دسته‌ها
اخبار

راهنمای جامع نحوه ساخت فایل robots txt به همراه 8 مثال کاربردی

تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. هر آنچه برای کنترل این ربات‌ها فضول اما مفید لازم بود را به زبان ساده توضیح دادیم. با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید.

  • کار ما، خودکارسازی، رباتیک کردن و بهینه‌سازی کلیه امور کامپیوتری است که توسط نیروی انسانی بر روی کامپیوتر قابل انجام باشد.
  • بنده وظیفه خودرامیدانم به خاطرعملکردعالی ربات شماتشکروقدردانی کنم شمالطف داریدبه ما،ممنون ازانرژی مثبت تون…
  • ابتدا پیشنهاد میکنم این موضوع رو به یک متخصص سئو که امکان دسترسی به امار و سایت شما داره بسپارید، چرا که حس میکنم مسیر رو اشتباه میرید و صورت مسئله شما هم کافی نیست و باید دقیق بررسی کرد.
  • با شرکت هاست خود در تماس باشید یا اسناد شرکت هاست خود را جستجو کنید.
  • جلوگیری از دسترسی به یک سری از آدرس های سایت به معنای پاک شدن آنها از ایندکس گوگل نخواهد بود.

گوگل این گونه می تواند وب سایت را از دید موبایل فرندلی بودن بررسی نماید. با استفاده از فایل robots.txt می توان به مدیریت دسترسی پایشگر ها در وب سایت پرداخت. با اینکه این امکان می تواند در صورت اشتباه شما کمی خطر ناک نیز باشد، اما از طرفی بسیار کارامد نیز است. چند ترفند که کمک می کنند فایل ربات سایت کیفیت بالایی داشته باشد و برای سئوی سایت مفید واقع شود. صندلی خودتان را سفت بچسبید که میخواهیم با روش های هیجان انگیزی آشنایتان کنیم. بهتر است دقیق تر با دستورات آشنا شوید و همیشه نظر یک متخصص را بپرسید تا بتوانید یک نقشه سایت درست حسابی برای خود بسازید.

راستی رباتتون عالیه ممنونم این موضوع که 3ربات دریک vpsمیشه همزمان کارکردباعث میشه که من دو ربات دیگم خریداری کنم. سلام ربات واقعاعالی کارمیکنه، خیلی خوشم آمدازاین خرید که کردم. من میخوام برای ارسال پیام انبوه تلگرام و واتساپ هم خریدکنم.. برای بررسی اعتبار هر یک از مجوزها، می توانید بر روی آنها کلیک کرده و اطلاعات شان را با سایت های رسمی مطابقت دهید. برای استفاده موثر از ربات سئو، باید خودتان (به منظور تعویض آی پی) به تعداد مورد نیاز پروکسی تهیه کرده و در اختیار ربات قرار دهید.

فایل Robots.txt در کجای سایت قرار می‌گیرد؟

در این بین فایل های متنی هم با فرمت های مختلفی قابل دسترسی اند. زمانی که شما یک فایل به کمک notepad ویندوز خودتان ایجاد کنید، فرمت آن txt است. ما درآکادمی دیجیتال مارکتینگسعی میکنیم به صورت روزانه محتوا آموزشی رایگان برای شما در بخش بلاگ قرار دهیم. تنها با مطالعه بخش بلاگمهدی عراقیمیتوانید سطح سواد دانش خود را اگر که تازه کار هستید به طرز چشمگیری افزایش دهید. با این حال، دستورالعمل‌های متا برای منابع چندرسانه‌ای مانند PDF و تصاویر به خوبی کار نمی‌کنند.

در مرحله اول به هیچ عنوان نباید نشون بدین که یه شخص ثابت همش یه کلمه کلیدی ثابت رو سرچ میزنه. یعنیباید ازطریق عوض کردن IP هویت خودتون رو مخفی کنید و به کلمات کلیدی هم تنوع بدین. (۱) تو فایل robot.txt آدرس های فارسی رو چجوری disallow کنیم چون من هرجوری مینویسم و از وبمستر تست میگیرم Allow هست. بخش Tools در افزونه All in One SEOدر مرحله بعد لازم است گزینه Enable Custom Robots.txt را فعال کنید.

با راهکار های سنیور سئو بازدید ارگانیگ سایت خود را چندبرابر کنید

و میتوانید از طریق آن، رشد جایگاه سایت تان را در کلمات کلیدی مختلف ارزیابی نمایید. دستور زیر برعکس دستور بالا می‌گویید همه ربات‌های موتورهای جستجو به کلیه آدرس‌های سایت دسترسی دارند. به عنوان مثال فرض کنید شما به مناسبت های مختلف، جشنواره ای را در سایت خود برگزار می کنید و برای این جشنواره ها صفحاتی را ایجاد می کنید. ضرورتی ندارد که ربات های خزنده این صفحات را ایندکس کنند؛ چرا که پس از مدتی غیر فعال شده و از طرفی بار محتوایی زیادی نیز ندارند. به همین دلیل در فایل robots.txt، ذکر میکنیم که این صفحات ایندکس نشوند. برای ساخت فایل robots.txt در وردپرس ابتدا وارد هاست سایتتان بشوید؛ سپس از آنجا روی گزینه File Manager کلیک کنید تا بتوانید فایل ها مختلف موجود در سایتتان را مشاهده کنید.

آیا واقعا به فایل robots.txt نیاز داریم؟

من کدی که داخل این مطلب نوشتید (غیرفعال کردن Feed وردپرس از ۲ روش مختلف) رو داخل functions.php سایتم گذاشتم که فید سایت کلا غیرفعال بشه. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. بازم ممنون بابت صبر و حوصلتون و اینکه سرتونو بدرد آوردم امیدوارم جوابی بمن بدید که مشکلات سایتمو حل کنه و راه حلاتون عملی باشه عین مقاله هاتون .