دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست و چگونه موجب بهبود سئو می‌شود؟ افضلی وردپرس-seroundtable | سئو

اجازه ندهید تمام صفحات وب شما و صحفاتی کاربردی نیست و محتوایی خاصی ندارد کرال شود. یک خزنده گوگل هر صفحه از وب سایت شما را با مجوز و به هدف خاصی کرال می ­کند. از برنامه نویس وب‌سایت خودتون بخواهید یک اسکریپت سفارشی را بنویسید که نقشه سایت به صورت خودکار بروز شود. برخلاف توصیه­ های گفته شده، نقشه سایت Google News از تصاویر مقالات پشتیبانی نمی ­کند و برای سئو تصاویر از نقشه سایت مخصوص تصاویر که در بالا گفته شد استفاده می کند. فقط وب‌سایت‌هایی که از هاست گوگل و ساب دامنه گوگل استفاده می کنند می توانند از این نقشه سایت استفاده کنند.

  • روش های مختلفی برای ایجاد نقشه سایت وجود دارد، برخی پلتفرم ها اینکار را به صورت خودکار انجام می دهند، در برخی دیگر باید پلاگین مربوطه را نصب کنید.
  • در همین مقاله قسمت «ساختن نقشه سایت و معرفی به گوگل» چند روش مختلف برای ساخت فایل نقشه سایت رو توضیح دادیم.
  • پس علاوه بر اینکه باید تعیین کنید که پست تایپ مورد نظر توسط موتور جستجوگر ایندکس نشود (یعنی ثبت نشود)، باید مشخص کنید که نمی‌خواهید این پست تایپ در نقشه سایتی که می‌سازید هم نمایش داده شود.
  • نبود سایت مپ در سایت باعث ایجاد جریمه از طرف گوگل و دیگر موتور های جستجو نمیشود اما مطمئنا وجود آن در سایت باعث کمک به خزنده های موتور جستجو و در نهایت بهبود سئو سایت میشود.

البته Excluded items نیز وجود دارد که شما را قادر می سازد تا دسته بندی را از نقشه حذف کنید. در کل این کار می تواند در سئو سایت فروشگاهی شما تاثیر زیادی داشته باشد. یک خوبی بزرگی که استفاده از Yoast برای ساخت سایت مپ دارد این است که این نقشه داینامیک است، یعنی نقشه سایت شما به طور اتوماتیک با اضافه شدن صفحات جدید آپدیت می‌شود.

این نقشه‌ها هرگاه که یک صفحه یا نوشته به سایتتان افزوده یا از آن حذف می‌شود، به‌روزرسانی می‌شوند. اگر CMS شما به صورت پیش‌فرض این کار را نمی‌کند، معمولا افزونه‌هایی هستند که نقشه سایتتان را برایتان ایجاد می‌کنند. این خط از کد به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که با یک فایل XML سر و کار دارند. افزونه یوست سئو شامل ویژگی های متنوعی از جمله ایجاد و مدیریت نقشه سایت است.

برخی سایت ها به شما امکان میدهند که برای سایت خود یک سایت مپ ایجاد کنیم. شما میتوانید به این سایت ها رفته و با ورود آدرس سایت و سایر مشخصات خواسته شده برای سایت خود یک سایت مپ ایجاد کرده و آنرا دانلود و در آخر هم در سرور خود بار گذاری کنید. سایت های رایگان و غیر رایگان بسیاری در سراسر وب به تولید سایت مپ اختصاص دارند. از معروف ترین این سایت ها میتوان به سایت xml-sitemaps.com اشاره کرد. این سایت بسیار ساده و با چند کلیک سایت مپ را برای شما ایجاد می کند.

اجازه ندهید نقشه سایت شما بیش از حد بزرگ شود.

در جاب تیم شما میتوانید یک رزومه قوی از خودتون در صفحه اول گوگل ایجاد کنید با افراد متخصص حوزه خود آشنا شوید و پیشنهادهای کاری جذابی از طریق کارفرماها دریافت کنید. جاب تیم در زمینه های برنامه نویسی ، دیجیتال مارکتینگ و سئو فعالیت می کند. برای نقشه‌های سایت با بیش از 100 URL، با استفاده از افزونه‌های وردپرس یا استفاده از سایت‌های رایگان فعال در این زمینه، به طور خودکار یک فایل نقشه ایجاد کنید. وب برتر ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ با بیشترین رضایت مندی مشتری در ایران (تهران Tehran). طراحی سایت ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، سئو و بهینه سازی ، تبلیغات و بازاریابی اینترنتی .

همچنین حجم فایل نقشه سایت نیز حداکثر می‌تواند 50 مگابایت باشد. در صورتی که نقشه سایتتان از یکی از این دو مورد بزرگتر شود، باید با دسته بندی مطالب در نقشه‌های مختلف سایت هریک را بصورت جدا در موتورهای جستجو ثبت کنید. سایت شما می‌تواند یک نقشه سایت برای صفحات، یک نقشه برای تصاویر و یک نقشه برای ویدیوها داشته باشد. نحوه ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول را در ادامه توضیح خواهیم داد. اگه سایت شما یه سایت کوچکه و بیشتر محتوای اون به صورت متن است، میتونین از کدهای HTML برای ایجاد نقشه سایتتون استفاده کنین.

در ادامه آموزش ساخت نقشه سایت با yoast seo رو مرحله به مرحله به صورت تصویری براتون توضیح میدیم. سپس با زدن دکمه start کمی منتظر بمونین تا عملیات انجام بشه. اگه سایت مپ شما بر اساس کد های HTML است گزینه Creat html sitemap رو انتخاب کنین. اما اگه هدف شما ساخت نقشه سایت بر اساس کد های XML است باید روی Creat xml sitemap کلیک کنین.

نام و آدرس کامل نقشه سایت خود را در فایل robots.txt مشخص کنید. با این کار به خزنده ­های موتور جستجو اعلام می­ کنید که نقشه سایت اعلام شده را بخوانند. درج زمان و تاریخ آخرین تغییرات سایت و بروز رسانی محتوای سایت در فایل نقشه سایت خیلی کاربردی هستش، مخصوصاً وب‌سایت‌هایی محتوا محور و وبلاگی هستند . به زبان ساده نقشه سایت XML فهرستی از URLهای وب‌سایت شما می باشد و به عنوان نقشه راه عمل می ­کند تا به موتورهای جستجو بگوید که چه محتوایی در دسترس است و چگونه به آن محتوا دسترسی داشته باشد. این تغییر و بروز رسانی به‌ویژه در مورد فایل نقشه­ سایت (سایت مپ) که تقریباً به اندازه خود سئو سایت مهم است، صدق می کند.

دوره ها و کارگاه ها

در تصویر بالا موتورهای جستجو می توانند تنها به نگاه کردن به نقشه سایت، به هر نه صفحه آن پی ببرند. در حالی که تنها برای رسیدن به صفحه شماره 9، بایستی پنج لینک داخلی دنبال گردد. با آپدیت و تغییر صفحات سایت شما، موتورهای جستجوی گوگل متوجه این تغییرات خواهند شد. بنابراین خزنده ­های گوگل با کرال صفحات ، تصاویر را هم پیدا و ایندکس می­ کنند و دیگر نیازی به فایل نقشه سایت جداگانه برای تصاویر سایت و مقالات نیست.

یکی از روش هایی که شما می توانید سرعت سایت خودتان را افزایش دهید، استفاده از سرور مجازی یا سرور اختصاصی است که بسته به نیاز خودتان و ورودی و ترافیک سایتتان می توانید یکی را انتخاب کنید. برای تهیه VPS و سرور اختصاصی می توانید به صفحه خرید سرور مجازی و خرید سرور اختصاصی در سایتمان سر بزنید. هر زمانی که محتوای جدیدی در سایت منتشر کنید، پینگ به موتورهای جستجو ارسال می شود تا موتورهای جستجو از تغییرات در نقشه سایت مطلع شوند. HTML Sitemaps ساختار پیچیده ای ندارند و شما می توانید به راحتی آن را ایجاد کنید. در صورتی که سایت شما از ایجاد نقشه داینامیک پشتیبانی نمی کند، در این صورت باید تنظیمات را به صورت دستی اعمال کنید. اگر لینک سازی داخلی را به خوبی انجام ندهید و بک لینک زیادی داشته باشید، گوگل به سختی می تواند تمام صفحات سایت شما را پیدا کند.