دسته‌ها
اخبار

فایل Robots txt چیست؟ چه تاثیری بر سئو دارد؟ رادزاد

© ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد. همواره از عدم وجود خطا در فایل robots.txt خود اطمینان حاصل کنید. بدین ترتیب تمامی صفحات موجود در وبلاگ از دسترس ربات بایدو خارج خواهد شد. طبق این تصویر، گوگل هیچ اخطار و اروری برای این فایل ثبت نکرده. این به معنای پنهان کردن صفحه farin.academy/seo از دید ربات هاست.

امیدواریم موتورهای جستجو و ربات هایشان شنوای صحبت های شما باشند. بنابراین توصیه هایمان در مورد فایل ربات را پایان میدهیم و سراغ پرسش های بعدی می رویم. تقریبا همه سایت های دنیا دارای فایل ربات هستند چون این فایل برای سایت مهم تلقی می شود. در زمینه کلمات کلیدی حتما این نکته رو هم در نظر داشته باشین که هیچ وقت نمیشه تو کلمات کلیدی که رقابت شدیدی توشون وجود داره به سادگی اومد توی صفحات اولیه گوگل. باید با استفاده از کلمات کلیدی جانبی که رقابت توشون کمتره صفحات سایت رو اول بالا بکشید.

  • پس از ورود به هاست، می توانید فایل robots.txt را در پوشه اصلی وب سایت خود یا public_html پیدا کنید.
  • این فایل خیلی مهم هست و یه سئوکار حرفه‌ای باید از کدهای داخل این فایل کامل اطلاعات و دسترسی داشته باشه.
  • هرچه تعداد صفحات وبسایت شما بیشتر باشد، ربات‌های موتور جستجو زمان بیشتری برای خزیدن و ایندکس کردن صفحات نیاز دارد.
  • اگر بخواهید از روش معمولی استفاده کنید، باید فایل robots.txt را باز کرده و دستورات داخل آن را بررسی کنید.

سئو Onpage به مجموعه کارهایی گفته میشه که داخل سایت انجام میشه و به اصطلاح فاکتور های داخلی سایت هست،مثل H1 و Title tag و Meta description البته این موارد خلاصه چک لیست Onpage هست. تمامی حقوق برای وب سایت ” وب جوان ” محفوظ می‌باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است. 5- روی ارسال نسخه آنلاین کلیک کنید تا به Google اطلاع دهید که فایل robots.txt شما تغییر یافته است و از Google بخواهید آن را بخزد. این کار فقط به خزنده گوگل می‌گوید که هیچ صفحه‌ای را که حاوی رشته URL /example-subfolder/ است، نخزد.

همه چیز در مورد فایل ربات سایت robots.txt و بهینه سازی آن در وردپرس

تمامی حقوق مادی و معنوی ویدئوهای آموزشی و محصولات متعلق به مدیر وب می باشد ، جهت حمایت از صاحب اثر هزینه ی محصولات را پرداخت نمایید … اگر در خصوص این دوره نیاز به مشاوره یا کسب اطلاعات بیشتر دارید، این فرم را تکمیل نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم. وردپرس به صورت اتوماتیک این کار را از طریق تگ‌های متا انجام می‌دهد.

اگر در فایل Robots دستور دهید که ربات‌های گوگل اجازه دسترسی به صفحاتی را ندارند، این صفحات کلاً بررسی نمی‌شوند اما هیچ تضمینی وجود ندراد که این صفحه در نتایج جستجوی گوگل ظاهر نشود. امکان دارد ربات‌ها از طریق لینک‌هایی که به همان صفحه داده شده‌اند و کمک گرفتن از همان انکر تکست لینک، صفحه را ایندکس کنند. در حال حاضر بهترین راه برای حذف صفحه‌ای از نتایج جستجو، اضافه کردن دستور noindex در قسمت head صفحه‌ها است. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید افزونه‌هایی برای این کار وجود دارد و در غیر اینصورت باید از طراحی وبسایت خود بخواهید که امکاناتی برای افزودن این کد‌ها یا دستورات در قسمت هد هر صفحه فراهم کند.

مزایای فایل robots.txt چیست؟

برای یک صفحه، باید نام کامل صفحه همانطور که در مرورگر نشان داده شده است مشخص شود. نام نمایندگان Google در لیست نمایندگان کاربر Google ذکر شده است. این تابلو به خودی خود قدرت اجرای قوانین مندرج را ندارد، اما مشتریان خوب «از این قوانین پیروی خواهد کرد، در حالی که» مشتریان غیر هدف” احتمالاً آن‌ها را نقض کرده و از آن استفاده نمی‌کنند. این یکی از بهترین برنامه ها و پرکاربر ترین برنامه هایی هست که تا الان باهاش کار کردم و تیم پشتیبانی بسیار قوی من رو حمایت کردند همینجا از تمام تیم تشکر میکنم.

در غیر اینصورت احتمالا متا تگ نوایندکس گزینه بهتری برای شما باشد. هر چیزی که بعد از “Disallow” می آید صفحات یا بخش هایی هستند که می خواهید مسدود کنید. در این قسمت پاسخ تعدادی از سوالات متداول در مورد اهمیت robots.txt و نحوه ایجاد آن ارائه شده است. اگر پاسخ سوال شما در این قسمت نیست، سوال خود را قسمت نظرات برای ما بنویسید.

می‌توانید فایل را در همین صفحه ویرایش کنید و بعد با زدن دکمه submit صفحه‌ای باز می‌شود. بهتر است دستورالعمل‌های هر موتور جستجو را بخوانید تا مطمئن شوید دستوراتی که می‌نویسید برای همه موتورهای جستجو کار می‌کند. با استفاده درست از فایل robots.txt می توانید به ربات‌های جستجو بگویید که Crawl Budget سایت‌تان را به درستی مصرف کنند. همین قابلیت است که اهمیت فایل robots.txt را در سئو دوچندان می‌کند. چرا؟ ربات خزنده موتور جستجوی گوگل (همان Googlebot خودمان!) دارای ویژگی به نام Crawl Budget است. وقتی ربات‌ها می‌خواهند صفحه‌هایی از سایت را بررسی کنند، اول فایل Robots.txt را می‌خوانند.

به شرایط فرد مثل سن و جنسیت و قدرت بدنی و سابقه فرد و شدت بیماری نگاه میکنه. اگر فکر میکنی سخته و یا ممکنه خطا کنی در سایت هایی مثل پونیشا دنبال متخصص سئو بگرد تا برات انجام بده. اما چند نکته راجع به وردپرس در این زمینه وجود دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. آشنا کرده و اهمیت بسیار زیاد آن‌ها برای کسب موفقیت بهتر در فرآیندهای سئو به شما بازگو کنیم. کالکشنی از ابزارهای لازم و ضروری که هر مدیر سایت یا طراح سایت حرفه‌ای باید داشته باشه رو از ما هدیه بگیرید.