دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ به زبان ساده همه چیز را در مورد seo یاد بگیرید!

عوامل مختلفی بر رتبه شما در یک عبارت تاثیرگذار هستند و محتوا نیز یکی از آنهاست. معمولا رتبه بندی گوگل یک فضای رقابتی است و جایگاه سایت ها در مقایسه با سایر صفحاتی که در آن حوزه فعالیت میکنند تعیین میشود. در نظر بگیرید که اگر این سایت بر روی محتوای خود نیز سرمایه گذاری مناسبی کرده بود شاید در حال حاضر نتایج به مراتب بهتری کسب میکرد.

  • تفاوت اصلی بین زبان‌های برنامه نویسی و زبان‌های اسکریپت نویسی، در نحوه عملکرد آن‌ها است.
  • بک لینک‌ها فاکتور حائز اهمیتی برای موتور‌های جستجو، در تعیین اینکه کدام سایت‌ها برای چه کلمات کلیدی رتبه بهتری بگیرند، هستند.
  • سئو کلی سایت شامل مواردی خواهد شد که باعث قرار گرفتن سایت در لیست نتایج جستجو یا به اصطلاح ایندکس شدن سایت خواهد شد.

در صورتی که سایت شما از لحاظ فنی، ساختاری و محتوایی به صورت صحیح سئو شده باشد، گوگل سایت شما را در رتبه های بالا قرار خواهد داد. لزوما گرفتن بک لینک و هزینه کردن برای تبلیغات و رپورتاژ منجر به کسب رتبه های بالا نخواهد شد و حتی ممکن هست به پنالتی شدن سایت نیز منجر شود. اگر شما اطمینان کامل دارید که تمام فاکتورهای سئو داخلی و فنی را به صورت صحیح و کامل اجرا کردید، نگران نباشید. صبور باشید و به گوگل فرصت بدهید تا سایت شما را کامل ارزیابی کند.

سئو یعنی رفع نیاز جستجوگر

به این ترتیب زمان حضور کاربر در سایت شما بیشتر میشود و بانس ریت سایت تان کاهش میباشد. همین موارد میتوان تاثیر شگفت انگیزی در سئو on page سایت بگذارد و بهترین رتبه ها را بعه صفحات سایت شما اختصاص دهد. از آنجا که می خواهید به Google اطلاع دهید که این مهمترین محتوای سایت شما است ، باید پیوندهای زیادی به آن اضافه کنید. شما باید از صفحاتی که در سطح دوم هرم قرار دارند به این صفحه لینک دهی اصولی انجام دهید.

سئو کلاه سفید:

به کم این ابزار می‌توانید ببینید در چه رتبه‌ای قرار دارید، مشکلات سایت شما چیست؟، وضعیت سازگاری سایت با موبایل چطور هست؟ و چه سایت‌هایی به سایت شما ارجاع داده‌اند. این ابزار بطور کلی به شما کمک می‌کند ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید. اولین قدم در سئوی سایت این است که بدانید روی چه کلماتی بهینه‌سازی انجام دهید.

اشتباهات رایج سئو چیست؟

بنابراین اگر سایت شما در آن حوزه فعالیت کند، کاربری که وارد سایت شما می‌شود مخاطب هدف است. شما با جذب مخاطبان هدف می‌توانید تعامل و نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید که این مورد به رشد فروش شما کمک زیادی می‌کند. پس مخاطبانی که از طریق گوگل وارد سایت می‌شوند، مخاطبان هدف هستند و شانس زیادی برای فروش محصول یا خدمات خود را به آن‌ها دارید. سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو، شامل تمام فعالیت‌هایی است که شما باید در سایت خود انجام دهید تا در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بهتری را به دست آورید. حال شاید این سوال همچنان در ذهن شما باقی مانده باشد که سئو چیست و با انجام چه فعالیت‌هایی سایت بهینه می‌شود که در این مقاله به طور کامل به توضیح مبانی اولیه سئو می‌پردازیم.