دسته‌ها
اخبار

فایل robots txt چیست؟ راهنمای جامع فایل ربات سایت دگردیسی-seroundtable | سئو

همانطور که عنوان شد تمام صفحات یک سایت از درجه اولویت یکسانی برخوردار نیستند و عموم وبمستران نیز تمایل دارند که بیشتر تمرکز بر صفحات اصلی سایت باشد. همچنین به کمک فایل ربات تی ایکس تی امکان مدیریت منابعی مانند پنهای باند، قدرت پردازش در سرور نیز در اختیار شما قرار می گیرد. به همین دلیل استفاده از فایل ربات تی ایکس تی اهمیت پیدا می کند.

  • دستور / بعداز Disallow به ربات گوگل می‌گوید باید وارد پوشه‌ای در ریشه فایل شوی.
  • گوگل اعلام کرده است یک تگ روبات جدید در آینده پیش روی شما قرار خواهد گرفت که این تگ یرچسب indexifembedded نام دارد.
  • برخی از سیستم‌های مدیریت محتوا همانند وردپرس، به صورت خودکار اقدام به ایجاد فایل robots.txt می‌کنند.
  • با استفاده از این فایل شما در حقیقت به معرفی بخش های قابل دسترس و همچنین مشخص نمودن بخش هایی که نمی خواهید ربات های جستجوگر سطح وب یا همان Web Crawlers به آن ها دسترسی داسته باشند؛ می پردازید.

(همچنین، اگر از پلاگین های وردپرس برای ریدایرکت یا کاستومایز پرمالینک ها استفاده کرده باشید، ممکنه اشکال از این پلاگین ها باشه و با غیر فعال کردنشون ممکنه که این مشکل برطرف بشه). در مورد مشکلت فکر نمی کنم robots.txt بتونه بهت کمکی بکنه چون این مشکل باید از یک جای دیگه درست بشه. بازم ممنون بابت صبر و حوصلتون و اینکه سرتونو بدرد آوردم امیدوارم جوابی بمن بدید که مشکلات سایتمو حل کنه و راه حلاتون عملی باشه عین مقاله هاتون . و اگه توسط این قابلیت میشه من باید چکار کنم تا از دست این دسته ها و آدرس های قدیمی که ارور هستش راحت شم . هر آنچه برای کنترل این ربات‌ها فضول اما مفید لازم بود را به زبان ساده توضیح دادیم. با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید.

دستورات تعیین سطح دسترسی فایل robots.txt در وردپرس

ضرورتی ندارد که ربات های خزنده این صفحات را ایندکس کنند؛ چرا که پس از مدتی غیر فعال شده و از طرفی بار محتوایی زیادی نیز ندارند. به همین دلیل در فایل robots.txt، ذکر میکنیم که این صفحات ایندکس نشوند. است که با کمک آن و درج دستورات تحت وب می‌توان کارهای مختلفی از جمله ایجاد دسترسی یا محدودسازی ربات موتورهای جستجو را انجام داد. Google دارای خزنده‌هایی جدا از «Googlebot» اصلی است، از جمله Googlebot Images، Googlebot Videos، AdsBot و موارد دیگر.

تا 70% تخفیف تمامی دوره‌ها و آموزش‌ها

اما دستور htaccess که شما می فرمائید رو بنده نمیدونم به چه شیوه ای عمل میکنه اگه شما میتونید تو این زمینه فیلم یا آموزشی ارائه بدبد که تست کنم ممنون میشم . اگر وبسایت خود را به ابزار سرچ کنسول گوگل متصل کرده باشید، وقتی این ابزار تست را باز کنید از شما می‌خواهد که سایت متصل شده مورد نظر را انتخاب کنید. همان Notepad ساده ویندوز یا هر ویرایشگر متن دیگر که فایل خروجی از نوع TXT می‌دهد قابل استفاده است. همانطور که می‌بینید دیجیکالا دستور سایت مپ را در فایل robots.txt خود قرار داده است. در نهایت، ما با بررسی Crawl Rate و Crawl Demand، مقدار Crawl Budget یک وب‌سایت را تعریف می‌کنیم. در واقع Crawl Budget، تعداد URLهایی است که ربات گوگل می‌خواهد و می‌تواند ایندکس کند.

مدرن ترین متدهای طراحی وب در قالب هزاران محصول آماده طراحی سایت هم اکنون در دسترس شماست. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، ما به ربات های موتور جستجو، اعلام کرده ایم که می تواند فایل های موجود در پوشه آپلود را می تواند ایندکس کند. همچنین جلو موتور جستجو، را برای ایندکس کردن افزونه ها و فولدر ادمین وردپرس گرفته ایم(با عبارت Disallow).

طراحی سایت دکوراسیون داخلی یکی از انواع طراحی سایت است که ما در مه ویژن به صورت کاملاً حرفه‌ای آن را از صفر تا صد طراحی و پیاده‌سازی می‌کنیم. طراحی سایت گردشگری یعنی طراحی یک سایت کاملاً اختصاصی و منحصربفرد برای آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های گردشگری مطابق با نیازمندی‌ها و قابلیت‌های لازم و ضروری برای جذب مشتری. مسافرت رفتن نیز نیاز به وسیله‌ای برای رفتن و جایی برای ماندن دارد! برای برآورده کردن این نیازها، مسافران به شرکت‌های مسافرتی و آژانس‌های گردشگری نیاز دارند تا بتوانند شرایط سفر را برای آنها راحت‌تر و بی‌دردسرتر کنند. بدون هیچ مقدمه اضافی به تعریف فایل Robots.txt و تأثیر آن بر سئوی سایت می پردازیم.

فایل Robots.txt چکار می‌کند؟

تمایلی به دسترسی ربات‌ها به صفحات برچسب و نویسندگان سایت ندارید. هر زیر دامنه از دامنه‌ی اصلی باید فایل Robots.txt اختصاصی و جداگانه داشته باشند. یعنی اگر وبلاگ شما زیر دامنه سایت شما است، باید برای سایت یک فایل Robots.txt و برای وبلاگ فایل جداگانه دیگری داشته باشید.