دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین-seroundtable | سئو

به گونه‌ای که حتی اگر صفحات یتیم شما در نقشه سایتتان فهرست شده باشند، همچنان برای سئو یک مشکل بحساب می‌آیند. Conversion Rate یا نرخ تبدیل به درصد بازدید کنندگانی اطلاق می‌شود که تبدیل شده‌اند و عملی را انجام داده‌اند که شما می‌خواستید انجام پذیرد. برای مثال، اگر معیار تبدیل مد‌نظر شما خرید کردن باشد و از مجموع 100 بازدید کننده، 5 نفر از آن‌ها از سایت شما خرید کنند، نرخ تبدیل شما 5 درصد خواهد بود. ناگفته نماند که با استفاده از گوگل آنالیتیکس هم می‌توانید نرخ تبدیل خود را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که با بهینه سازی سایت و بهینه سازی ترافیک خود می‌توانید نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید. Conversion یا تبدیل زمانی اتفاق می‌افتد که یک بازدید کننده عمل مورد نظر شما را انجام دهد.

اگر بخواهید صفحه دیگری را باز کنید، این عملیات مجددا صورت می‌گیرد و صفحه برایتان بارگذاری می‌شود. Redirect راهی است برای فرستادن هم کاربران و هم موتور‌های جستجو به یک URL متفاوت از چیزی که برایش درخواست کرده بودند. به عبارت دیگر، Redirect زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی قصد باز‌کردن صفحه‌ای خاص را دارد اما به صفحه دیگری فرستاده می‌شود. اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که صاحب سایت، صفحه‌ای را حذف کرده و با استفاده از Redirect قصد دارد تا بازدید کنندگان و کرالر‌ها موتور‌های جستجو را به صفحه مرتبط دیگری راهنمایی کند. وب سایت‌ها ساختار عوض می‌کنند، صفحاتی را حذف می‌کنند و یا از دامنه‌ای به دامنه دیگری منتقل می‌شوند. در این مواقع، بکار بردن درست و به جا‌ی Redirect ها برای جلوگیری از افت رتبه و نیز کمک به موتور‌های جستجو برای درک بهتر این تغییرات، امری حیاتی به شمار می‌رود.

  • به عنوان مثال اگر عبارت “آب و هوای تهران” را در گوگل جستجو کنید، با نتیجه ای در بالای صفحه مواجه خواهید شد که به پیش بینی آب و هوای تهران در چند روزه آینده پرداخته است.
  • دیگر مثل گذشته نمیتوان صرفا با بررسی رفتار موتورهای جستجو و سئو کردن سایت برای آنها به نتایج اول رسید.
  • در واقع سئو کمک می‌کند که رقیب‌های خود را پشت سر بگذارید و به نتایج بهتری دست پیدا کنید.
  • همیشه به خاطر داشته باشید که لینک سازی یکی از بزرگترین بخش های سئو سایت به شمار می رود و همواره به آن نیاز خواهید داشت.

در صورت وجود محتوای طولانی، تیترهای H2 و H3 مطالعه صفحه را برای کاربران راحت تر می کنند و توسط خزنده ها یا کرولر ها اسکن می شوند. امروز کم و بیش فرض بر این است که محتوا باید به اندازه کافی کامل باشد تا شانس خوبی در رتبه بندی داشته باشد. راستی خوشحال می‌شویم پاسخگوی نظراتتان در بخش کامنت‌ها باشیم و شما برای ما بگویید، مهم ترین چالش شما در سئو چیست ؟ یا که چطور آن را در کسب و کار خود اجرا کنید. اگر گمان می‌کنید که استفاده از سئو در استراتژی کسب و کارتان هیچ معایبی به همراه ندارد سخت در اشتباه هستید. البته باید اشاره کرد که این معایب آن قدرها هم که فکرش را می‌کنید پردردسر نیستند و سئو در کل بیشتر سعی بر پیشرفت سایت شما دارد اما در هر صورت سختی‌های خودش را به همراه دارد.

تفاوت سئو و تبلیغات در گوگل چیست؟

کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر برندی را تضمین کند. محتوای مفید تولید کنید، بک‌لینک‌های با کیفیت بسازید و تجربه کاربری سایتتان را بهبود دهید. در فاز دوم این بخش گوگل با استفاده از ۳ فاکتور اصلی رتبه‌بندی که در مثلث سئو جدید توضیح دادم (ارتباط، اعتبار و تجربه کاربری) تصمیم می‌گیرد کدام صفحات در نتایج اول قرار بگیرند و کدام صفحات در ادامه نتایج باشند.

او ادامه می‌دهد متأسفانه، یک فرآیند معمولی در سئو این است که یک محتوا را به یک نویسنده بدهید و از او انتظار داشته باشید که محتوا را بنویسید و منتشر کند و سپس امید به قرار گرفتن در رتبه اول گوگل داشته باشید. از محتوای صفحه شما لذت می‌برد و یاد می‌گیرد چگونه این کار را انجام دهد و در سایت شما جستجویش را پایان می‌دهد. اما نظر من این است برای بعضی کلمات کلیدی پوگو استیکینگ یک فاکتور رتبه‌بندی است.

گوگل برای پیدا کردن صفحات شما نیاز به لینک‌های داخلی دارد و صفحات بدون لینک داخلی عموما فهرست نمی‌شوند. اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی. این مقاله را در مرورگر خود بوکمارک کنید و هر چند وقت یکبار از این صفحه بازدید کنید. ما در نردبان بطور مستمر محتوای این مقاله را ویرایش و بروزرسانی خواهیم کرد.

از آنجاییکه همه ما برای دریافت ترافیک متکی به موتور‌های جستجو هستیم، با‌خبر بودن از آخرین بروز رسانی‌های الگوریتم‌های موتور‌های جستجو، برایمان یک الزام است. On Page Seo (سئوی داخل صفحات) فرآیند بهینه سازی محتوای صفحات وب هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران است. چراکه بهینه سازی صفحات برای موتورهای جستجو در این شیوه از بهینه سازی، در گروی بهینه سازی صفحات برای کاربران است. فرآیند سئوی داخلی یا On Page Seo علاوه بر انتشار محتوای مرتبط و باکیفیت، شامل مواردی ازقبیل بهینه سازی عنوان، تگ‌ها و تصاویر است. با سئوی داخلی ، شما وب سایتتان را برای کاربران کاربردی‌تر و باارزش‌تر می‌سازید.

سئو کلاه خاکستری gray hat SEO

وقتی شما بتوانید در وب‌سایت شخصی خودتان رتبه‌های خوبی کسب کنید و ترافیک خوبی ایجاد کنید این بهترین اعتبار سازی برای شما است. این امکان وجود دارد که شما تاکنون محتوای باکیفیت مورد نیاز برای کسب جایگاه بالا برای کلمات کلیدی هدف خود را نداشته باشید. در این بخش می‌توانید متوجه شوید صفحات سایت شما در یک بازه زمانی مشخص چقدر ورودی داشته است، چند بار دیده شده است، چقدر نرخ کلیک داشته و در چه جایگاهی در نتایج گوگل قرار دارد. چون طبیعی نیست تمام بک‌لینک‌های دریافتی یک وب‌سایت دقیقا کلمه کلیدی باشد و اینکار ممکن است موجب جریمه گوگل شود.

سئو سایت باعث میشود روزانه در مقابل بازدید ده ها و صدها مخاطب علاقه مند قرار بگیرید. سئوکار ها با یادگیری نحوه استفاده از Schema سعی می کنند، آمار ورودی از گوگل و بازدید از سایت را افزایش دهند. ما در سئو برای اینکه سایت را از تمام جهات مختلف، بهینه سازی کنیم، باید مسیر برخی از صفحات را تغییر دهیم.

یک راه عالی برای برنامه ریزی و سازماندهی موضوعات محتوا استفاده از به اصطلاح “هاب محتوا” است. گوگل در کنار الگوریتم ها از داده های انسانی نیز استفاده می کند. آنها از نرم افزاهارهایی که تحت نام پایشگر یا بات شناخته می شوند استفاده کرده و از طریق لینک ها به کشف صفحات جدید می پردازند.