دسته‌ها
اخبار

فایل Robots txt چیست به همراه تگ ربات های جدید گوگل 2022

با استفاده از این کد شما به ربات‌ها اعلام می‌کنید که اجازه دسترسی به این فایل و بررسی آن را ندارند. با استفاده از این کد شما به ربات‌ها اعلام می‌کنید که همه صفحات و محتوای سایت را مجاز به بررسی هستند. با استفاده از این کد شما به همه ربات‌ها اعلام می‌کنید که فعلاً نیازی نیست هیچ صفحه‌ای از سایت را بررسی کنند. اگر فایل حاوی قاعده‌ای باشد که برای بیش از یک کاربر عامل اعمال می‌شود، خزنده فقط به خاص‌ترین گروه دستورالعمل‌ها توجه می‌کند. یکی از نکات قابل توجه در ایجاد این فایل، ایجاد نام فایل با حروف کوچک است.

  • اگر واقعا مصمم هستید سایت خود را با افزونه Yoast SEO بهینه سازی کنید.
  • متاسفانه من از ساختار آدرس سایت شما و همینطور صفحاتی که دارید اطلاعاتی ندارم که بخوام نظر دقیق و درستی بگم.
  • اما هر وب سایت دارای برخی صفحات عمومی و یا محرمانه‌ای است که نمایش آنها در صفحه نتایج جستجو هیچ ضرورتی ندارد و حتی ممکن است به سئو سایت لطمه وارد ‌کند.
  • پس از ساخته شدن فایل ربات با افزونه Yoast میتوانید دستورات خود را در افزونه قرار دهید و آن را ذخیره کنید.
  • همچنین به کمک این ابزار می توانید محتویات فایل robots.txt را تغییر بدهید.

این موضوع مخصوصا در ربات‎های مخرب، خیلی زیاد دیده می‌شود. سلام دوستان تو این دوران که واقعا کسب و کار ها دارن از طریق… بعضی اوقات صفحاتی در سایت خود دارید که نمی‌خواهید فهرست شوند. به عنوان مثال، شما ممکن است یک نسخه صحنه دار یا یک صفحه ورود به سیستم را از یک صفحه دراختیار داشته باشید. تصور کنید که یک فایل robots.txt مانند تابلوی «آیین نامه رفتاری» است که در یک سالن ورزشی، بیمارستان، یا مراکز اجتماع روی دیوار نصب شده است.

اگر سایت شما وردپرسی است با نصب افزونه‌های سئو وردپرس نظیر رنک مث یا یوست سئو بصورت خودکار برای شما این فایل ایجاد خواهد شد. در غیر این صورت به پوشه public_html در هاست خود بروید و یک فایل متنی با نام robots.txt و محتوای آن را مطابق با نیازهای خود اصلاح کنید. User-agent ربات‌های خزنده به ادمین‌های سایت کمک می‌کنند تا انواع ربات‌های خزنده در حال بررسی سایت را بشناسند.

سلام درست می‌فرمایید منظور در کد آخر جای گیری کد سایت مپ بود نه اینکه کد رو توی سایت قرار بدید. ظاهرا noindex بودن ادرس ها و دستکاری شده توی کدنویسی قالب (نال شده) . نسخه اصلی قالب رو خریداری کنید و نصب کنید مشکل حل خواهد شد. با گذشت حدود 15 روز دیروز به صورت ناگهانی توی وبمستر حدود 1000 عدد ایندکسمون حذف شدن. بعد بررسی متوجه شدم همه ایندکس های حذف شده مربوط به tag ها بودن . ظاهرا تنظیمات رنک مث درست انجام نشده آموزشش رو تو سایت ببینید.

در این حالت برای اینکه از طرف گوگل به داشتن محتوای duplicate و تکراری متهم نشویم، باید یکی از آنها را نگه داشته و بقیه را از دید موتور جستجو پنهان کنیم. حالا ممکن است شما در این بین نخواهید که بعضی از صفحات سایتتان توسط این ربات ها ایندکس شوند. اینجاست که میتوانید به کمک یک خط کد در فایل روبوتس سایت به آنها بگویید که کدام صفحه یا صفحات را ایندکس نکنند. یکی از بخش های ترسناک و ناشناخته سئو برای سئوکارهای تازه کار و وبمستران، آشنایی و کار با فایل robots.txt است. البته با توجه به اینکه نام آن کمی متفاوت بوده و محتوای نامتعارفی هم دارد، این ترس کاملا توجیه شده است. موتورهای جستجو برنامه‌های کوچکی به نام «عنکبوت» یا «ربات» را برای جستجوی سایت شما و بازگرداندن اطلاعات به موتورهای جستجو ارسال می‌کنند.

فایل روبوتس فقط یک فایل متنی بدون کد نشانه‌گذاری HTML است (ازاین‌رو پسوند txt. می‌گیرد). طراحی پورتال سازمانی مسئله‌ای است که حتی شرکت‌های طراحی سایت نیز کمتر به آن ورود می‌کنند و می‌توان گفت که سخت‌ترین موضوع در طراحی سایت، طراحی پورتال سازمانی است. ما در مه ویژن با تکیه بر توان علمی و فنی تیم طراحی سایت خود، آماده طراحی پورتال سازمانی برای هر سازمان دولتی و خصوصی هستیم. طراحی سایت صنایع غذایی برای شرکت‌ها و موسسات فعال در زمینه‌ی صنایع غذایی بسیار اهمیت دارد. طراحی سایت صنایع غذایی یکی از انواع طراحی سایت است که ما در مه ویژن به صورت کاملاً حرفه‌ای آن را از صفر تا صد طراحی و پیاده‌سازی می‌کنیم. بدون هیچ مقدمه اضافی به تعریف فایل Robots.txt و تأثیر آن بر سئوی سایت می پردازیم.

خرید هاست ابری

ایجاد یک صفحه برای هدایت کاربران به سایت‌های خارجی و مسدود کردن دسترسی گوگل به آن در جهت جلوگیری از اثرات منفی لینک‌های خارجی بی کیفیت در سایت‌هایی که تعداد زیادی لینک از کاربران در سایت درج می‌شود. در مورد فایل robots.txt چه می دانید و چه اطلاعاتی دارید؟ آیا از موارد و کاربردهای فایل robotx.txt آگاهی دارید؟ در ادامه قصد معرفی فایل robots.txt، دستورات، عملکرد آن را داریم، پس همراهمان باشید. برای داشتن یک سایت فروشگاهی موفق و به‌روز باید به دنبال ایجاد تمایز بین وب‌سایت خود و رقیبانتان باشید. با یک طراحی اختصاصی سایت فروشگاهی، می‌توانید امکاناتی کاملا جدید و متفاوت به سایت فروشگاهی خود اضافه کنید و مشتریان بیشتری جذب کنید. در این مقاله چند نمونه سایت فروشگاهی موفق که توسط تیم مه ویژن طراحی شده‌اند را بررسی می‌کنیم. در این مقاله به بررسی ۵ راهکار کاهش هزینه طراحی سایت می‌پردازیم.

مسدودکردن یک خزنده وب خاص از یک پوشه خاص:

گوگل آنالیتیکس و گوگل کنسولکه قوی ترین الگوریتم های ضد ربات را دارندبازدیدهای ربات ارتقاء سئو ما را به عنوان بازدیدهای یک انسان واقعی ثبت میکنند! برای مشاهده عملکرد ربات ارتقاء سئو، نسخه آزمایشی را تست کنید. این ربات نیز همانند ربات افزایش ورودی گوگل، قابلیت تعویض IP و User-Agent را دارا بوده و ویژگی های خاص برای کاهش درصد خروج نیز در آن لحاظ شده است. ربات بعد از ورود به سایتی که از آن ریپورتاژ یا بک لینک گرفته اید؛ ابتدا، لینک یا انکر تکستی که حاوی لینک صفحه سایت شما است را پیدا میکند و سپس بر روی آن کلیک میکند و وارد سایت شما میشود.

همه چیز درباره ی سرعت صفحه

۹.یه مشکلاتی هم در خصوص ایندکس دارم که اونو میرم تو بخش مربوطش میپرسم. خب اینو بگم که البته در ابتدا شاید سوالاتم به بحث robot.txt ربطی نداشته باشه ولی در انتها سوالمو در این باره پرسیدم پس ممنون میشم اگه با دقت و صبورانه سوالات منو بخونید و جواب منو بدید. لزومی نداره دسترسی به wp content از نوع Disallow باشه. این مقاله به کوشش رامین محمودی، حسین بابائی، صفیه منتظری و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است.