دسته‌ها
اخبار

ربات ارتقاء سئو و افزایش ورودی گوگل خودکارسازی نرم افزار ربات اینستاگرم ربات سئو رباتیک

اما اگر قصد این را دارید که اطلاعات خود را فقط برای یک ربات خاص تعیین کنید باید نام دقیق آن ربات را به جای ستاره جایگذاری کنید. این دستور برای مشخص کردن ربات‌ها و خرندگانی است که امکان دسترسی به بخش‌های سایت را داشته باشند یا خیر. با این دستورالعمل می‌توان به تمام ربات‌ها دسترسی داد و یا با اضافه کردن نام رباتی خاص، فقط به آن ربات دسترسی‌های مختلف را داد یا محدود کرد.

  • با این کار شما می توانید لینک های ایجاد شده در Affiliate را مدیریت کرده و آدرس آنها را مخفی کنید.
  • و آن‌ها به طور خودکار صفحاتی را که مهم نیستند یا نسخه‌های تکراری صفحات دیگر هستند ، ایندکس نخواهند کرد.
  • فایل robots.txt فایلی جهت مشخص کردن دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت است.
  • گوگل بعد از این که گفت استفاده از دستورات noindex و disallow کمکی به خارج کردن صفحات از نتایج جستجو نمی‌کند، راهکارهای دیگری برای این کار معرفی کرد.
  • در حالی که در برخی مواقع مشاهده خواهید کرد که متقاضیان بخواهند محتوای خود را در زمانی مشخص در صفحات شخص ثالث جایگذاری کنند تا گوگل به ایندکس صفحات بپردازد.

درنتیجه اگر این فایل در آنجا نباشد برای ربات‌ها به این معنی است که این سایت فایل Robots.txt ندارد. حتی اگر صفحه robots.txt مثلاً در webjavan.com/index/robots.txt یا /homepage/robots.txt وجود داشته باشد، توسط عوامل کاربر کشف نمی‌شود و در نتیجه سایت تحت درمان قرار می‌گیرد. اگر یک عامل کاربر از /robots.txt بازدید کند و فایل رباتی را در آنجا پیدا نکند، فرض می‌کند که سایت فایلی ندارد و به خزیدن همه چیز در صفحه (و شاید حتی در کل سایت) ادامه می‌دهد.

نمونه کارها

علاوه بر این، این ابزار امکانات دیگری را نیز در اختیار شما قرار می دهد؛ مثلا می توانید از طریق بخش URL Tester، آدرس صفحات مختلف سایت را بررسی کنید تا متوجه شوید که برای ربات ها مسدود شده اند یا خیر. ربات های خزنده موتورهای جستجو برای هر سایت سهمی در نظر می گیرند. به این معنی که تعداد مشخصی صفحه را در یک نشست معین بررسی می کنند. اگر پس از پایان نشست هنوز تعداد صفحه باقی مانده بود، دوباره در نشستی دیگر این کار را به پایان می رسانند. بله برای اینکه صفحه سایت شما بتواند توسط گوگل، بینگ و… ایندکس شود شما به فایل Robots.txt نیاز دارید. برای جلوگیری از دسترسی ربات‌ها چند راه مختلف وجود داره که در انتهای مقاله توضیح دادیم.

ربات اینترنت و نرم افزار های تحت وب چیست؟

در صورتی که مشکل صفحه را حل نکنید و دستور دیس الو را هم اجرا نکنید، صفحه مورد نظر در گوگل ایندکس می شود و ممکن است به سئو سایت شما ضربه بزند. یکی از ابزارهای مختلف که به شما در بررسی صحت فایل robots.txt کمک می‌کند استفاده از ابزار تست robots.txt گوگل است. در مثال بالا همه ربات‌های خزنده از دسترسی به تمامی آدرسهایی که دارای کاراکتر ؟ هستند منع شده‌اند. معمولا موتورهای جستجو محتویات فایل robotx.txt را ذخیره می‌کنند تا به دانلود مجدد آن نیاز نداشته باشند، با این حال روزانه چندبار نسخه جدید فایل را بارگذاری می‌کنند. پس انعکاس تغییرات اعمال شده در فایل Robots.txt زمان زیادی نخواهد برد و سریعا اعمال می‌شود.

دستورات تعیین سطح دسترسی فایل robots.txt در وردپرس

از نظر گوگل هم اساسا یکی از فاکتورهای مهم سئو داشتن فایل ربات است. در نهایت کار روی سرچ و کلمات کلیدی رو با توجه به نکاتی که گفتیم همه روزه برای صفحات مختلف سایتتون تکرار بکنید خودتون بعد از مدت کوتاهی پیشرفت سئو رو از طریق بازخورد بازدیدکنندگاتون رو به صورت ملموس میبینید. اگر گوگل عمل رباتیک را جریمه کند خیلی از افراد میتوانند بر روی سایت رقیب خود حرکات رباتیک پیاده‌سازی کنند و آنها را به زیر بکشانند! چنین چیزی باعث میشود گوگل نتواند جریمه‌ای برای اعمال رباتیک در نظر بگیرد. در نهایت کار روی سرچ و کلمات کلیدی رو با توجه به نکاتی که گفتیم همه روزه برای صفحات مختلف سایتتون تکرار بکنید. خودتون بعد از مدت کوتاهی پیشرفتتون رو از طریق بازخورد بازدیدکنندگاتون رو به صورت ملموس میبینید.

این روش ها بهترین راه هستند برای اینکه در نتایج ادرسی رخ نده. خب امیدوارم از آموزش ساخت فایل robots.txt و نکات پیرو آن استفاده کرده‌باشید و صرف نظر از اینکه از وردپرس، جوملا یا هر CMS دیگری استفاده می‌کنید بتوانید براحتی robots.txt بسازید. ساخت robots.txt در سی پنلدر ریشه یا روت سایت یک فایل ساده ایجاد کرده و فرمت و نام آن را robots.txt درج کنید. با این کار می توانید بودجه خزش سایتتان را صرف صفحات با ارزش تر کنید و در نتیجه سئو تکنیکال سایتتان را افزایش دهید. در صورتی که این فایل در هاست سایتتان آپلود نشده باشد، خزندگان و ربات های موتورهای جستجو می توانند به تمام صفحات سایت شما دسترسی پیدا کرده و آنها را مورد بررسی قرار دهند.

همانطور که از مستندات گوگل پیداست تمام کلیک هایی که روی نتایج گوگل انجام میشوند به عنوان رفتار یا واکنش کاربران تلقی شده و تاثیر مستقیم بر رتبه بندی سایت‌ها خواهد داشت. این محصول در حقیقت پکیجی شامل ربات های متعدد، آموزش‌ها و ابزارهای لازم برای ارتقاء سئو سایت شما می‌باشد. ربات های این پکیج دارای امکان بی نظیری حل کپچای گوگل (من ربات نیستم) هستند. همچنین این پکیج دارای تضمین 100% پنالتی نـشدن و ثبت قطعی تک تک بازدیدها در گوگل کنسول و گوگل آنالیتیکس نیز می‌باشد. همیشه بهتر است پس از ساخت فایل robots.txt آن را تست نموده از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل کنید.