در ۳ دسته کلی قرار می‌گیرند که به ترتیب زیر تقسیم‌بندی می‌شوند.
  • محتوایی که از نظر شما جالب باشد یک چیز است و محتوایی که از نظر مخاطب شما جذاب باشد یک چیز.
  • در 25 سال گذشته، موتورهای جستجو از ارزیابی مبتنی بر متن ها، به عصر یادگیری ماشینی حرکت کرده اند.
  • بی توجهی به هریک از این سه جنبه باعث می‌شود نتایج سئو سایت شما ناامید کننده باشد.

هرچه وب سایتتان از دید کاربران کارآمدتر و مفیدتر باشد، ترافیک و بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد؛ و این به معنی ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو است. اگر امکان بررسی و تجزیه تحلیل نحوه عملکرد خود را نداشته باشید تمام وقت و انرژی‌ای که برای انجام این مراحل انجام داده‌اید به هدر خواهد رفت. نصب و استفاده از ابزارهای آنالیز وب نظیر گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس یک امر ضروری برای هر وبسایتی است. دومین هدف در سئو سایت، ارتقا رتبه سایت در گوگل یا موتور جستجو می باشد.

چیست؟

لینک بیلدینگ یا لینک سازی در سئو سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که لینک‌ها می‌توانند مقداری از اعتبار صفحه مبدا را به صفحه مقصد منتقل سازد. هدف از ایجاد لینک، دستیابی کاربر و موتورهای جستجو به صفحات دیگر می‌باشد. هرچه میزان لینک دهی به یک صفحه و یا یک سایت بیشتر باشد، اعتبار آن نزد موتورهای جستجو افزایش می‌یابد. استفاده یا عدم استفاده از سایت مپ در رتبه بندی سایت در گوگل تاثیر ندارد و تنها باعث شناخت درست گوگل از صفحات سایت می شود.

معایب سئو وب سایت در بازاریابی آنلاین

با رعایت لینک سازی هوشمند جایگاه های برتر گوگل را برای کسب و کارتان رزرو خواهید کرد و ساختارمند بودن سایت تان را به گوگل تفهیم میکنید و گوگل متوجه میشود که سایت شما طبق ساختار و اصول ساخته و پرداخته میشود. برای آموزش تکنیک های کاربردی سئو کلاه خاکستری میتوانید به صفحه سئو کلاه خاکستری مراجعه کنید و تکنیک های حرفه ای این نوع سئو را یاد بگیرید. وقتی صحبت از سئو می شود ، همه به دنبال دستیابی سریع به سود و کسب رتبه بالاتر در جستجو گوگل هستند و اغلب “سئو کلاه سیاه یا black hat SEO” اولین چیزی است که به ذهن خطور میکند. ساتی شما قرار نیست فقط در همین کلمه بالا باشد و می توانید صدها (و گاهی هزاران) کلمه کلیدی مختلف را رتبه بندی کنید و از هر کلمه درآمد زیادی کسب کنید. کاربرد شگفت انگیز سئو سایت این است که شما و کسب و کارتان ر بولد میکند و از شما یک برند معتبر میسازد.

✔️ بک لینک

یک استراتژی مستحکم لینک سازی باید همیشه شامل روش‌های مختلفی برای دریافت لینک باشد، backlink profile شما را تا حد امکان متنوع نگه دارد و از بک لینک ها را از سایت های مرتبط دریافت کند. وقتی نوبت به ارزیابی کیفیت بک لینک می‌رسد، من همیشه به طیف وسیعی از معیارها مانند ارزش دامنه، سطح ترافیک ارگانیک، رشد مثبت تعداد بک لینک ها و غیره نگاه می‌کنم. با این حال، مهمترین معیار این است که آیا آن وب سایت یک برند واقعی است یا نه. اگر صفحات بیشتری با عبارات مرتبط به کار رفته در انکر تکست ها به شما لینک داده شده باشند، این موضوع به کسب رتبه بهتر سایت در آن عبارات، کمک زیادی می کند. این ابزار علاوه بر بررسی طول عناصر یاد شده، به شما امکان می دهد نتایج واقعی گوگل را برای هر کلمه کلیدی بررسی کرده و نمایه خود را با بقیه مقایسه کنید و همچنین از ظاهر نتایج جستجوی رقبای خود الهام بگیرید. اگر مطمئن نیستید که وب سایت شما برای استفاده در موبایل مناسب است یا نه، می توانید آن را با این ابزار گوگل تست کنید یا به گوگل سرچ کنسول بروید و ببینید آیا در بخش Mobile Usability مشکلی وجود دارد یا خیر.

لازم به ذکر است، Domain Authority معیاری که گوگل از آن برای تعیین رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو استفاده کند نیست و در رتبه بندی سایت بی‌تاثیر است. Domain Authority فقط ابزاری است که به کمک آن قادر خواهید بود محدوده رتبه ای که سایتتان در صفحات نتایج موتور‌های جستجو کسب خواهد کرد را پیش بینی کرده و حدس بزنید. شما در قسمت Link Explorer سایت Moz، می‌توانید اعتبار دامنه سایت خود را با وارد کردن URL آن بسنجید.