دسته‌ها
اخبار

سئو چیست و چگونه کار می کند؟ اهمیت seo در سایت و بالا آمدن در گوگل-seroundtable | سئو

اگر از تکنیک های سئوی کلاه حاکستری درست و بجا استفاده شود، می تواند یک فرصت طلایی برای ارتقای رتبه بندی سایت باشد ولی استفاده نامناسب از شیوه های این تکنیک سئو می تواند سایت را با خطراتی مواجه کند. لیست کلمات کلیدی که برای وب سایت خود آماده کرده اید برای محاسبه جایگاه وب سایت شما استفاده می شود. وضعیت سایت خود را در موتورهای جستجویی مانند گوگل، یاهو، بینگ و… بررسی کنید تا متوجه شوید وب سایت شما از صفحه اول موتور جستجو چقدر فاصله دارد. از آنجایی که موتورهای جستجو در تلاش هستند تا از رضایت مشتریان خود اطمینان حاصل کنند، مجبور شده اند الگوریتم های خود را به گونه ای تغییر دهند که احتمال مفید بودن نتایج جستجو تا حد ممکن افزایش یابد.

  • در سئو نویسی صفحه محصول علاوه بر اینکه نکات سئو On-page که در بخش‌های قبل توضیح دادم را رعایت می‌کنید باید به نکات زیر نیز توجه داشته باشید.
  • بیشتر کارهایی که در سئو تکنیکال می‌کنیم مرتبط با موتور جستجو، مسائل فنی وب‌سایت، ربات‌ها، کدهای برنامه نویسی و…
  • اگر می‌خواهید که سایت خود را از نظر کلمات کلیدی و بک لینک‌های موجود در سایت مورد ارزیابی قرار دهید، بهتر است تا از ابزار Bing Seo Analyzer استفاده کنید.
  • موضوع اصلی صفحه در این تگ قرار می‌گیرد و متن آن معمولا با تگ title یک متن مشترک است.

این مهم ترین اقدامی است که برای جلوگیری از موفقیت اسپمرها انجام می شود. بیشتر اوقات رقبا با هدف سئو منفی با ایجاد پیوندهای بی کیفیتو با تعداد زیاد سعی در تخریب سئو سایت شما را دارند. بسیار مهم است که بدانید چه کسی در حال ایجاد پیوند یا تغییر مسیر به وب سایت شما است. در گذشته این نوع سئو به سایت ها کمک می کرد تا جایگاه خود را در نتایج سرچ گوگل ارتقا دهند ولی بعدها این موتور جستجو روش هایی را اتخاذ کرد تا این شیوه ها کارایی نداشته باشد. سئوی خارجی ارزشمند بوده و به اعتبار دادن سایت نزد گوگل مرتبط است. در حالی که انواع قبلی سئو بیشتر بر زیرساخت و محتوای وب سایت متمرکز بود، سئوی خارجی مربوط به تکنیک هایی است که می توانید برای تبلیغ وب سایت خود در اینترنت و سایر وب سایت ها از آن استفاده کنید.

چک لیست سئو داخلی

کلمه انگلیسی SEO مخفف Search Engine Optimization است که در فارسی به آن، سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو گفته می شود. با استفاده از تعداد معینی از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود، به جذب مخاطب و خوانندگان بیشتری دسترسی پیدا خواهید کرد که می توانند در آینده به عنوان مشتریان احتمالی شما محسوب شوند. هر بار که از کلمات کلیدی خاصی برای موضوعات مرتبط استفاده می کنید، صفحه وب شما در SERP نشان داده می شود و کاربرانی که به دنبال عبارات و اصطلاحات مشابه هستند، آن را می بینند. بحث تکنیکال؛ فوق العاده مهم است زیرا به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا صفحات وب سایت شما را خزش و ایندکس کنند. لینک ها در سطح وب، پیوند هایی را بین دو صفحه یا دو بخش از صفحه برقرار میکنند که اکنون منظور از لینک پیوندهایی است که بین دو صفحه با آدرس های متفاوت (آدرس های صفحات مختلف یک سایت یا حتی سایت دیگر) مد نظر است.

نتیجه استفاده از این اسکیما این است که صفحه شما در نتایج جستجو با ستاره به نمایش درآید. اما یک وب‌سایت صفحات مختلفی دارد و برای هر کدام محتواهای متفاوتی نیاز است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازم. اینجا است که موضوع کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمات کلیدی پیش می‌آید. وب‌سایتی که اتوریتی پایینی دارد (مثل وب‌سایت‌های تازه تاسیس) قطعا نمی‌توانند در کلمات کلیدی پر جستجو، با وب‌سایت‌های بزرگ رقابت کنند.

لینک سازی هدفمند یا لینک بیلدینگ

قابلیت دیگر این متا تگ این است که مشخص می‌کند لینک‌های یک صفحه در حالت فالو یا نوفالو قرار بگیرند. البته به این نکته توجه کنید که موضوع بودجه خزش برای سایت‌های بزرگ که محتوای زیاد و روتین تولید می‌کنند موضوعیت دارد. در ادامه همین صفحه به موضوع اسکیما مارک‌آپ خواهیم پرداخت اما فعلا در همین حد توضیح می‌دهم که اسکیمای product باعث می‌شود گوگل متوجه شود؛ این صفحه مربوط به یک محصول است.

از‌ آنجایی که الات اکثر وب‌سایت‌ها از HTTPS استفاده می‌کنند، بیش از این به توضیحات در مورد HTTPS نمی‌پردازم. این پروتکل نسخه امن HTTP است که پروتکل اولیه‌ برای ارسال داده بین مرورگر وب و وب‌سایت استفاده می‌شود. HTTPS برگرفته از Hyper Text Transfer Protocol Secure یک پروتکل انتقال امن داده در شبکه وب است. برای راه‌اندازی سیستم کش وب‌سایت در سایت‌‌های وردپرسی می‌توان از پلاگین wp-rocket استفاده کرد.